zondag 23 oktober 2011

Fantastisch uitzicht



In de haven lagen niet alleen maar vissersbootjes mar ook boten waarmee de toeristen de zee op kunnen voor een paar uur of een dag. Duiken, grotten bekijken of gewoon genieten.


Alanya wordt in tweeen gedeeld door een rots met een kasteel uit de 13e eeuw. Op het hoogste punt zo'n 250 m boven de zee.
We keken er vanaf het balkon en het strand tegenaan en waren erg benieuwd hoe het er boven uitzag en vooral naar het uitzicht.
 

 Aan de ene kant de haven met de rode toren en een groot deel van de stad....


En dit is het uitzicht op ons strand....


Op de foto hieronder zie je in het midden een hotel met een groen dak, op de bovenste verdieping met de open deur was onze kamer.


Het uitzicht vanaf de rots was overweldigend mooi!


Het kasteel zijn we niet ingeweest maar binnen de 6 km lange muren was een dorpje, 'n moskee en genoeg moois te zien.



Zo schattig om deze cyclaampjes in het wild te zien groeien.







En 's avonds was de muur prachtig verlicht. De bovenste foto is vanaf ons balkon gemaakt. De onderste vanaf de haven aan de andere kant van de rots.


Nog wat laatste beelden....
helaas kregen we de laatste dag last van een buikgriep en hebben we de vakantie dus heel rustig afgesloten...


Nog een laatste duik in de heerlijk zee!


We kunnen er weer tegen, vol energie gaan we maandag weer aan de slag!
Fijn week weer allemaal!




22 opmerkingen:

  1. Wat lijkt mij dat heerlijk...in een prachtige omgeving nog een dosis zonnestralen en warmte vangen, net voordat de winter begint! Je mooie foto's laten een gebied zien waar genieten geen probleem hoeft te zijn (tenzij er buikgriep om de hoek komt kijken...dat was minder)!

    Succes met werken! Lieve groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige foto's zeg dat jullie lekker genoten hebben is wel te zien ...jammer van je buikgriep ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jolanda,
    Wat heb je mooie foto´s gemaakt. Hiermee heb je voor altijd een prachtige herinnering aan je heerlijke vakantie. Je kunt er natuurlijk ook zo´n mooi boek van maken. Dat doe ik altijd na elke vakantie. Veel leuker om te kijken dan vanaf de computer, maar op deze manier, via je blog is het natuurlijk ook heerlijk om ze te kijken.
    Het is wel duidelijk dat jullie hebben genoten, op dat buikgriepje na dan...
    En wat is het daar mooi, daar had ik helemaal geen idee van. Mijn eerste gedachte is altijd bij Turkije; alleen maar hotelflats en boulevards, maar hier is ook nog genoeg geschiedenis te zien, gelukkig...
    Ik wens je een fijn begin van de nieuwe week,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker Jolanda, ik had je vorige post gemist, maar nu even bij gelezen en vooral gekeken, mooie foto's heb je gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat je hebt genoten en weer heel veel energie hebt opgedaan.

    Fijne week
    Liefs
    Tanja

    p.s. Titus is nu helemaal afgebroken dus we moeten weer even geduld hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw..wat ziet dat er heerlijk jaloersmakend uit zeg!! Prachtige foto's, een mooi land zo te zien. Kan me voorstellen dat je weer helemaal opgeladen bent! Fijne (werk)week weer!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke foto`s Jolanda, echt prachtig....jammer van je buikgriep maar alla..je foto`s joh...dan ben je die buikgriep toch snel vergeten"-) die haven ook bij nacht, wauw....wat een prachtige foto!

    Fije week.
    liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is duidelijk te zien,dat jullie enorm genoten hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héérlijk zo'n extra "energie-boost" voordat we langzaam richting kou en nachtvorst gaan ;-) Brrr...
    Prachtige foto's en kan me zo voorstellen dat jullie er wel weer eventjes tegen kunnen :-) !!!! FIJNE WEEK
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's~! Dat moet echt geniten zijn gewesst... Heerlijk om zo je batterij weer op te kunnen laden~! Nog lekker lang nagenieten met die mooie foto's.....
    Fijne week, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke geniet foto's weer!!...heel mooi !!...fijne week liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijk deze fotos zeg. mooi dat ze s'avonds ook zo goed gelukt zijn..wil mij nooit lukken helaas
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een uitzicht, adembenemend mooi gewoon! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woh, heb ik dit allemaal gemist, omdat ik er voor gekozen had een boek op mijn ligbed te lezen. Nou wat is dit geweldig zeg, volgende keer toch maar erop uitgaan dus.
    Je hebt een prachtige post geplaatst met geweldig mooie foto''s. Heerlijk he even helemaal weg naar de zon.
    Nou lekker nagenieten hoor.
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er schitterend uit, wat heerlijk om weer even bij te tanken.
    De foto's zijn ook echt heel mooi geworden.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De temperatuur zal wel even wennen zijn hier! Prachtige foto's heb je gemaakt/ Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto 's, wat een geweldige vakantie !
    Weeehhh ik wil oooookkkkkkkkkkk

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,
    Wauw...wat een prachtig omgeving en heerlijk dat jullie zo hebben genoten !!
    Wij zijn nog nooit in Turkijke geweest...maar als ik deze foto's zie wordt het wel een land hoog op onze verlanglijst.
    Bedankt voor het meegenieten van je mooie reisverslag.
    Lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Yolanda! Dus daarom dat je een tijdje afwezig was; jij was op reis! Heerlijk! Mooie foto's heb je gemaakt. Turkije, jullie waren net op tijd thuis, die aardbeving, van die hartverscheurende beelden op TV... sorry hoor, moet ik nu gewoon ook aan denken als ik Turkije hoor.
    Mooie inzet rechtsbovenaan in je sidebar trouwens, geen idee of dat er al lang staat maar het viel me nu op, mooie tekst.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's! Het is alweer ruim 20 jaar geleden dat ik voor 't laatst in Turkije was en toen heeft het land mijn hart gestolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jeetje....wat zijn daar de gebouwen als paddestoelen uit de grond geschoten, toen wij er lang geleden een overnachting hadden van de 17 verschillende hotels waar we verbleven tijdens onze rondreis door geheel Turkije, toen was het er nog''wat'' rustiger.

    Maar de sfeerbeelden die ik ook zie op je mooie foto's zijn er gelukkig nog steeds:-)

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...