woensdag 28 september 2011

Fietsend door mijn stad....

Vanmiddag ben ik op de fiets gestapt, camera mee en ik ben gaan rijden....
natuurlijk eerst door het Kralingse Bos.





En toen door naar het centrum van Rotterdam, over de Coolsingel.

 

Het prachtige oude stadhuis, een van de weinige gebouwen in het centrum dat het bombardement heeft overleefd. We zijn er ooit getrouwd....ook van binnen is het erg mooi. 



Wat een kleuren....



Morgen beginnen ze!



Nog meer kleur!



Erasmus houdt de boel in de gaten.


 Het stadhuis vanaf een andere kant.



En we fietsen door richting het oude havengebied met het maritiem museum.



Het oud en nieuw komt hier mooi samen.


Een leuk stukje om door heen te lopen zeker met kinderen....veel oud scheepsmateriaal en musea.




Heerlijk om op de fiets door de stad te gaan!

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuke fietstocht door Rotterdam Jolanda.Het was er lekker weer voor hè. Er is nog aardig wat groen in het bos zag ik. Mooie foto's .
    Lieve groet
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige post Jolanda! Ik heb genoten van dit fietstochtje eerst door bos en dan door Rotterdam. Wat heb je mooie foto's gemaakt en zoals je zelf al zei: zoveel kleur! Heerlijk!
    Wat leuk om op fietsafstand van een grote stad te wonen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was inderdaad de moeite meer dan waard. Jammer dat door het bombardement er weinig historie meer in de stad aanwezig is, dat geeft een stad toch iets extra. Maar er blijft genoeg over om van te genieten. Je hebt het met mooie foto's vast weten te leggen!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om even met je mee te lopen door de stad waar ik drie jaar gewerkt heb...( we woonden toen in Capelle)... Mooie foto's.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was leuk voor mij als plattelander, om dit tochtje door de stad virtueel mee te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om met je mee te mogen op de fiets, Rotterdam ben ik nog nooit geweest, zie dat er heel wat mooie plekjes zijn.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om Rotterdam door jouw camera terug te zien . Mijn man en ik zijn het afgelopen weekend in Rotterdam geweest en hebben genoten ! Zaten aan de voet van de Erasmusbrug in een hotel [ vlak naast het Maritiem museum van jouw foto's ]. Hebben Delfshaven bezocht , zijn de Euromast op geweest , hebben de voorstelling Daddy Cool in het Nieuwe Luxortheater gezien en nog een rondvaart door de haven gemaakt.Aangezien het weer ook nog prachtig was hebben wij heel erg genoten ! Je woont in een bijzondere stad !
    Bedankt voor de rondleiding ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor deze mooie fietstocht door Rotterdam. Een heerlijk tijdverdrijf met de prachtige weer.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was heerlijk fietsweer. Vooral de foto's uit het bos zijn prachtig. Met de zonnestralen die door het groen heen komen. Leuk om zo wat van Rotterdam te zien. Ik kom er eigenlijk nooit. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Jolanda,
    Ooo, wat een mooie foto´s heb je weer gemaakt. Die van het bos zijn prachtig, maar de ´Urban´ foto´s van centrum Rotterdam vind ik ook geweldig... Wat zie je zo goed het ´oud´ en ´nieuw´ samenkomen...
    Dit was weer genieten.
    Ik wens je nog een heel fijne avond,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Da's toch best een flink fietstochtje of niet, leuk om Rotterdam-vanaf-de-fiets te zien! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was een stralende dag, dus ik heb met plezier met je meegefietst Jolanda. Wat prachtig het zonlicht gefilterd door de bomen in het Kralingse bos en Rotterdam heb ik nu wat beter leren kennen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...