woensdag 21 september 2011

Tag, tag, tag, .....

Ja, ook ik ben getagd...door Lia.


En nu moet ik 10 dingen vertellen die jullie nog niet van mij weten ...
Ik blog al ruim 1 1/2 jaar en de dingen die ik kwijt wil, heb ik allang verteld. Maar ik snap dat jullie dat niet allemaal omthouden en de wat nieuwere volgsters kennen mij nog niet zo goed, dus hier komen ze op een rijtje.
Af en toe plaats ik een linkje naar een eerdere post waar je nog verder kunt lezen. (klik op de gekleurde woorden)


1 Jullie weten dat ik getrouwd ben maar misschien niet hoe wij elkaar hebben ontmoet...
in maart alweer 25 jaar geleden....tijdens Carnaval in Oeteldonk!
Niet raar hoor dat het in Den Bosch was, want daar woonde ik toen, ik ben er opgegroeid en we komen er nog steeds graag!
En voor manlief ben ik 24 jaar geleden naar Rotterdam verhuisd. 
En nog steeds happy together! 

2 Als je op de link hebt geklikt heb je gelezen dat ik moedervlekken weg moest laten halen. Dat was niet de eerste en de laatste keer. Ik heb een aantal melanomen laten verwijderen de laatste 9 jaar.
De eerste keer was het meest heftig, er moest lymfeklieronderzoek worden gedaan en gelukkig was alles schoon.
Ik sta onder strenge controle en eigenlijk levenslang, want na een paar onschuldige vormen van huidkanker is er vorig jaar dus weer een melanoom verwijderd.
In november heb ik weer controle, blijft dus spannend.
3 Het klinkt raar maar door het bovenstaande kan ik veel meer genieten van alles om me heen.
En ik vind het heerlijk om het met jullie kunnen delen....al die lieve en gezellige reacties iedere keer weer, zeker op moeilijke momenten voor mij:THANX!

4 Een grote liefde van mij is het strand...what's new:)
De zee, de wind, het zonnetje (met mate) de openheid, niets om je heen, alles even loslaten....
Ik ben er vlakbij geboren en de eerste jaren heb ik hier doorgebracht, zou het in m'n genen zitten?

5 Goh alweer op de helft, het gaat eigenlijk vanzelf. Vanuit het een komt het ander.
Is het bovenstaande herkenbaar, of is er toch nog wat nieuws...?
Een andere passie is fotograferen, dit wisten jullie vast allemaal!
Sinds ruim een jaar heb ik weer een spiegelreflexcamera , gekregen voor m'n 45e verjaardag en toen ik 46 werd heb ik er een mooie telelens bij gekregen. En ik ben hier zo blij mee! Niets heerlijker dan op stap met m'n camera en mooie plaatjes zoeken. Voor mij totale ontspanning.

6 Erop uit gaan en zeker met de fiets is iets dat we erg graag doen.
In Nederland zoeken we graag mooie routes uit en deze zomer zijn we zelfs een week bij de Loire gaan fietsen, het was fantastisch! En zeker voor herhaling vatbaar. M'n man is een grotere fietsliefhebber dan ik, hij gaat voor de afstand, bij mij is het toch vnl om op leuke plekjes te komen:)

7 Ik werk op een School voor Speciaal Basisonderwijs, dat is iets dat veel van jullie niet weten. Ik sta niet voor de klas maar verder doe ik eigenlijk alles. Onder de noemer administratie/secretaresse
Ik doe dit al ruim 10 jaar en 5 jaar op deze SBO school. Nog steeds met veel plezier moet ik zeggen.
Het is fijn om een kleine bijdrage te kunnen leveren  en samen met een team te zorgen dat deze kinderen een goede schooltijd hebben, juist deze kids die vaak al veel hebben meegemaakt en thuis veel missen.
De laatste weken heb ik me ook bezig gehouden met de organisatie voor de Kinderboekenweek, dat weer een leuk project bij ons gaat worden....met als doel te laten zien dat boeken en lezen leuk is.

