maandag 4 juli 2011

Summertime


We hebben ze al vaker gezien maar ik kan er geen genoeg van krijgen...
het zeeuw knoopje.


De Kogeldistels beginnen langzaam paars te kleuren... 


De Floxen beginnen te bloeien net als de Hosta's



De kleuren van de tuin komen terug in de kaarsjes die we hopelijk gauw weer buiten kunnen branden.


Zondag ginnen we even naar het strand voor een lekkere wandeling.
Daar aangekomen zagen we het bord....verboden voor honden tijdens het zomerseizoen.
Helemaal vergeten!
Het werkt dus een duinwandeling en daarna muntthee en koffie met appelgebak op het terras bij Titus in Kijkduin.
Voor de nieuwere volgers....hier zijn we dol op in onze vakantie:
appeltaart met slagroom!



Zouden ze in Frankrijk ook zulke heerlijk appelpunten hebben...?
Zaterdag vertrekken we naar de Loire voor onze fiets/kampeerweek.
Ik kom jullie eind van de week naruurlijk nog gedag zeggen...


17 opmerkingen:

  1. Kijk dat lekker genieten !!!,,oww Frankrijk...heerlijk....ik werk wel gewoon door hoor!!.....hahahhah!!.....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tuin met veel zachte kleuren.

    Ik heb mij als volger bij je aangemeld en je bent van harte welkom om een kijkje te nemen op mijn blog.

    Alvast een fijne vakantie!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg,je tuin.
    En dat appelgebak ziet er ook niet verkeerd uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. genieten van je tuin, en dan straks met die mooie kaarsjes erbij,

    appeltaart verrukkelijk,met slagroom.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige tuin heb je Jolanda.
    En appeltaart zijn wij hier ook gek op.
    Mijn dochter zit alleen nog steeds in de muffin fase haha.
    groetjes van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Héérlijke plaatjes op deze zomerse dag :-)
    Warme appeltaart met slagroom mmm GENIETEN
    Wat een mooi vooruitzicht
    kom ik je later nog even gedag zeggen ;-)
    Succes met alle voorbereidingen.
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ohh wat heerlijk allemaal, alle ingrediënten om te genieten!! zee, strand, muntthee, appeltaart en Frankrijk:)))

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zou het leuk zijn als die kaarsjes nou eens 's avonds aan konden. Heerlijk naar Frankrijk, daar hebben ze nog veel lekkerdere zaken als appeltaart.
    Fijne vakantie! lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk staat je tuin er op, bij Hosta's kan het aan de soort liggen wanneer ze bloeien, ik heb hier al potten waarin ik 2weken geleden al de kale uitgebloeide stengels knipten, en bij de voordeur staat een hele grote in zinken wasketel die nou net uit knop komt met haar bloemen, die ook weer van een groter soort zijn.
    Toch hebben de Hortensia's bij mij veel geleden van de hitte en vertonen omgekrulde verbrande bloemblaadjes.

    En je kan naar Frankrijk vertrekken....je hoeft niet van je lekkere vakantie ritueel af te wijken, wat dacht je van Tarte Tartin;-).....en je kan het met een gerust hart eten want jullie fietsen de KJ er wel weer af.

    Van lichtjes die 's avonds in de tuin branden kan je binnen ook plezier hebben wanneer je naar buiten kijkt geeft het de tuin een romantisch sfeertje.

    Lekker vooruitzicht, tassen pakken en op naar Frankrijk.


    Ik lees je nog voor vertrek!!

    Fijne dag en Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om je wandeling af te sluiten met taart en slagroom! Wat een fijn vooruitzicht om aankomend weekend naar la douce France te vertrekken.

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat groeit en bloeit alles prachtig in je tuin Jolanda. Prachtige foto van het Zeeuws Knoopje en de Kogeldistel vind ik ook heel erg mooi.
    Als ik je niet meer 'spreek' wens ik je alvast een superleuke vakantie toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Appeltaart zoals bij ons, nee niet zo, maar gelukkig wel genoeg ander lekkers bij de boulangerie/patisserie dans la France ... en wat jammer dan de hond niet mee mocht op het strand, was er geen hondenstrand in de buurt? Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi al die bloeiers in je tuin. En appelgebak met slagroom en muntthee...oh...heerlijk.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Appeltaart met slagroom heerlijk. En niet alleen in de vakantie.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Veel plezier op jullie fiets- en kampeervakantie! Lijkt me reuze om zoiets te doen. Ik ben nu al benieuwd naar het verslag achteraf.
    Wat staat je tuin er fleurig en fris bij!!!!
    Ik vind het Zeeuws knoopje ook heel mooi.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zo`n bloeiende tuin en je kaarsjes vind ik echt superleuk! Ohh appeltaart met slagroom,in Gouda zeggen ze bij een eettent dat hun de lekkerste hebben en echt hun hebben een grote punt en ook heel lekker,veel plezier in Frankrijk,ben jaloers haha,daar komen de gave woonbladen vandaan,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Jolanda,
    3e poging.
    Wat goed bedacht, dat touwtje om de flesjes!
    Simpel kan ZO leuk zijn!
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie! Ik kan niet wachten op alle mooie foto's die wij te zien gaan krijgen gemaakt in het mooie Frankrijk!
    En ook al hebben ze geen appeltaart, ze hebben Tarte Tatin, Crepes EN Meringues (mijn favoriet) en nog veel meer lekkers! GENIET!
    Tot snel, Liefs, Lia, House of Seasons

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...