zondag 15 mei 2011

de afgelopen dagen

Dat is al weer even geleden en ik heb best wel veel te vertellen. Moet nog even bedenken hoe ik deze post ga noemen....
Eerst maar even de bloggerstoring op...vrijdag de 13e...kon niet missen, we waren uit de lucht en dat was raar maar ook wel lekker op m'n vrije dag want ik heb me toch schoongemaakt!


De ramen gezeemd, de kamer gedaan en de badkamer een grote beurt. Foto's gemaakt oa van deze mooie bloemen van het zeeuw knoopje.
En in het zonnetje m'n boek uitgelezen, 'een keukenmeidenroman'.


Wat een mooi geschreven verhaal over de zwarte hulpen in Mississippi, Amerika in de jaren 60.
Een heftig onderwerp maar met veel humor gescherevn.
Je kunt het je niet voorstellen dat het 50 jaar geleden nog zo was, een echte aanrader dit boek.

Ik dacht een rustig weekend te hebben maar werd door een vriendin gebeld die vrijkaartjes voor een concert van J.eroen vd B.oom kon krijgen in HMH. Ik was er nog nooit geweest dus dit was een leuke rede om een kijkje te nemen .


En een avondje met 4 meiden op stap is altijd wel gezellig .... we hebben een leuke avond gehad, maar hij blijft niet mijn ding, letterlijk en figuurlijk...(sorry voor de fans)

Dan vind ik de muziek van de 3.J's toch wat beter, hun laatste CD is erg mooi.
Helaas lukte het Songfestival niet maar luister hier of hier voor een ander mooi nummer.
Tot zover alle J's...

Gister moest m'n man voor z'n werk naar Den Haag en ik ging gezellig mee, de bedoeling was om tussen het bezoeken van 2 projecten door wat te winkelen maar dat lukte niet. Een afsluitend terrasje in de zon gelukkig wel!
Maar de projecten waren ook zeker de moeite waard.
Eerst een binnentuin die wordt aangelegd in een woonwijk, zag er super uit. Leuke ideeen opgedaan.


Daarna gingen we naar het museum het Humanity House.
Hun eigen uitleg:
Het Humanity House vertelt je niet alleen het verhaal over noodhulp en humanitair oorlogsrecht. Als bezoeker hoor, zie en beleef je ook echt de verhalen achter rampen en conflicten over de hele wereld.
Hoe voelt het om alles wat vanzelfsprekend was, kwijt te raken? Je mobiele telefoon, stromend water, je geld, medische zorg. Geen mogelijkheid om even een vliegtuig te pakken naar een veiliger oord.
Met een ervaringsreis door de tentoonstelling laat het Humanity House je als bezoeker zelf ondervinden hoe het is om in een conflictsituatie of tijdens een ramp te moeten overleven en afhankelijk te zijn van noodhulp.
 Een reis die je naar een ontheemde wereld brengt. Een wereld waar je geen identiteit hebt. Een wereld vol onzekerheden en onduidelijkheden. De wereld van een vluchteling.

valt je iets op aan de 1e foto?

Het was een bijzondere ervaring en dit museum is zeker een aanrader als je in Den Haag bent en met (wat grotere) kinderen. Kijk wel eerst even op de site voor wat achtergrondinfo.

En vandaag is het alweer zondag, een luie zondag.
Lekker uitgeslapen, de krant gelezen, daarna gebadderd met een bijlage uit de krant over Maxima en haar 40e verjaardag, en de ariadne at Home.
En nu achter de computer voor jullie verhalen en die van mij.
Weer helemaal bijgekomen voor een nieuwe werkweek!

Maar hoe ga ik deze post nu noemen? 'de afgelopen dagen ' dekt de lading wel. De komende dagen hebben jullie nog een post over m'n bezoek aan het mooie Arboretum tegoed en ook foto's van de tuin, die schiet aan alle kanten uit!
Zie jullie gauw weer dus, fijne zondag nog....

