maandag 2 mei 2011

Waar moet ik beginnen...

..... na 5 dagen Istanbul, vele indrukken en ruim 500 foto's verder....

Eerst maar even het wat minder leuke...onze koffer was niet meegegaan met onze vlucht maandagochtend maar werd gelukkig de volgende dag keurig in het hotel bezorgd.
En het was erg fris, bijna koud zelfs....weinig zon maar gelukkig hebben we maar 1 avond regen gehad.

En verder was het fantastisch...een andere wereld.
Dat hadden we al eerder ervaren op strandvakanties in Turkije maar in zo'n grote stad met zo'n rijke historie besef je dat veel meer.



Eerst maar even wat sfeer proeven?


De Grand Bazaar is de grootste overdekte bazaar ter wereld....
naast kleding en leer zijn er veel Turkse souvenirs te vinden.
Het is er gigantisch groot met heel veel in- en uitgangen.



Op de Kruidenbazaar ruikt het heerlijk en er was zoveel lekkers!!!!
Natuurlijk hebben we geproefd....



Op het plein bij de Grote Moskee was een tuin- en plantenmarkt.
Natuurlijk zochten we regelmatig een theehuis of terrasje op waar je voor 50 ct al een kopje turkse thee kunt krijgen, wel veel suiker toevoegen:) 



Ik heb nog nooit zoveel winkeltjes in een stad bij elkaar gezien, straten achter elkaar, het hield niet op. De meest bizarre dingen werden verkocht en vaak per onderwerp bij elkaar. Straten vol met winkels voor keukenbenodigdheden, doe het zelf-spullen, tuingereedschap, riemen en gespen(?), paspoppen,....
Toen we naar huis vlogen zagen we op het vliegveld veel Turken met grote pakketten. Zij komen waarschijnklijk van heinde en verre om in Istanbul inkopen te doen.



En wat is de overeenkomst tussen Istanbul en Nederland:
de tulp!
Het leek wel of we in de Keukenhof liepen...
Ooit door een van de voormalige sultans in Istanbul geintroduceerd en nog steeds overal terug te vinden
Morgen gaan we de moskeeen in en gaan we varen op de Bosporus.

Lieve groetjes

33 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige sfeerfoto's! Voordat ik verder las dacht ik al, hè de Keukenhof? Prachtige foto's!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht van eens foto's heb je gemaakt even waande ikme in Instanbul. Ogen en foto's te kort, hihi. Grappig die Tulpen overeenkomst. Geniet ervan, groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je PRACHTIGE foto's gemaakt Jolanda. Je zou zo een hap uit het fruit nemen! Heel mooi!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jolanda het is je helemaal gelukt ik was even in Istanbul! Wat een prachtige sfeer foto's. Heerlijk gewoon! Je nieuwe banner is prachtig. Love it.
    Fijne nieuwe week
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zeg heerlijk ik proef de sfeer.....
    Oh hier gaan we vast nog veel meer van zien.
    Heb er zin in.... ;0)
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow!!! wat een kleurenexplosie!!!! geweldig! De wereld is mooi!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's, heb zo zin om er ook naar toe te gaan.
    Wij zijn zelf al 3 keer naar Egypte geweest en daar heb je ook van die bazaars.
    Prachtige vakantielanden...

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig sfeertje Jolanda!! ik ben er nog nooit geweest, heel leuk om nu via jouw mooie foto's een indruk van het land gekregen te hebben!!
    ben benieuwd naar het vervolg:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige foto's! Door jouw mooie en kleurrijke foto's geniet ik mee van je reis...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijk oosters sfeertje! Ben benieuwd naar de rest.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow dat heb je prachtig vastgelegd Jolanda.
    Wat een kleurenpracht ...
    Ik wacht op het vervolg hoor ;-) !!!
    GENIETEN
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie kleurenpracht daar.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig wat ziet dat er mooi uit.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo zeg wat een kleuren bij elkaar !!
    en al dat lekkers mmmm, dat vond je vast niet erg om te proeven :-)
    veel plezier daar nog
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige sfeer plaatjes! Ik ben morgen weer van de partij hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig jou foto's!!

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie foto's zeg schitterend, al die mooie kleuren. Ik ben er jaren geleden eens een dag geweest, het zal wel enorm veranderd zijn maar die geuren van kruiden snuif ik zo weer op.
    Fijn dat je zo genoten heb.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk,zeg...dat je al zoveel moois laat zien,terwijl je daar nog bent.
    Al die kleuren,echt prachtig.
    Het straalt van je foto's af,dat je
    volop geniet.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, wat mooi allemaal. Prachtige sfeer! Genietse!!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige plaatjes heb je gemaakt!!

    En nu lekker verder genieten!!

    Daaag Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh....ik ben er weer opnieuw na ruim 20 jaar...

    Wat een prachtige stad is het toch....met zijn vele bezienswaardigheden, waarvan jij een mooie eerste fotosessie van laat zien.

    In de tijd dat wij 'n rondreis door Turkije maakten zaten we nog in het analoge tijdperk,maar heb wel 5 dikke fotoalbums vol mooie herinneringen.

    De Bosporus.....heb je 'n mooi paleisachtig optrekje gezien voor zomerverblijf;-)

    Ik laat me verder verrassen met foto's en geniet op afstand met je mee van jullie heerlijke dagen.

    Fijne avond!!
    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer van het gebrek aan zon, maar de foto's schitteren van het scherm af..wat een prachtplaatjes!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat leuk !! vanuit je vakantie adres bloggen....wat is het mooi daar !! geniet van alles!!...xxx...Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldige foto's en wat een prachtige kleuren. Genieten.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schitterende indruk van deze mooi stad! Daar zou ik ook graag heen willen zeg, wat heerlijk om daar rond te lopen. Ik zou mij helemaal suf kopen aan potjes en kruiden geloof ik :-)
    Hele mooie foto's..
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijke kleurrrijke foto's Jolanda, inderdaad een heel andere wereld! Ze doen me een klein beetje denken aan de souk in Luxor Egypte die wij bezocht hebben. Je bent dus nog steeds in Istanbul, heel veel plezier gewenst! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Ik kan me voorstellen dat jullie volop genieten. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk die sfeerplaatjes, moest even lachen om die Turkse tulpen, die verwacht je eigenlijk alleen hier. Geniet nog even! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schitterende fotos heb je gemaakt en zo echt.. hier op het scherm...ga een fruitsalade maken..helemaal trek in gekregen..

    Ik wens je een fijne dag.
    liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja Istanbul is een stad daar moet je geweest zijn. Zoveel cultuur, markten. Wij zijn er een aantal jaren geleden ook geweest. Alleen de kaarten die we daarvandaan naar huis stuurde zijn nog steeds niet aangekomen.
    Toen ik je foto's zag genoot ik er weer van, het geluid van de Blauwe Moskee in de ochtend,.oooo heerlijk.

    Pieternel

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een supergezellige foto's!!!!!genieten lijkt me van al die leuke spullen!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...