8 Boeken, theater, musea, film...
ik hou ervan! Veel te weinig tijd voor helaas. Arthur Japin is een van mijn favoriete schrijvers en ik ben gek op de schilderijen van Rembrandt.

9 Goed denken wat ik nog kwijt wil....
Ik ben gek op de muziek van Kane, natuurlijk op nog veel meer muziek zoals Anouk en Trijntje Oosterhuis.
Maar sinds ik een aantal Kane concerten heb bezocht, groot en klein, in theater en een groot openluchtconcert, ben ik wel behoorlijk fan!
Over een week of 3 ga ik ze weer in het theater beluisteren en bekijken!

10 En ik wil nog veel meer delen....ik hou van steden, reizen, de natuur, lekker eten maar bovenal natuurlijk van m'n kinderen!
De afgelopen 21 jaar heeft veel om hun gedraaid en zo langzamerhand gaan ze op eigen benen staan. Ze studeren beide, de oudste woont op kamers in Amsterdam, de jongste reist heen en weer naar Utrecht. Ze hebben hun eigen leven en doen het fantastisch...ik ben een supertrotse moeder!
Het betekend dat we weer een nieuwe fase ingaan, wat minder praktisch zorgen en wat meer advies op afstand. En ik heb weer meer tijd voor al die leuke bovenstaande dingen!

Wat een lap tekst he, niks voor mij, ik ben meer van de foto's!
Al was ik toen ik begon te bloggen veel meer een schrijver.

Ik ga de tag niet doorgeven, velen zijn al getagd en vertellen over onszelf doen we allemaal regelmatig op ons blog...

Fijne avond en volgende keer weer wat plaatjes, ik was vanmiddag voor een heerlijke wandeling in het Kralingse Bos!


20 opmerkingen:

  1. Erg mooie bijdrage.
    Dus je bent in Den Bosch opgegroeid voor het grootste gedeelte.
    Mooie stad.
    Tsja,ik als brabantse weet dat.
    HiHiHi.
    Je schreef ook over de controle's die je steeds hebt.
    Kan me indenken,dat dit steeds erg spannend is.
    Maar ik vind je erg kranig,hoor.
    Het bewijs zie je op je Blog.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jolanda.
    Wat leuk om ook jouw verhaal te lezen. Inderdaad wist ik het meeste al door goed je blog te lezen. Alleen dat je ook uit Brabant komt had ik niet geraden.
    En uit Oeteldonk nog wel, ik kom uit het Lampengat hihi.
    De controles voor je melanomen lijken me erg spannend, hopelijk is deze keer weer alles in orde.
    Fijn dat zo'n leuk werk hebt en dat je daar zoveel goeds kan doen.
    Groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aangenaam kennis te maken!
    Ik kwas soms wel vaker hier even kijken, maar zal me nu aanmelden, leuke blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi, Jolanda...je schrijfkunst is weer helemaal uit de verf gekomen. Ik heb daarom ook je verhaal met plezier gelezen.
    Als lotgenoot durf ik te zeggen, dat ondanks de impact, de spanningen en het "levenslang"...het GENIETEN een veel mooier en intensere betekenis heeft gekregen. Hopelijk blijft het nu bij controle!

    In deze nieuwe fase dat je kinderen zelfstandig worden, kunnen jullie onderhand weer genieten van een tweede jeugd;-)
    Geniet lekker van elkaar!

    Fijne dag,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om ook jouw tag te lezen. Nr 4 en 5 zou ook in mijn lijstje voorkomen. Ik kan me voorstellen dat de controles van de melanomen iedere keer weer spannend is en hoop dat ook deze keer op een goede uitslag.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om jou verhaal te lezen...heel herkenbaar maar dan andersom... Wij komen van oorsprong uit het westen van het land en wonen al meer dan 23 jaar in de buurt van Den Bosch...af en toe zou de zee voor mij dus iets dichter in de buurt kunnen liggen, haha.

