vrijdag 8 juli 2011

1e week

M'n eerste vakantieweek zit erop.
Vandaag druk aan het inpakken en voorbereiden voor onze vakantie. Morgenochtend vertrekken we naar de Loire in Frankrijk. We gaan daar een week fietsen en overnachten op 3 verschillende campings, de tent staat klaar en onze bagage wordt vervoerd. Dus dat is wel prettig. Maar toch weer even wennen om in te pakken voor een kampeervakantie na jaren in hotels.
'Vroeger" toen de kinderen klein waren kampeerden we altijd. Eerst in kant en klaar tenten, later hebben we een vouwwagen gekocht. Meestal in Frankrijk en aan de kust maar ook in de Loire hebben we gestaan.
Tot we 9 jaar geleden een orkaan over ons heen kregen in de Vendee in Frankrijk. Heftige ervaring, grote ravage op de camping, veel bomen omgewaaid op tenten, auto's en gebouwen. Doden en gewonden en groete paniek. Een evacuatie volgde 's nachts. Onze oudste, toen 13, wilde daarna niet meer kamperen. Dus hebben we alles verkocht en zijn anders op vakantie gegaan.
Maar nu dus weer eens kijken hoe het bevalt....
We hebben 2 campingwissels per fiets dus zijn verplicht om die dagen te fietsen. De andere dagen zijn er routes van 35-50 km. Maar kun je ook besluiten om een dagje over te slaan en voor je tentje te blijven zitten. We hopen veel te fietsen en te zien. De camera gaat natuurlijk mee!

Deze eerste week heb ik lekker in huis gerommeld maar ben er ook op uit geweest.
Dinsdag was ik even naar Den Haag en Scheveningen.


In het torentje was het rustig maar ik kom overal leuke winkeltjes tegen.... 


Scheveningen van een heel andere kant.




Ik en m'n camera alleen op stap, heb je soms nodig om los te komen en tot rust te komen.... 


Woensdagmiddag ben ik bij Lia in haar winkel langs gegaan om weer een serie foto's te maken.
Het was al even geleden en wat had ze weer een leuke nieuwe spullen...
Er komen leuke posten van haar aan dus hou haar blog ~ House of Seasons~ in de gaten.
Volgende week gaat ze trouwens iets heel leuks doen...en voor na de zomervakantie hebben we nog meer plannen!


Zij is er wel maar ik ben er dus even niet.
Na de fietsweek gaan we misschien nog verder Franrijk in, Bretagne, Parijs, het Zuiden....we weten het nog niet. Dus tot over een paar weken!
Fijne vakantie allemaal.



20 opmerkingen:

  1. Wat een heftige ervaring is dat geweest in de Vendee...ik kan me voorstellen dat jullie daarna van het kamperen helemaal genezen waren!

    Maar nu toch weer een stap in die richting gezet! Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe, geniet lekker van elkaar en naar ik hoop ook van vele mooie, zomerse dagen!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel fietsplezier in Frankrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne vakantie met mooi weer!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je een hele fijne vakantie en weer
    een behouden thuiskomst.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geniet ...elke ervaring is belangrijk op zich , dompel je er in onder en geniet ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel fietsplezier en een hele fijne vakantie!

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's heb je gemaakt! Mooi met al die meeuwen..
    Lekker naar de Loire, prachtig daar. Het is helaas al weer lang geleden, denk zo'n 9 jaar dat ik daar geweest ben, maar ook mét tent. Veel plezier en geniet er van!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's van een heel mooi Scheveningen, ja de kust, de zee daar kom ik ook zo graag.

    Fijne vakantie, geniet er van!

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele fijne vakantie toegewenst! Geniet er lekker van. En wat een prachtige foto's van Scheveningen trouwens. Top.
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's heb je weer gemaakt van het mooie Scheveningen. En nu dan naar Frankrijk...zo'n storm kan idd. heel angstaanjagend zijn. Veel fietsplezier en wedden dat je weer helemaal "om" bent met kamperen?;-) Geniet ervan!!
    liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,

    Wat een heerlijk weekje heb jij er al op zitten. Ik wil je nog heel erg bedanken voor de leuke felicitatie kaart. Het was er nog niet van gekomen. Mijn vader ligt in het ziekenhuis en naast het werk is dat wel even druk.
    Ik wens je een hele fijne vakantie toe. Lekker genieten en we zien de foto's!!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wens je een héérlijke vakantie Jolanda
    lekker GENIETEN van je kruin tot aan je dikke teen ;-)
    Tot laterzz
    Groetjezz lfs mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die eerste week hebben jullie al heerlijk genoten aan de foto's te zien.Ik hoop dat de rest van de vakantie ook zo fijn is. Goede reis! x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk stoere/sportieve vakantieplannen hebben jullie! met z'n allen fietsen door Frankrijk, leuk want dan zie je zoveel meer dan met de auto ;)
    Fijne weken, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gaaf zeg, wat een leuk vooruitzicht: heerlijk fietsen!
    Een hele fijne vakantie toegewenst en geniet van elkaar!

    Lieve groet, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoop dat je met heel wat kilometertjes in de benen terug komt en geniet van al dat moois wat je onderweg tegen komt. Hele fijne vakantie! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Na zo'n heftige kampeerervaring had ik het ook wel even gehad. Toch vind ik kamperen wel een heerlijke vakantie-besteding! Maar je hebt er afgelopen week ook al heerlijk van genoten en prachtige foto's van gemaakt. Fijne vakantie en geniet ervan.

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heftig verhaal. Maar stoer dat jullie nu fietsend de vakantie gaan doorbrengen (of in ieder geval het grootste gedeelte). Ik wens jou en je gezin een hele fijne tijd in Frankrijk.
    Lieve groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een hele fijne vakantie gewenst! Ben benieuwd hoe het kamperen is bevallen.

    groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik hoop dat je een hele fijne vakantie had!

    Ik was ook in Bretagne, jij ook?

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...