vrijdag 5 augustus 2011

Zomeravond in Blijdorp

Met de zomeravondactie van E.neco zijn we gisteravond naar Blijdorp geweest.
Ik en de kinderen, net als vroeger toen we nog een abonnement hadden.
Ik samen met m'n dochter en m'n zoon samen met z'n vriendin.
Lopen jullie mee?


De kamelen blijven altijd iets grappigs houden...
en zebra's vind ik zo mooi!







Net als de giraffen, zo elegant en prachtig getekend. Ze zijn allemaal uniek.



       
           
 De stokstaartjes waren altijd favoriet van m'n zoon.


Dit hert was zo gracieus....

    




In de vlindertuin is zoveel moois te ontdekken.


En natuurlijk moesten we ook langs bij die grote, logge maar toch ook vertederende olifanten!
  
  
                 



Hoe iets lelijks ook zo mooi kan zijn.

         

Onverwachte prachtige kleuren. 


De prairiehondjes kende ik nog niet maar wat zijn ze leuk! 




En last but not least....Vicks. Helaas niet in het water maar ook op het droge is het een knuffelbeertje!




...helemaal opgaand in zijn omgeving.....


Het was een heerlijk zomeravond waar we van hebben genoten ondanks de regendruppels!
Veel herkenning en ook veel nieuwe prachtige verblijven en dieren. Zeker de moeite waard om te gaan.
Een selectie van de mooiste foto's heb ik hier laten zien, gemaakt met de nieuwe lens die ik voor m'n verjaardag kocht, een lens waar ik heel mooi mee in kan zoomen (Canon 55-250) en waar ik ontzettend blij mee ben.  Natuurlijk ging m'n dochter ook af en toe op de foto!


Ik wens jullie alvast een heel fijn en hopelijk zonnig weekend.






14 opmerkingen:

  1. Schitterende foto-reportage.
    Jij genoot aldaar en wij nu ook.
    Dankjewel.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt dat we even mee mochten wandelen langs alle dieren.
    Helemaal verliefd op de billen van de zebra's :)
    En die olifanten zo leuk !!!!! De weerspiegeling van de beren in het water: geweldig. Heb genoten van je dierenbende hihi
    Trusten oeps 01.30 uur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ja, wat mooi! Wij hadden ook een goede lens bij ons. Die mochten we lenen van Marco. Da's echt mooi 'speelgoed':-). Voor ons was het 6 jaar geleden, dat we een abonnement hadden. Dus ook veel herkenning, maar ook verrassingen. Dat stuk bij de oceaniumingang was nieuw voor ons. Wat is het een grote dierentuin, he? Wat dat betreft zou ik een abo wel weer heel leuk vinden. Kun je iedere keer een stukje doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's, de zebra billen zijn favoriet, die mogen best in een lijstje :-)
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben nog nooit in Blijdorp geweest, we rijden daar langs als we naar onze zoon gaan die woont daar dichtbij, zo leuk om nu jouw mooie fotoreportage te bekijken! ik heb ervan genoten!
    en ja zeker ook genoten van het mooie zomerweer gisteren, heerlijk!!
    het zonnetje komt er nu ook heel voorzichtig even door:)

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto's, die lens is een goede keuze geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk wandeling door Blijdorp, ik kom ook altijd graag in de dierentuin.
    Ennuh ik denk dat wij elkaar wel herkennen, gewoon goed opletten of er iemand met dezelfde camera zit.

    Mooie dochter heb je Jolanda, daar kun je trots op zijn. Mooie ogen en een open blik!

    Fijne dag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige reportage, geen wonder dat je blij bent met je nieuwe lens!!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie reportage zeg ik waande me echt even in de dierentuin
    Wauw wat mooi gelukt zeg met je nieuwe lens!
    Veel fotoplezier!
    maar dat gaat zeker lukken!!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's heb je genomen van al de dieren. Blij dat ik even mocht meelopen!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Jolanda,
    Ik dacht even dat je "in het wild" foto's had genomen! Wat een mooie composities heb je vastgelegd.
    Prachtig, kunnen zo in EARTHfotoreportage!
    En wat een sentiment he, die diergaarde van ons!
    Ik ben ook al jaren niet meer geweest, kreeg meteen weer zin om weer eens te gaan kijken (naar al die mooie billen).
    Mn compliment!
    Ik ben benieuwd naar de foto,s die je in de winkel gaat maken met die mooie lens van je, met je oude lens waren ze al zo mooi!
    Ik ben even een weekje naar Oostende, tot snel.
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie reportage; altijd gezellig een dierentuinbezoek.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wouw wat een geweldige reportage,dat is genieten
    Prachtig allemaal
    Geweldig dat je een goede lens hebt zeg,die staat bij mij op het verlanglijstje

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Good old Blijdorp... Héérlijk! Zoals het er nu naar uit ziet zal ik er waarschijnlijk maandag weer eens een kijkje gaan nemen. Fun! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...