vrijdag 26 augustus 2011

Diner en Blanc

We zijn er klaar voor!
Waarvoor, hoor ik jullie denken....



Het Diner en Blanc!
Maanden geleden zijn we door vrienden benaderd of we zin hadden om mee te doen met het Diner en Blanc.
Een zelfgemaakt 3 gangen diner dat je op eet op een gehieme lokatie. Alles is wit, je neemt alles zelf mee: tafeltje, stoeltjes, diner, servies, drank, aankleding,....
en iedereen is totaal in het wit gekleed,
En wij zeiden JA!
We houden er wel van op verrast te worden en dat werden we!


We verzamelden op 2 grote parkeerplaatsen in de buurt van Rotterdam waar dit jaar het DEB gehouden zou worden. Door alle files en drukte op de weg waren veel deelnemers en bussen te laat maar het was geen straf om te moeten wachten...


In de bus hoorden we de lokatie:
AAN DE VOET VAN DE ERASMUSBRUG!
Wat een topplek, gelukkig was het weer fantastisch, de eerste zwoele zomeravond dit jaar:)
En er aangekomen sjouwden we onze spullen naar een aangewezen plek en daar zetten we onze tafeltjes neer....


Het voorgerecht mocht op de borden en de wijn in de glazen!



Toen het startsein werd gegeven werd en uitbundig met servetten gezwaaid en kon het feest beginnen!



Wij zaten net naast de brug en aan de 'overkant' zat nog een groep. Zo was het totaal niet massaal terwijl we toch met 1700 man zaten te eten!



Het Diner en Blanc is in 1990 in Parijs gestart om het leven en de zomer te vieren en dat deden we uitbundig!



We werden op bijzondere acts verrast.....



En zo zag het er achter de tafeltjes uit...





Dit lag er op ons bord... 



...en dit op dat van onze buren...



Nog een bijzondere bezoekster...of bezoeker!









En zo tafelden we verder terwijl de zon langzaam onderging....


En we genoten van het eten, de wijn, de gezelligheid....


...van het uitzicht, de lokatie....

 ...en de mooie gesprekken....

 
Toen het donker werd en de koelboxen en picknickmanden waren leeggegeten, staken we sterretjes aan....




Het feest kon beginnen, een Zuidamerikaanse band bracht ons aan het dansen, daarna nam een DJ het over!


De avond was mooi, heel mooi.....



Er werden wensballonnen opgelaten...




En toen was het feest echt over.....


....we ruimden op en toen we met de bussen (35 in totaal) wegreden, was er niets meer van het feest te zien.....

Ik geniet nog even na op m'n witte wolk....
En krijg je ooit deze uitnodiging: DOEN!

36 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend gaaf zeg!!!
    Top idee!
    Wat lijkt jou man op Marco Bakker.
    (is een compliment hoor;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He, wat een toeval. Mijn buurman, de eigenaar van het Goede Uur, kaasfondue restaurant, vertelde me smiddags dat hij hier ook heen zou gaan met zijn vrouw.
    We hebben nog zitten kijken op de website van dit evenement.
    Er waren veel mensen dus je zult hem wel niet ontmoet hebben, maar wel super gaaf toch.
    Het ziet er in ieder geval helemaal top uit.
    Kan me voorstellen dat dit een geweldige ervaring moet zijn geweest.
    Jullie zagen er beide super uit joh.
    Na nu lekker nagenieten en op naar het weekend.
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave foto's van een super gaaf gebeuren. Kan me voorstellen dat je heb genoten. Maar wat ik niet begrijp neem je je eigen eten mee of maak je iets voor een ander. Het ziet er allemaal heel lekker uit. Leuke ervaring en nu lekker na genieten.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal dat geweldig geweest zijn Jolanda. Het ziet er zo op de foto's schitterend uit, allemaal in het wit. Enig! Leuke herinneringen!
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend gaaf!! Echt superleuke foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat verschrikkelijk leuk zeg!

    En de foto's ze zijn geweldig.

    Ik heb van je post genoten hoor!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend gaaf......... dit zou ik ook wel eens willen mee maken..
    Super..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ontzettend leuk!!!
    Dit is wel het postje waar ik het meest jaloers om ben.....

    Dit had ik graag willen meemaken.
    Wat een organisatie !!!

    En mooie foto's echt uniekkkkk,

    Leuk hoor.
    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had hier nog nooit gehoord maar de foto's spreken voor zich! Dit moet super geweest zijn . Wat een idee, zo leuk! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jee wat leuk zeg !! ook ik heb hier nog nooit van gehoord,lijkt me super met zoveel tafelen.

    groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig bijzonder feestelijk gebeuren is dat zeg! Ik kan me voorstellen dat dat heel erg gaaf is om mee te maken! En wat een mazzel dat het goed weer was!!
    Leuk trouwens om jou in het echie te zien ;)
    groetjes en fijn weekend!
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jemig wat een geweldig idee, en super om mee te maken. Wat zijn jullie een mooi stel, en wat zagen jullie er prachtig uit!
    Leuk sfeertje lijkt mij!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een belevenis!! Het ziet er heel spectaculair uit! Wat zullen jullie genoten hebben. Ik had er nog nooit van gehoord maar als dit op mijn pad mag komen dan zeg ik YESSSSSSSSSS!
    Dank je wel voor het delen.

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gaaf de foto's Jolanda, de plek is super mooi, ik heb daar ook eens gegeten aan de voet van de Erasmusbrug, super uitzicht en zo apart. En als het weer zo meezit dan is het van het begin tot het eind een echt feest.