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Jolanda,
    Je vond het moeilijk, maar wat heb je het goed gedaan!
    Het is soms heel fijn om dingen met elkaar te delen.
    Ook al heb ik je in korte tijd best al goed leren kennen, vond ik het mooi om alles te lezen.
    En onze vriendschap-door-het-blog vind ik heel bijzonder.
    Ik ben benieuwd naar de vast en zeker heel mooie foto's van ONS Bos!
    Fijne dag,
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel leuk om ook jou wat beter te leren kennen Jolanda! al 11,5 jaar bloggen, ik wist toen nog niet eens van het bestaan af haha.. ik blog zelf nog niet eens een jaar, maar hoop het net als jij nog heel lang vol te houden!
    en die controles blijven spannend.. ik ben zelf gisteren weer voor controle geweest.. 13 jaar geleden heb ik borstkanker gehad maar het blijft altijd weer spannend.. en net als jij geniet ik daardoor wel veel meer vooral van het nu en de kleine dingen.
    nr 4, 5 en 10 deel ik ook zeker met je!! best veel herkenning dus:)

    lieve groetjes van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Jolanda,
    Je leven in een notendop! Leuk om weer van iedereen te lezen.
    Jaah foto's is bij mij ook favoriet vooral nu manlief een spiegel reflex heeft hihihi. Wat een speelgoed. Ik ben nu bezig om uit te vinden hoe je hdr foto's kan maken.
    Mischien verschijnen ze nog eens op mijn blog.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo we zijn weer helemaal op de hoogte, leuk hoor.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,

    Opvallend eigenlijk dat de meesten die getagd zijn allemaal lichamelijke zorgen hebben en juist daardoor veel meer genieten van de kleine dingen in het leven. Ik kan heel goed begrijpen dat de controles telkens weer spannend zijn, gelukkig houden ze je ook heel goed in de gaten!

    Je passie voor fotografie deel ik met je, wat kun je blij worden van mooie foto's hè?

    Ik wens je een fijne dag!! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou dat weten we dan ook weer allemaal !!....leuke post liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je ook hier een mooie post van gemaakt.
    Veel van het bovenstaande wist ik al ...
    Met heel mijn hart hoop ik dat de controles oke blijven
    hoe het ook anders kan ondervinden we elke dag.
    Ik heb je hier in blogland leren "kennen" als warm en betrokken: gewoon een heel lief mens ;-) En dat mag óók gezegd worden !!!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Jolanda,
    Wat leuk om ook over jou al die weetjes te lezen. Die passie voor fotograferen delen we! Heerlijk vind ik dat, ik denk dat ik bijna dagelijks fotografeer... Soms iets heel moois en soms iets minder, maar ik vind het nog steeds geweldig om te doen...
    Ik wens je nog een heel fijne avond toe,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,
    WAt leuk om te lezen.. veel dingen wist ik al, en herkenbaar, hou ik ook van!
    Genieten is een kunst, en het lukt je goed volgens mij!
    Blijf maar lekker foto's maken en bloggen, genieten wij lekker mee!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook al was niet alles wat je schrijft 'nieuws' je hebt er een mooie post van gemaakt. Ik kom graag even op je blog buurten, en je mooie foto's zijn daar ook schuldig aan :)
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk hoor om ook over jou wat meer te lezen, al mis ik wel de prachtige foto's die ik hier normaal gesproken bewonder ;) Spannend hoor die controles, maar toch ook wel weer geruststellend dat ze je goed in de gaten houden.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat was lekker lezen, Jolanda. Frankrijk vind ik ook heel mooi, de Loire staat op ons lijstje.
    Een gezellig weekend, genietend van de zon en blauwe lucht in ons park of waar dan ook!
    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wow. Wat een verhaal. En zonder foto's. Geniet van je weekeind, en met het prachtige weer voor de deur, kun je misschien zelfs lekker een stuk fietsen. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk om alles zo te lezen.
    Fijn weekend.

    Gr Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...