zondag 28 augustus 2011

Medeblogsters

Ride for the Roses 2011

Na al het gefeest (kom ik straks nog op terug) en leuke dingen (hierop ook) even aandacht voor iets bijzonders.
Op de blog van Anita van Hersenspinsels las ik begin juli deze (klik-klik) post: over Ride for the Roses, een fietstocht voor het KWF.
Rudi, haar man die zelf melanoomkanker heeft, fietst als alles goed gaat (en daar duimen we voor!) mee.
Zelf heb een aantal keer een melanoom laten verwijderen en word ik regelmatig gecontroleerd. Altijd was ik er op tijd bij, gelukkig. Vandaar dat deze blog en dit project van Rudi mij zeer raakt.
Hier het laatste stukje uit Anita's post hierover:
"Lieve lezers van dit blog (en dat zijn er inmiddels heel veel) mijn lief geeft letterlijk alle kracht die hij in zich heeft voor dit fietsevenement. Het zou ons enorm blij maken als jullie een heel klein beetje van hetgeen jullie kunnen missen over willen maken op rekeningnummer 347351093 t.n.v. R. Weghorst o.v.v. Pre-Ride Twente. Voor het KWF én om Rudi dat extra steuntje in de rug te geven die hij ongetwijfeld heel hard nodig zal hebben !!!  Fysiek maar ook mentaal. Mocht hij onverhoopt niet in staat zijn dit wielerevenement te volbrengen weet dat jullie bijdrage ook dan bij KWF in goede handen is.
De Ride for the Roses is een fietstocht met voor iedere deelnemer aan de finish een rode roos. Een roos die symbool staat voor andere waarden in het leven dan alleen geld. Betrokkenheid en medemenselijkheid bijvoorbeeld.
Als dank voor jullie bijdrage alvast een dikke klapzoen op jullie neus. Misschien doen jullie het alleen daarvoor al ;-) "
Beter kan ik het niet verwoorden. Ze heeft trouwens een zeer inpirerende blog die zeer zeker de moeite waard is om te volgen.
Lieve Anita en Rudi, heel veel sterkte en succes!


Ja en dan iets heel anders....
Even terugkomend op het Diner en Blanc, wat een leuke reacties en vragen.
Van jullie maar ook via de mail en zelfs van de organnistaie met de vraag of ze een foto van me mochten plaatsen op hun site: ja natuurlijk!
Nog even wat aanvullingen op de vorige post want ik krijg zelfs van totaal onbekenden de vraag of ze volgend jaar ook mee kunnen doen en hoe:)
Je moet gevraagd worden, je kunt je niet aanmelden.
Vrienden hebben ons benaderd en zodoende mochten we mee. Denk je dat je zelf een bus kunt vullen, laat dan een reactie op hun site achter, wie weet wordt je wel benaderd.
De organisatie is zeer strak. Veel mails, plattegronden met busnummers, tafelplaatsen, wat wel en wat niet mag, lijsten met wat je mee MOET nemen en tips over wat te koken, en er wordt een bijdrage gevraagd voor de bus en wat entertainment op de avond en voor koffie en thee na het diner wordt gezorgd.
....maar door dit alles wordt het wel een groote feest!
De lokatie is van te voren totaal onbekend bij de deelnemers, wel de stad waar het is. Je moet er immers naar toe! Op 2 grote parkeerplaatsten buiten Rotterdam werd er uit het hele land verzameld en met 35 bussen reden we naar de Erasmusbrug. Voor ons heel bijzonder omdat we in Rotterdam wonen en regelmatig over de brug fietsen of rijden. Vanaf nu zal ik altijd even terugdenken aan de witte avond.

Gister was ik een dagje shoppen in Haarlem, tussen de buien door bezocht ik de huis- en tuinmarkt op de Dreef. Wat verregend ben ik daarna gaan schuilen bij Marianne van Verrassend Goed!
En laat ze nou een buurman hebben die ook bij het witte diner was geweest, wat is de wereld toch klein. We hebben natuurlijk even gezellig nagepraat en ervaringen uitgewisseld. Wij vinden Haarlem wel een geschikte lokatie voor volgend jaar, dus wie weet:)
Ik had geen camera meegnomen dit keer, toen ik bij Marianne was had ik er al weer spijt van want wat ziet de winkel er leuk uit!

Dus even wat foto's van haar geleend......  

      

Aan de gezellige tafel hebben we lekker bijgekletst met een kopje thee en daarna ben ik natuurlijk even een rondje door de winkel gaan doen en met leuke dingen naar huis gegaan. Laat ze binnenkort zien!


En omdat ze 5 jaar bestaat, de winkel natuurlijk, organiseert ze een blogmiddag!
Op zondag 9 oktober vanaf 14.00 uur, is dat niet gezellig!?
Ik ga zeker en het lijkt me leuk om  jullie daar te ontmoeten, ik heb immers postieve ervaringen met blogontmoetingen....
Dus ga even bij Marianne langs, dan zie ik jullie daar op 9 oktober.

Fijne werkweek weer voor iedereen, hopelijk wat droger en warmer dan vandaag....


