dinsdag 12 april 2011

rust

Vandaag was ik niet naar m'n werk.
Ik werd wakker met hoofdpijn en zware ogen die niet open wilden, dit is toch nog wel de nasleep van m'n operatie deze winter. Als ik teveel energie gebruik, ook voor leuke dingen, merk ik dat gelijk.
Meestal ga ik toch maar door, maar vandaag dus even niet.
Na het ontbijt en de krant weer terug naar bed en bijna de hele ochtend geslapen.
Daarna in bad met een stapel woonbladen.
Even rust....

      

Vanmiddag wel wat gerommeld in de tuin, blaadjes opgeveegd, zevenblad eruit getrokken en mest gestrooid. Voor mij pure ontspanning. En de tuin is niet groot dus lekker bij te houden.
Wat groeit het allemaal hard!
Je ziet iedere dag weer iets nieuws boven de grond komen, wat is dit toch een mooie tijd in de natuur. 


Ook m'n bloemstuk staat in volle bloei.


We kregen van verschillende kanten leuke complimenten de laatste dagen.
Ger schreef in reactie op m'n vorige post dat ze mijn man wel erg handig vond om zo langs de kant van de weg z'n band te verwisselen.
Dat vond ik ook hoor want het was de 1e keer en hij heeft veel versnellingen. Het hele achterwiel moest eruit en er ook weer in! Gelukkig had hij een reserveband bij zich en hoefde er niet geplakt te worden, maar toch.....
Dat compliment van Ger hebben we natuurlijk al een aantal keer moeten horen....en gaat ook nog regelmatig terugkomen:)

En van een aantal vriendinnen van m'n dochter die bleven slapen na een avondje uit dit weekend, kreeg ik het compliment dat ze ons huis en ook haar slaapkamer zo leuk vonden:
"een echt zomerhuis, het kan zo in een blad"....


Vanavond aten dochterlief en ik samen, een heerlijke gezonde en makkelijke salade met aardappeltjes, gerookte kipfilet, rauwkost, rucola, mais en tomaatjes. En voor mij wat asperges erbij. 
Dit vinden we zoooooo lekker!


Ik hoop morgen weer fris en fruitig wakker te worden...en anders nog een dagje thuis.


20 opmerkingen:

  1. Die salade he??? is ie helemaal opgegaan ????? meis wat ziet ie er lekker uit.....enne doe je rustig aan ??? liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop maar dat je je morgen wat beter voelt.

    Die salade ziet er wel heel erg lekker uit vind ik, dat was vast smullen...

    Groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat hoop ik met je mee!!! Sterkte! en al die leuke complimenten.....van genieten!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. inderdaad, wat een lekkere salade!
    (tenminste, zo ziet ie eruit..)
    mmm, ik heb ook nog rucola in de koelkast.. morgen maar eens aardappeltjes kopen ;)
    Je hebt gelijk dat je bent thuisgebleven. Luisteren naar je lichaam, het is soms niet anders!
    Beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, lieve Jolanda, wat goed dat je thuis gebleven bent!
    Je lichaam geeft het vanzelf aan, wanneer je rust nodig hebt. Je hebt het meer dan verdient hoor!
    Beetje in de tuin, in de frisse buitenlucht. Oh heerlijk en jou tuin is zo genieten!!
    Nou hoop in ieder geval, dat je je morgen wat beter voelt.

    Warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap,Jolanda.
    En zo'n dagje thuis,of nog eentje er achter aan,dat mag heus wel een keertje.
    Gewoon naar je lichaam luisteren.

    En die salade ziet er echt jammie uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ... vanochtend met een beter gevoel opgestaan of gewoon nog een extra dagje rust en weer even de tuin in om te genieten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Neem je rust he je lichaam geeft het wel aan. En als je dus 2 dagen voor jezelf nodig heb neem je die twee dagen en anders 3. Ik heb nu zelf ervaren hoe gemakkelijk ze met je omgaan als de organisatie dat nodig vind. Hieruit blijkt maar weer dat je goed voor jezelf moet zorgen.
    Heerlijk ook hoe die salade eruit ziet, geniet van je dag en van wat er weer opkomt uit de tuin.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk om zulke leuke complimentjes te krijgen doet een mens goed he.... en ik vind het super van je dat je toch maar besloten hebt om thuis te blijven... ook dat doe je goed.
    goed om je zelf denken heel belangrijk
    en wat is dat zevenblad toch vervelend spul niet?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda,

    Van zo'n heerlijke salade zul je jezelf snel een stuk beter voelen...

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En ben je vandaag al wat beter.
    Hier was het gisteren geen straf om lang in bed te liggen want het regende behoorlijk.
    Nu schijnt de zon en hoop dat je fit bent.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaat het weer wat beter met je? Het groen van de tuin en het rommelen erin heeft op mij altijd een kalmerende werking. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig om complimenten te krijgen van een stel pubers... doet een mens goed '-)

    Let goed op jezelf meis!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hopelijk voel je je snel wat beter.
    Die salade mmm om van te smullen ;-)
    Doet een mens goed hè die complmentjes !!!
    Henig an zeggen we hier op z'n twents hihi
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,

    Ik hoop dat je inmiddels weer een beetje bent opgeknapt?! Zo'n narcose heeft inderdaad flinke gevolgen. Ook ik heb er last van gehad.

    Je tuin ziet er prachtig uit!

    Lieve groet & een gezellige dag,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet die salade er heerlijk uit! Doe het nog maar even lekker rustig aan, je kunt het beter even goed 'uitzieken' anders heb je het zo weer...

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goed uitzieken, anders ben je zo weer ziek, heeft je werkgever ook niets aan. Ik vind je witte vogelhuisje in je bloemstuk geweldig.
    groeten, Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Pas op de plaats is soms gewoon nodig, maar je hebt jezelf goed verwend met zo'n heerlijke salade............mmmmmmmmmmmm

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt. mmm wat een lekkere salade!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...