zaterdag 2 april 2011

zaterdag in de tuin


Wat vinden jullie van de grijze schutting?


Mooi geworden toch?


En de mooie witte viooltjes...
wat was het een heerlijke dag vandaag!


Lekker de tuin in.....kopje thee en een boek erbij...
op het ligbed liggen lezen in de dagboeken van Arthur Japin ....
tussendoor vielen m'n ogen even dicht van de lekkere warme zonnestralen....
zomaar een dutje doen in de zon wat is dat toch heerlijk!


...en vanmiddag een fietstochtje gemaakt.  


De tuin is nog kaal maar dat komt vast goed, je ziet de planten de grond uit schieten.


En Mickey zoekt me altijd op als ik m'n camera pak....

De foto's zijn een beetje grijs, dat komt niet door de schutting maar omdat ik ze eerder deze week maakte:)




Op de foto bovenaan zien jullie een olijfboompje, hij is de winter niet echt goed doorgekomen en laat z'n blaadjes vallen. heeft iemand van jullie een tip wat ik moet doen? Snoeien of juist niet?

35 opmerkingen:

  1. Wat je met je olijfboom nu het beste kunt doen weet ik niet, maar je kunt de boom in de herfst beter naar binnen halen! Dat heb ik ook gedaan...wel geregeld water blijven geven en je olijfboom kan in de lente weer naar buiten, zodra er geen nachtvorst meer is!

    Succes en geniet lekker van je sfeervolle tuin! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Ja,wat was het heerlijk vandaag hé ik zit nu met een roodverbrande neus op de bank haha..net een stoplicht..
    En het olijfboompje,die van mij heeft ook bijna alle blaadjes laten vallen hoor,je kunt het boompje insnoeien maar het begint als het goed is ook zo wel weer uit te lopen(moet ie nog wel leven hé)haha..

    Gezellige avond nog.

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een heerlijke dag! Het was dan vandaag ook volop genieten van het buitenleven...

    Nog een fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het was een heerlijk dag vandaag he!

    mijn olijfboom verkleurd ook helemaal en worden de blaadjes dor. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen. Ik baal wel want dit is de tweede in rij die ik vorig jaar gekocht heb en nu dood gaat.

    fijne avond!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind je grijze schutting erg mooi Jolanda, zeker in combinatie met het zink! Heb je genoten van Arthur Japin? Supermooie viooltjes heb je trouwens! Fijn weekend verder, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. die olijfboom.... die vond het niet prettig om buiten te bljven staan... vandaar dat hij nu zijn blaadjes laat vallen.
    ik heb hem uiteindelijk weggegooid een beetje insnoeien wil wel eens helpen
    ik vind je kleur schutting heel erg mooi.... wat voor merk/kleurnummer is dit...
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je schutting is leuk geworden , apart zo met die grijze kleur ......
    wat een heerlijke dag vandaag he ...en die tuin gaat helemaal goed komen hoor, alles schiet inderdaad de grond uit .

    fijne weekend verder, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,

    Heerlijk he zo'n dagje in de tuin! Wat ziet het er mooi bij je uit. Je hebt een prachtige soort viooltjes staan. Die heb ik nog niet eerder gezien!

    Ik wens je morgen ook een fijne dag. Jammergenoeg laat de zon ons in de steek.

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor je tuin en de grijze schutting is heel mooi, ik ga de onze ook grijs maken...

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n dagje met een boek in de tuin; heb nog 2 boeken van Arthur Japin klaar liggen in de boekenkast ... naast nog een boel andere boeken die ook nog gelezen willen worden ... laat de zomer maar komen; mijn boekenkast en ik zijn er klaar voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie kleur heeft je schutting! ik heb mijn olijfboompjes voor de winter binnen gehaald en heeft hier gezellig in de woonkamer overwinterd, is heel goed gegaan en hij staat nu weer buiten!
    heerlijke dag vandaag!! ben zelfs een beetje verbrand:)

    fijne zondag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  12. snoeien en bidden!!!;)....ik heb er eentje op de badkamer voor het raam staan en daar doet ie het prima.....weet niet of ik m daar nog weghaal want ik vindt het maar moeilijk om m mooi te houden buiten!! Maar snoeien dus, en ik weet dat er speciale voeding is voor olijven...dus op zoek....ook al zoiets naars...naar het tuincentrum:)
    ZA LI GE dag!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat was het lekker he?? vandaag !! ...ik heb wel gewerkt maar heb toen ik thuis kwam nog heerlijk buiten gezeten.......geniet van een heerlijk weekend....liefs Ria....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik maak de fotocollages in photoscape, dat is gratis te downloaden van internet en daarmee kun je als omlijsting ook voor de ringband kiezen, er zijn nog veel meer mogelijkheden, zo leuk:))
    als het niet lukt, mail je me maar!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe herkenbaar die olijfboom. Ik heb voeding voor mijn olijfboompjes en ik moet zeggen dat ze er vorig jaar goed van opgeknapt zijn. Nu zien ze er weer zielig uit dus ik ga ze morgen snel weer wat voeding geven. Ze blijven trekken die olijfboompjes, ik vind ze zo leuk!
    Ik hoop dat je morgen weer zo'n lekkere dag hebt!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oeps, zie dat mijn dochter ingelogd staat. Bovenstaand berichtje is dus van mij......

