zondag 11 september 2011

In haar tuin...



Zaterdag waren we hier....in de tuin van m'n zusje.
Ze heeft een 2e huisje ergens in een dorpje in Noord Limburg met een grote moestuin erbij.
We hebben genoten!
Wandelen jullie mee?

 





     



In het kasje hangen de laatste tomaten.



 De tafel stond gedekt want we bleven wat eten...

 




Hier een gedeelte van het huisje.

 

   

Samen proosten op haar verjaardag en de prachtige plek om samen te zijn.



Het brood zelf gebakken in een zelfgemaakte oven in de tuin. Mmmmmmm....



Augurken en groenten in het zuur, ze had ze voor het eerst zelf ingemaakt. Heerlijk was het!



Net als de rest!
 

Na afloop deden de heren de afwas, lekker buiten.


En genoten wij nog even van de bloemen.



Volgens m'n zusje gaan deze 'droogbloemetjes' iedere avond dicht?!

 

Morgen nemen we een kijkej binnen en vertel ik jullie over het oventje.

 

30 opmerkingen:

  1. Hallo Jolanda,
    Wat een sfeer, wat een tuin, wie wil er nou niet zo´n prachtig huisje... Ik ben er weg van.
    Wat heerlijk allemaal. Dat was genieten, niet alleen voor jullie, maar duidelijk ook voor je zus, gezien de moeite die ze zich getroost heeft het allemaal zo gezellig te maken.
    Ik ben zeer benieuwd naar het vervolg...
    Ik wens je een heel fijne dag morgen,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw jullie kunnen zo mee doen met zon living in country blad. Prachtig hoor dat was genieten denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ergens in een dorp in Noord Limburg.....je snapt dat ik met mn neus op de foto's zit he, kijken of ik iets herken!;)...alleen de schoonheid van de natuur :P....volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad HIER in Noord Limburg :P

    :Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tuin!

    En heerlijk zo buiten eten en nog wel zelfgebakken brood en ingemaakt zuur erbij.

    Gezelligheid ten top.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er echt niet verkeerd uit.
    Erg leuk,zeg.
    En zo te zien een erg mooi huisje.
    Maar de tuin mag er ook wezen.
    En bij het zien van de lekkernijen,krijg je trek in al dit lekkers.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gastvrij,sfeervol in een prachtige ambiance,gezellig en lekker....
    dat alles samen kan niet anders dan een mooie dag geweest zijn!!!

    Leuk voor jullie en ik geniet met volle teugen van de mooie foto's, bedankt voor het delen!!!

    Fijne (blog)week!!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er gezellig uit. Het lijkt wel een vakantie en dat zo dichtbij huis. Wat een heerlijk plekje heeft je zus daar. Echt genieten!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gaaf huisje zeg...zo mooi met die rieten kap! Je hebt weer mooie foto's gemaakt Jolanda en de gedekte tafel in de tuin deed me meteen weer denken aan de zo gezellige high tea bij Madelief :-)!

    Een fijne week!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's!
    Wat een gezelligheid.....
    Mooie tuin en zo te zien een schitterend huisje!
    Een hele fijne week,

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke tuin heeft je zusje, heeft ze geen blog?
    Leuk die mannen aan de afwas :-)
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende tuin heeft je zus en dat huisje, geweldig. Dat was genieten en ook boffen met het weer. Heerlijk inde tuin gegeten brengt herinneringen boven Ben benieuwd naar morgen.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,
    wat een heerlijke tuin heeft je zusje en volgens mij heeft ze ook een heel mooi huisje. Fijn om zo met elkaar te kunnen genieten.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat is lekker leven he? heerlijk simpel en prachtig, ben zeer benieuwd naar haar oventje , geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een héérlijk buiten leven :-)
    Prachtige tuin en ik word toch wel érg nieuwsgierig naar het huisje.
    Neem aan dat dit een vervolg krijgt hihi
    Lekker GENIETEN met en van elkaar.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een idyllisch plekje, wat zul je daar tot rust komen, heerlijk!
    en dan zoveel gezelligheid.. zelfgebakken brood en andere lekkere dingetjes.. puur genieten!
    ben heel benieuwd naar het vervolg hierop.. ik zie buiten al zoveel leuke dingetjes.. dat vierkante witte tafeltje bijvoorbeeld!

    fijne week!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat plaats je nu weer een super gave post Jolanda. Zoals je weet ben ik op zoek naar een huisje buiten en als ik dit zie, weet ik het helemaal zeker! Wat een heerlijk plekje om tot rust te komen, te genieten van al het moois om je heen. Ik kan me voorstellen dat jullie zohhhhhhh genoten hebben.
    Geniet nog maar lekker na van dit leuke uitje.
    fijne week,
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig huis en wat een prachtige tuin. Heerlijk sfeer en mooie foto's..genieten van deze heerlijke post.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige tuin,ik heb genoten van de rond wandeling en wat gaaf,een oventje en zo gezellig eten saampjes en dan de vaasjes met bloemetjes,hier hou ik zo van,ben benieuwd naar het huisje,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh, wat zullen jullie genoten hebben zeg. Ik vind het een heerlijk plekje, zo te zien op de foto's; ze spreken boekdelen hoor.
    Fijn dat jullie het leuk met elkaar hebben gehad. En samen afwassen buiten na afloop: noh, dat is toch geen straf meer!

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geniet post is dit !! heerlijk......liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo te zien was dat een topdag......
    Erg leuk.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk om even door de prachtige tuin van je zus te wandelen. Wat ziet alles er sfeervol uit en wat een prachtig huis met het rieten dak.
    Wat zullen jullie heerlijk getafeld hebben met zo'n mooie landelijk uitzicht.
    Ben benieuwd naar de foto's van binnen, zal ongetwijfeld ook prachtig zijn.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Klein stukje, gewoon mooi, helemaal van hun, je zou er bijna jaloers op worden..!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke plek, dat is echt puur genieten en dat straalt van de foto's af. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je zusje Jolanda. Het zijn droomfoto's, echt genieten! Fijne week, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Jolanda,

    Van Harte Gefeliciteerd met de verjaardag van je zusje! Wat een prachtig huisje en tuin heeft ze. Het ziet er allemaal even sfeervol uit! Je hebt het ook prachtig vastgelegd op de foto.

    Afgelopen zaterdag ben ik nog even bij Lia langs geweest in de winkel. Ik hoorde dat ik je net heb gemist....zo jammer!!

    Ik wens je een gezellige nieuwe week!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een heerlijke plek om een gezellige dag te beleven. Ik heb genoten van de wandeling en je mooie foto's.

    Fijne avond! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtig plekje, kan me voorstellen dat dat genieten is geweest heeft je zus z'n bakhuisje wil ik ook altijd nog eens maken.
    En het zuur ziet er ook erg lekker uit, heb ik ook wel eens gemaakt van courgette erg smaakvol.
    En dat droogbloemetje is een helichrysum, ook wel een strobloem genoemd. Vroeger werden de bloemen van de steel gehaald en dan werd het bloemetje op een ijzerdraad gezet en zo in boeketten gebruikt. Een erg leuk bloemetje in veel verschillende mooie sprekende kleuren.
    Je heb een gezellige dag prachtig weergegeven met je foto's.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk al die reacties.
    Ik word er verlegen van.
    Ik ga niet zeggen dat de foto's mooier zijn dan hoe het in werkelijkheid is.
    Als vind ik de foto's prachtig.

    Zus sam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...