16 opmerkingen:

  1. Ik duim met je mee voor Rudi en alle andere deelnemers en hoop dat er velen een financiële bijdrage zullen leveren!

    Leuk dat je in Haarlem bent geweest, haar winkel ziet er inderdaad prachtig uit!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wahah Jolanda wát ontzettend lief van je !!!!
    Dat je hier op je blog nog eens de Ride for the Roses onder de aandacht brengt (en daarmee ook mijn blog) Er is zoveel geld nodig voor KWF kankerbestrijding. Rudi is er klaar voor. We hopen dat de weersomstandigheden een gunstige bijdrage zal leveren anders wordt het wel erg zwaar. Maarre woensdag nog eerste de 4e en laatste toediening ipilimumab. Pfff spannend hoor !!!!!
    Heel erg bedankt namens ons allebei
    enne een dikke klapzoen op je neus ;-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,

    Ik zie dat ik je vorige post heb gemist. Ik neem zo meteen gelijk een kijkje! Jee, wat een heftig verhaal van Anita & Rudi, maar ook van jou. Ook ik duim mee voor Rudi!

    Liefs & een goed weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad een heftig verhaal en ik duim ook mee voor Anita en Rudi.
    Lieve groetjes. Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat lief dat je hier ook aandacht schenkt aan de Ride for the Roses en Rudi die deze gaat fietsen. Ik hoop dat ze zo nog meer geld in kunnen zamelen voor dit goede doel.

    Wat een prachtige winkel, ik heb er volgens mij al eens meer van gezien. Volgens mij stonden ze ook op de Olmenhorstfair en hielp Tamar van Wonen in wit haar.

    Als ik eens in Haarlem ben ga ik er zeker even langs.
    Ben benieuwd wat voor moois je er gekocht heb.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gezellige post !!...leuk even Rudi in het zonnetje te zetten en Anita natuurlijk het zijn schatten allebei........en Marian haar winkel is superrrr......ik ga er gauw weer eens buurten...gezellig die blog middag........leuk !! liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,
    Lief van je dat je even aandacht schenkt aan die geweldige lieve Anita en Rudi.
    Heb zojuist ook weer even een bezoekje aan Anita gebracht. Ze kan wel wat positieve energie gebruiken dus die stuur ik naar haar toe.

    Ik vond het zo tof dat je er weer even was. Dat je ondanks de regenbuien toch mijn winkel hebt bezocht. Altijd heerlijk om je te zien. Heerlijk thee gedronken en lekker bijgebabbeld.
    Nou kan ook niet wachten op de blogmiddag. Ben benieuwd hoeveel bloggers er komen.
    Jij komt in ieder geval dus het wordt vast gezellig.
    Fijne week en dikke kus van mij,
    Marianne

    Lekker relaxt he al die mensen die dan lekker gezellig binnendruppelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lief van je dat je even Anita en haar man in het zonnetje zet, dat kunnen ze wel gebruiken.

    Ik heb gezien dat Marianne een blogmiddag organiseert, ik heb haar al laten weten dat ik nog even moet nadenken of ik kom.

    Verder reageer ik even op jouw reactie bij mij: deze zoon leest dus niet mee dus dat was niet de reden. Mijn reden om het neer te zetten is dat mijn leven niet alleen maar bestaat uit mooie dingen en dat ook het verdriet langskomt zo nu en dan.

    Fijne week
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Jolanda,
    Wat lief nou weer van je!
    En wat leuk wat Marianne organiseert!
    (goed idee, beter goed gejat dan slecht bedacht!)
    Ik zit ook op iets leuks te broeden.....
    Allemaal inspiratie door jou diner en blanc!
    Wordt vervolgd.
    Tot snel
    liefs
    lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi,die fietstocht voor het KWF.
    Ik hoop,dat Rudi de tocht kan volbrengen.

    Wat een mooie foto's van de winkel van Marianne.
    Ik zie daarop hele mooie spulletjes staan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo...wat een post zeg...vanalleswat...
    Goed van je, aandacht voor het KWF...kan nooit genoeg zijn!!!
    En ja, het zag er ook wel super uit daar in Rotterdam...maar ik vraag me toch af, wat er gebeurt als het slecht wer is???...
    Veel plezier verder in Haarlem. Het is een beetje ver, anders..??!!!
    Zonnige groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie je aandacht voor Rudi, een hart onder zijn riem!

    Surf gelijk even door naar Verrassend goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief van je Jolanda!
    Het zijn schatten!!
    Ik heb Anita leren kennen via Melanoom lotgenoten.
    Dat Rudi dit moet overkomen is verschrikkelijk, daar zijn geen woorden voor. Jij en ik weten hoeveel impact het op je leventje heeft en ik vind het daarom des te bewondering waardig hoe ze beiden met de situatie om gaan.

    Wat gezellig dat je bij Marianne bent geweest!
    Ik denk dat ze onderhand al aardig wat blog dames in haar winkeltje heeft mogen ontvangen.
    Haar winkel ziet er erg sfeervol uit.
    Hopelijk ben ik een keer in de buurt.
    Wel een heel leuk idee van haar om dit in haar winkel mogelijk te maken, met de juiste sfeer.

    Fijne week,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel fijne avond, Jolanda, dansend de zonnestralen tegemoet ;)
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat lief dit extra stukje aandacht voor Rudi! De winkel van Marianne ziet er inderdaad erg mooi uit; een adresje om zeker eens te bezoeken als ik in de buurt ben. Je vorige post heb ik ook nog even gelezen; leuk én een hele eer.

    Fijne avond! Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed initiatief die fietstocht van het KWF. Mijn collectebus staat ook alweer klaar.

    Leuk om je zondag 9 oktober te ontmoeten. Wat dapper dat je ondanks het slechte weer toch naar Haarlem bent gekomen. Wat is het gezellig hè...aan de tafel bij Marianne. Ik ben vorige week woensdag geweest. Super gastvrij en lekker ongedwongen.

    Lieve groet en tot in oktober ;)

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...