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige viooltjes Jolanda!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh maar dat ziet er bij jou al HEEL vrolijk uit zeg. Schitterend al die potten met viooltjes. En het was inderdaad een SUPER dag vandaag, echt weer om heerlijk te dagdromen.
    Ik zou het niet weten wat je zou moeten doen met je olijfboompje, heb er nog nooit eentje gehad.
    En je schutting vind ik PRACHTIG geworden, een hele mooie grijs tint. wat zal je daar van genieten zeg.

    Fijne zondag,
    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo

    Leuk,zeg...je schutting.
    En die witte viooltjes passen daar mooi bij.
    Tsja,wat je olijfboompje betreft...een nieuwe kopen ?
    Want ze zijn ons koude klimaat niet echt gewend.

    Wat een schatje is Mickey.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt al lekker veel kleur in de tuin! Ik vind de blauwe viooltjes met gekrulde blad helemaal leuk. Nog nooit gezien. Van een olijfboom heb ik geen verstand. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. piep

    meid, mooie foto's en ja was een heerlijke dag
    vandaag grijs maar ja kan nie alle dagen feest zijn he

    je olijfje, ja heb het vorig jaar ook gehad, heb de bevroren delen eraf gehaald,
    hie zie je dit je wrijft met je nagel over de stengel en als het onder de bast groen ziet daar zit leven, tot daar kan je gaan snoeien, en ja mestsstof een beetje, en toch regelmatig water geven, en zorgen dat het weg kan lopen, geen voeten in water want daar kunenn ze niet tegen
    succes, hoop dat ie het haalt

    knufje mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En of we genieten, heerlijk dat zonnetje. Je tuin ziet er mooi en gezellig uit. Aan de olijfboom niets doen deze krijgt vanzelf weer blad bij warmer weer. Volgende winter beschut zetten.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. OO wauw wat een prachtige violen heb jij met dat gegolfde bloemetje echt super heb ik nog niet eerder gezien.

    groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat mooi al bij je in de tuin. je schutting is prachtig zo. je gekartelde viooltjes vind ik geweldig zeg.
    mijn olijfboompje is ook kaal.. niet meer te redden denk ik..jammer
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk was het. Mijn olijfboompje zag er vorig jaar ook uit alsof hij de pijp aan Maarten wilde geven, maar ik heb er niets aan gedaan, op tijd een scheutje water en in de zomer was hij weer helemaal opgeknapt. Wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk wat een kleur en vrolijkheid in je tuin !!!
    Ik heb deze week twee olijfboompjes gekocht en ze in een zinken emmer voor de tuindeuren gezet. Weet eigenlijk ook niet goed hoe je ze moet verzorgen. Ik denk dat ik ze maar binnen laat ... Enne voor de voeding geen ik eens in het tuincentrum kijken. Och daar kom ik ook nooit ;-) hihi
    FIJNE ZONDAG Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi die schutting, dat vind ik wel een erg leuk idee...Fijne avond, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je schutting is heel mooi geworden, maar wat je olijfboom betreft..... die van mij ( 8 jaar!!!! in mijn bezit)ziet er ook treurig uit en het boompje dat ik vorig jaar kocht is gewoon dood, ik heb er nu gekleurde plastic paaseieren in gehangen.
    In een tuincentrum zag ik oude olijfbomen in kuipen, ze kunnen dus wel overleven hier, maar misschien toch beter in een kas of schuur.
    Over dat snoeien zou ik even googelen.

    Geef jullie fotomodel maar een aai van mij.
    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Eindelijk weer wat kleur in de tuin, wat hebben we daar toch naar verlangd. Een lief maatje heb je daar bij je..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat staat dat mooi die grijze kleur van je schutting, het hart komt nu nog mooier uit en wat weer fleurig al je bakken gevuld met mooie bloeiertjes.
    En voor je het weet groeit en bloeit alles weer volop, met zon en af en toe wat regen gaat het reuze snel.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je schutting is mooi en wat een aparte violen met dat kartelrandje, erg mooi!

    wat je moet doen met je olijf. Haal het uit de pot en doe er nieuwe aarde in zodat de wortels even in losse aarde komen wel een ruime pot zodat de wortel goed op adem kunnen komen. Snoei je olijf kort zo`n 10/15 cm net zoiets als een roos snoeien. Hij begin vanzelf weer uit te lopen en na een tijd is je olijf weer als nieuw. Staat je olijf in de tuin? haal de boom er dan even uit en poot het op een ander plaats zodat de wortels even aan nieuwe grond wennen. Succes! het is mij al 2x ovekomen dat de olijf na de winter al het blad heeft verloren en het is bij al nu al 2x goed gegaan dus...op goed geluk!

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja, de olijfboom, mag ik zeggen dat die van jou er nog knap uitziet vergeleken bij die van mij.
    Die van mij is niet eens een foto waard, er zit bij mij haast geen blad meer aan.
    Van de zomer moet hij maar weer wat bijtrekken en dan maar naar binnen denk ik!!

    Prachtige violen heb trouwens,
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. JE DUBBELEN VIOLEN ZIN ECHT HEEL MOOI!!

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geen idee wat je met het olijfboompje moet doen. Hier kocht ik van de winter een olijfboom die tegen een flinke kou kon (-15°C geloof ik) voor mijn opa. Als hij het niet redt de volgende keer een winterharde kopen want die bestaan dus wel!
    Je grijze schutting is heel erg mooi! Zo ook je viooltjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...