zaterdag 21 mei 2011

tuinwerkweer

         Vanmiddag was het echt tuinwerkweer....


In de voortuin is de heg weer gesnoeid en achter de buxusbollen.
Verder flink wat uitgebloeide vergeet-me-nietjes en lelietjes-van-dalen weggehaald die door de hele tuin heen wandelen....

Voordat ik aan het werk ging was ik eerst langs het tuincentrum gegaan (na m'n rondje in de sportschool) omdat ik nog wat open plekken in de tuin had.




 Ieder jaar koop ik wel wat nieuwe vaste planten, omdat ik weer een hoek verander of omdat er planten niet opkomen...zo ook dit jaar.
En ik kwam ook de stokroos tegen, in zwart en wit!
Van beide heb ik er 1 meegenomen voor tegen de grijze schutting.
Ben benieuwd of het wat wordt...



Mooi hoekje is dit geworden: de zinken teil, de aardewerk potten met verse mint voor de thee, aardbeien, lavendel en mooie roze margrieten.
Ook de agave (klik-klik voor het verhaal) en een ton die we als minivijvertje hebben ingericht.
In de hoek staan wat lege potten en de bamboestokken die ik binnenkort vast weer nodig heb als de planten groter en zwaarder gaan worden.



En herkennen jullie de plank nog?




Met pasen (klik-klik) maakte ik er een mooi voorjaarsstuk op met witte bloemen...
nu staan er potten met witte lobelia en vlijtig liesje op...
de stronken en het vogeltje zijn gebleven!


Het was een heerlijke tuinwerkdag, vanavond heb ik maar weer eens goed gesproeid...
het is heel erg nodig want ondanks de miezerbuitjes de afgelopen week is het nog steeds erg droog.



Geniet morgen heerlijk van de zon in je tuin of ergens anders!





23 opmerkingen:

  1. Leuk,dat plankje zo in de tuin.
    Ook heb je leuke hoekjes.
    En wat is je schutting leuk,grijs
    afgewisseld met bruin.

    Fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit hoor !! fijn weekend...geniet !! liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is weekend en de zon heeft zich al laten zien. Wij gaan genieten in de tuin!

    Mooi weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er gezellig uit in jouw tuintje. En ja stokrozen die blijven altijd leuk. Al die bloemetjes die elle lang doorbloeien.

    Nou ik geniet mee van jouw tuintje en ga vanmiddag genieten van mijn tuin.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig bij je en die stokrozen, ze willen nooit bij ons maar ik vind ze zo verschrikkelijk mooi.
    Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi ziet jullie tuin eruit leuk ook al die potten overal. het is weer lekker weer dus tijd om van de tuin te genieten.

    Een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sneeuwklokjes en lelietjes van dalen, bij anderen hoor ik altijd dat ze overal opkomen. Ik zou dat zo graag willen maar helaas is dit bij mij niet het geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg! Wat is het heerlijk als alles weer staat
    Prachtige kleuren zo! en leuk idee die stokrozen zo aan de zijkant van de schuttig
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijk he zo tegen het weekend lekker in de tuin bezig en dan het hele weekend nog om ervan te genieten:)
    ziet er weer gezellig uit!

    heel fijn weekend!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Jolanda wat ziet het er gezellig uit bij je. Ik mis nu ik hier ben, mijn Franse tuin en zou er wel even een kijkje in willen nemen. Als alles voorspoedig gaat met mijn hubby dan kunnen we weer over een aantal weken.
    Intussen geniet ik hier van het water de zon, maar helaas geen tuin.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je bent druk geweest zo te zien. De tuincentra verdienen goud geld aan ons.
    Fijn weekend Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En na gedane arbeid is het vandaag heerlijk rusten! Geniet van je mooie plekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vandaag kun je genieten van het werk in de tuin...lekker in een luie stoel genieten van het moois om je heen! Het ziet er gezellig uit hoor!

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jaaa, geweldig hoor je tuin ziet er super uit!!
    Stokroos in zwart en wit?? nu ben ik heel benieuwd hoe die eruit zullen zien, zal wel heel mooi worden!

    Fijn weekend nog!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke tuinpost,ziet er allemaal heel gezellig uit en ik heb dat ook,dat ik wat nieuwe planten moet kopen soms omdat ik verander,ik denk dat zoiets best een poos blijft,tot je helemaal tevreden bent,ik ga nog even een keer dat je tuin kijken,vind ik altijd zo leuk,fijn weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er allemaal weer puik uit en die stokroos ik ben benieuwd hoe zwart zwart is. Laat je het nog een keer zien als het bloeid? En ik weet niet of hij dit jaar al gaat bloeien want een stokroos is volgens mij tweejarig. Maar dan heb je het volgend jaar ook leuk.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En na al dat tuinwerk mag het resultaat er zijn.

    Heerlijk zo'n opknapbeurtje!

    Ben weg van je aardbeienpot en minivijvertje,leuk!

    Enne......alles wat van Kreta komt is mooi....ook de Agave;-)
    Altijd maar afwachten of zo'n plant het doet in ons kikkerlandje,alhoewel wij al weken veel warmer weer hebben dan op Kreta, waar het erg onstabiel is.

    En na gedane arbeid is het goed rusten...
    dus.....morgen in de tuinstoelen en niksen!!

    Geniet ze!
    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Moet hier de buxus ook nodig snoeien. Het ziet er mooi en gezellig bij je uit. Genieten is dat he!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij bent druk geweest, maar het ziet er dan allemaal ook weer erg gezellig uit. De stokrozen hier zitten inmiddels weer vol met knoppen (donkerrood) elk jaar dankbare bloeiers, dus hopenlijk gaan ze het goed bij je doen.

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Altijd weer spannend als je iets plant hoe het dan in bloei komt te staan; ben dus erg nieuwsgierig naar je zwarte stokroos. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O ja, een heerlijke dag!
    Heb je de buxus na het snoeien wel beschermd tegen de zon? Ze bloeden als ze gesnoeid zijn en mogen eigenlijk niet in de volle zon geknipt worden.. Ik heb ze ze vorige week zaterdag allemaal geknipt..pfff het is me wel een karweitje hoor?! Maar wat een voldaan gevoel hé, als alles er weer verzorgd uit ziet.. Wat heerlijk hoekje heb je..ik ben erg benieuwd of de stokrozen het mooi gaan doen..dat laat je ons vast nog wel zien, toch?! De kleuren zullen een mooi effect geven tegen de schutting.

    Hopelijk kan je morgen relaxt genieten, van het resultaat.

    Fijne zondag!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk idee om een zwarte en een witte stokroos tegen een grijze schutting te plaatsen. Maar het zijn volgens mij twee jarigen, dus misschien kun je dit jaar nog niet genieten van je kleurenpracht. Je tuin ziet er verzorgd uit.
    Groeten en een prettige zondag nog!
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuk idee die stokrozen: houd je ons op de hoogte ;-)
    Natuurlijk verwachten we over een tijdje het resultaat.
    Na zo'n héérlijke tuindag is het lekker uitrusten !!! x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...