    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat lijkt me dat gaaf zeg. Zag er ontzettend gezellig uit.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. GAAF!
    Eten aan de voet van de erasmusbrug dat doe je niet elke dag en al helemaal niet in zo'n speciale setting!

    Lies,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ongelooflijk Gaaaffff!!!
    Ik heb gigantisch genoten van je prachtige foto's!!
    Wat zal het een gezellig feest zijn geweest daar onder aan de Erasmusbrug.
    Toevallig waren wij daar ook in het voorjaar maar niet in zo'n mooie setting hoor!
    Echt super!!
    liefs, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow ! Wat leuk,zeg.
    Een grandioos mooi idee.
    Had er nog nooit van gehoord,maar wat apart,om dit mee te mogen maken.
    En de foto's zijn schitterend.
    Dankjewel voor het laten meegenieten.

    Fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat lijkt me dat gaaf Jolanda...allemaal in het wit, met heel veel mensen en heel veel sfeer! Wat boften jullie met het mooie weer, dat geeft de avond nog eens iets extra's! Mocht het ooit op mijn pad komen...dan heb ik jouw advies in het achterhoofd!

    En nu ga ik pannenkoeken bakken :-)! Lieve groetjes en een fijn weekend!

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wahah wat gewéldig Jolanda !!!!
    De gezelligheid, vrolijkheid en de sfeer spat hier van het PC scherm. Héérlijk dat we even mee hebben kunnen genieten :-)
    FIJN WEEKEND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet dit er gaaf uit! Wist helemmal van het bestaan van zoiets in Rotterdam niet af?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een geweldig idee en zeer leuk! Bedankt dat je het met foto's met ons wilde delen en krijgen we de uitnodiging.....(ik denk dat we mee doen:) )

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow.....wat ontzettend leuk Jolanda en wat een prachtige locatie en wat leuk dat we even mee mochten genieten.
    Fijn weekend en een lieve groet, mea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Jolanda, WAT BEN IK JALOERS!!!!!
    Ik heb er al vaker over gelezen dat dit in Parijs gebeurd en elke keer denk ik dat lijkt met ZO geweldig!En nu gebeurd het in mijn eigen Rotterdam!!!!!Ohhhhhhhh als ik eens uitgenodigd zou worden voor de volgende keer, dat zou echt een droom zijn die werkelijkheid wordt.
    Maar ik heb al een beetje mee mogen genieten door jou ogen! Het ziet er uit als een sprookje (en daar hou ik van). BEDANKT!!!!
    Jullie zien er ook ZO leuk uit samen!
    Tot snel
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Om stil van te worden zo mooi . Wat een top idee. Het kan dus nog gewoon spontaan. O wat een super happening. Geniet maar na van dit ongelofelijke super festijn. TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey, ik kan me nog herinneren dat je op mijn blog schreef dat je naar een White Dinner party zou gaan. Gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat ontzettend leuk !!..geniet maar lekker na...liefs van mij...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super he Jolanda! Dit jaar hebben is het bij ons voor het eerst georganiseerd en het was helemaal top. Nu is het hier maar een gehucht vergeleken bij Rotterdam natuurlijk en is het bij jullie veel grootser en professioneler. Leuk met al die sterretjes. Wij vierden het op de eerste zondag van de zomer. Het was een succes met mooi weer en weet zeker dat er volgend jaar veel meer deelnemers zijn. Maar het wordt natuurlijk nooit zo groots als bij jullie. Maar leuke ervaring he?! Iedereen in het wit en lekker eten en gewoon bij elkaar aanschuiven. Goede traditie:)
    Geniet nog lekker na en fijn weekend!
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. oja, wilde ik nog even vragen. Omdat je jullie zoveel entetainment e.d. erbij hebben en vervoer, moet je je dan inschrijven en zijn er kosten aan verbonden? (dit even ter info voor de organisatoren bij ons) Alvast dank voor je antwoord.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeetje, de foto's spreken boekdelen, jullie moeten fantastische uren hebben beleefd daar! Mooie foto's heb je ervan gemaakt.

    Lekker nagenieten!

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wauw, wauw en wauw! Ik had er nog nooit van gehoord, maar wat ziet dit er ge-wel-dig uit, Jolanda. Heel mooie sfeerfoto's heb je weer gemaakt, en dan dat servetten zwaaien en die sterretjes.. what a night!
    Een regengroetje voor een gezellig weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De voorbereidingen voor de Ride for the Roses is in volle gang. Twente fietst ook de dag ervoor de Pre-Ride Oldenzaal - Amsterdam en dat is een hele afstand. Ze overnachten in Amsterdam. Er rijdt een busje en een ambulance mee komt goed ;-) HOOP IK Manlief moet nl aanstaande woensdag nog eerst voor zijn laatste ipilimumab toediening (infuus) naar het ziekenhuis. Wél kort dag maar hij gaat er voor !!!! x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik kom hier via de blog van mijn vriendin Anita (Hersenspinsels) binnenwaaien. Even "gluren" en dan val ik binnen op deze geweldige blog. Wát een evenement, prachtig weergegeven in de foto's. Mooi om zo even mee te kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw..Ja, dit heb ik echt gemist!!!
    Wat speciaal, en zomaar in Nederland zeg...
    Ik snap dat je hebt genoten...
    Zonnige groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  35. nog NOOIT van gehoord maar wat een GAAF initiatief!!!!!! ZOuden ze op meer plaatsen moeten doen!!!
    Geloof meteen dat je een topavond hebt gehad!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Jolanda,

    Wat ziet het er allemaal geweldig uit! Ik wist niet dat er zo iets gaafs in Rotterdam bestond :-) Wat moeten jullie een super avond hebben gehad! Je foto's zijn prachtig!!!!!

    Veel liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...