19 opmerkingen:

  1. Ik heb mijn moeder het boek "een keukenmeidenroman" cadeau gedaan. Ze was er ook helemaal weg van. Maar op een of andere manier kan ik de rust niet vinden om nu een boek te lezen. Misschien weer in de zomervakantie. Voor nu maar even de tijdschriften doorbladeren ook leuk.
    Fijne zondag Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo rijgen de dagen zich aanéén. Leuke dingen heb je gedaan. Dat boek staat ook op mijn lijstje.
    Ik wens je morgen weer een goede start van de week!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig zijn alle blogproblemen opgelost.
    Nouh JIJ hebt niet stil gezeten ;-)
    Leuke post
    en die boekentip: ik ga hem onthouden !!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb al van meerder gehoord dat het een mooi boek is.
    Wacht even tot mijn schoonzus het uit heeft, en we weer wat kunnen ruilen.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die zeeuwse knoopjes zijn zo mooi... echt super!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke post van je.
    En je hebt niet bepaald stil gezeten.
    Maar ik zie even niets speciaals op die foto.

    En ik vind de 3JS ook heel erg goed.
    Jammer,van het Songfestival.
    Ze hadden zeer zeker in de finale moeten zitten.

    Nog een fijne zondagavond
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo dat is idd moeilijk samen te vatten. Maar je hebt een hoop leuks gedaan, heerlijk. Leuk dat tuinen kijken.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Drukke dagen! Maar... wel weer het huis aan kant, een boek uitgelezen, leuke uitstapjes en tot besluit een lekker luie zondag; heerlijk!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ik was echt even van slag zo zonder bloggen op een dag...ben ook maar gaan poetsen...ha toch nog ergens goed voor.
    Je hebt heerlijke dagen gehad zie ik en nu nog een heerlijke avond voor de boeg.
    Geniet ze!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke post en leuke dingen heb je gedaan, de zeeuwse knoopjes zijn heel mooi en zondag, rustdag ;-)

    Fijne week!
    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt je de afgelopen dagen dus goed vermaakt! Heerlijk, en morgen weer het begin van een nieuwe week. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gezellige drukke post......hahahahh!!...en wat kan jij een hoop op een dag !! tjeeeee......liefs fijne week.....van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Er was even een ''storing'' lees ik ook al op andere blogs, heb het niet meegekregen, was vorige week 4 dagen weg.

    Maar jij verveelden je niet en kwam je tijd heel goed door zo te lezen.

    Ja, en wat die spiegel betreft.....
    jij stond in die kamer....en keek van de tegel met tekstspreuk ''je bestaat niet'' in de spiegel......en je zag geen spiegelbeeld...''je bestaat niet''
    Ik kan me voorstellen dat het héél realistich overkomt ...maar in je achterhoofd weet je dat het niet echt is wat je daar beleefd in het Humanity House..
    Maar voor miljoenen mensen is dit wel de realiteit en er komen er dagelijks nog vele bij, mensen zoals jij en ik die echt het gevoel hebben dat ze niemand zijn.....


    Nadat ik door het programma gelopen ben op de website kreeg ik al een onprettig gevoel, hoe moet het dan zijn als je echt alleen daar loopt en bezig bent met de vluchtroute...
    En dan nog maar hélemaal niet te spreken over de vele mensen waarvoor dit bittere werkelijkheid is...ergens op de wereld.

    VRESELIJK!!!

    liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook al zo heerlijk uit geweest!!
    Soms is het best fijn als je even niet op internet kunt ;)

    Ik dacht vanmiddag nog, wat deed ik allemaal toen ik nog geen internet had...

    Geniet na van alles en succes in de komende werkweek!

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat erg in mijn stad dat museum en er nog nooit van gehoord. Dat kan niet ik ga snel een kijkje nemen.


    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O dat zeeuws knoopje, ik ga toch eens proberen of ie 't bij mij in de tuin doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd fijn zo'n boekentip! En wat een leuke uitstapjes heb je gemaakt en dan als toetje van het weeknd zo'n luie zondag er achteraan ..heerlijk..klaar voor de nieuwe week..
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke drukte! Puur genieten lijkt me.

    Mooie week!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke 'afgelopen dagen' post Jolanda en wat staat het Zeeuws Knoopje mooi in het flesje.
    Het boek lijkt me ook heel mooi om te lezen, zet het op mijn lijstje.
    Ik wens je een fijne week
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...