woensdag 23 november 2011

Even doorfietsen...

...naar de volgende plek die ik jullie wil laten zien.
Links zie je de Erasmusbrug en rechts Hotel New York, beide gezien vanaf de Veerhaven.


Geliefd bij fotografen, want de Veerhaven in Rotterdam is een van de mooie oude plekjes die de stad nog heeft. 


Het havenkantoor is nog helemaal in de oude stijl.


Rondom de haven liggen mooie oude panden, met eronder heel veel gezellige restaurantjes.



De oude haven wordt nog steeds gebruikt en er liggen prachtige zeilschepen.


En ja, de was moet ook gedaan worden!







Een mooi samen gaan van oud en nieuw, en zoals ik eerder schreef...er wordt altijd en overal gebouwd. Hier zie je de Kop van Zuid. In het in aanbouw zijnde gebouw gaat mijn man werken.


Dit is Rotterdam in een notendop :)


Onderweg naar huis fiets ik langs de Maas over de Maasboulevard, op deze manier komen veel bezoekers ook Rotterdam in. Hier de Willemsbrug, een van de 3 bruggen over de Maas die de 2 stadsdelen met elkaar verbindt al blijven het 2 bijna verschillende steden....
(De 4e oeververbinding is trouwens de Maastunnel)
Op de achtergrond zie je de Euromast.


En hier de tuien van de Willembrug en de Erasmusbrug door elkaar heen verweven.


De Hef, vroeger reden de treinen hierover de stad in. Ik ook wekelijks, als ik het weekend naar Rotterdam kwam vanuit Den Bosch. Nu gaat er een tunnel onder het water.
De Hef is niet meer in gebruik, er is altijd veel protest als er gesproken wordt over afbraak, maar wat we er mee moeten.... 


Een laatste blik op de sky-line ...


M'n fietstochtje is al weer ruim een week geleden, daarna volgende dagen van mist. 
En leefden we in een kleine wereld. Gister en vandaag zagen we gelukkig de zon weer. 
Het was zelfs helemaal niet koud vandaag. Dus weer op de fiets, nu om even te winkelen in het centrum (uitverkoop bij D.idi en ik heb het vest dat ik al een tijd geleden had gezien maar wel wat duur vond, met een leuke korting kunnen kopen)
Daarna even een tussenstop bij Lia in haar winkel. Gezellig altijd, ja de camera was mee dus plaatjes volgen. Riet stond net af te rekenen toen ik binnenkwam en het was lekker druk!
Nu even bijkomen op de bank, ben beetje moe de laatste dagen..morgen nog 1 dag werken en dan begint m'n weekend weer!

28 opmerkingen:

  1. Heerlijke stad Rotterdam, Mr H en ik komen er graag, mooie foto's Jolanda, vooral die van de lantaarnpalen, die vind ik super mooi!

    Dank je wel voor het rondje Rotterdam door het oog van jouw camera.

    Fijne avond
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt je heerlijk uit kunnen leven in jouw stad...prachtige foto's heb je gemaakt Jolanda. De foto met de lantaarnpalen is ook mijn favoriet!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door je mooie foto's en verhalen leer ik Rotterdam steeds beter kennen Jolanda.
    Prachtig die oude haven en de contrasten met het heden. Het zou zonde zijn als ze die oude spoorbrug zouden afbreken, maar ik hou dan ook meer van oude gebouwen etc.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen jouw fiets verslag van onze stad. De Euromast we zijn gisteren voor het eerst sinds jaren weer eens geweest, maar dan 's avonds. Onze jongste zoon had ons als gezin meegenomen voor een drankje boven op de mast. Wat een mooi uitzicht en gezellig om daar boven wat te drinken. Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Jolanda,
    Het blijft een bijzondere stad. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik altijd een beetje moeite heb met de geur die er hangt. Heel andere lucht deze ligt bij mij wel eens zwaar op de maag zal ik maar zeggen! hihih
    Het is wel een wereldstad! Maar industrie is niet echt mijn ding eigenlijk meer van de klompen! woehahahah
    Je hebt wel heel mooie foto's gemaakt hoor die het wel heel aantrekkelijk maken om weer eens te gaan kijken jullie kant op.
    Fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Jolanda. Het was gezellig je weer even te zien. Het was te druk bij Lia om uitgebreid een babbeltje te maken. Mooie foto's van Rotterdam heb je gepost. De lantaarnpalen zijn schitterend. Ik kom ook graag in die oude buurten in de stad. Veel te zien en te fotograferen.
    Gelukkig is je weekend weer gauw want moeheid is niet leuk. Ik heb er momenteel ook last van.
    Lieve groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk om Rotterdam te zien door jouw ogen, ik heb dan ook genoten van deze mooie reportage en het wordt wat afgezaagd, maar de lantaarn-palen-foto is ook mijn favoriet ;)

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke foto,s van een prachtige kijk op Rotterdam, zo dichtbij huis, als je het maar wil zien,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zaterdag waren we nog in Rotterdam.
    Vind het altijd een heerlijke stad.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Rust maar goed uit hoor wat een gefiets hahahah prachtige foto's ...fijne avond lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke post met prachtige beelden van een stad die ik eigenlijk niet ken.
    Wordt tijd dat ik eens een bezoekje aan Rotterdam gaan brengen.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Jolanda,
    Wat heb je weer mooie foto´s gemaakt. Zo krijg ik toch echt een heel ander beeld van Rotterdam.
    Ik was nooit zo weg van deze stad, maar nu begin ik de charmes ervan wel in te zien. Rotterdam heeft kennelijk nog heel wat moois te bieden... Op de Erasmusbrug stond ik een paar jaar geleden nog mijn broer aan te moedigen die toen de marathon liep. En Sanne heeft er een tijdje geleden een bruiloft-shoot gedaan, vlak ernaast... Super dat je ons dit liet zien...
    Ik wens je nog een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo leuk om weer een stuk Rotterdam te zien! wij gingen met onze zoon begin dit jaar naar de Kop van Zuid, maar toen lag er een pak sneeuw.. de sneeuw en de harde wind sneden in je huid.. niet fijn.. nog maar eens een nieuwe poging ondernemen want het is echt wel de moeite waard zie ik!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker z'n zonnige fietstocht. In tegenstelling tot gisteren hadden wij vandaag weer dichte mist. Perfect weer om met mijn twee oudste surprises voor school te maken.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke reportage Jolanda, en op al die plekjes ben ik vaak geweest als we bij vrienden die in Rotterdam wonen logeren.

    Hotel New York is werkelijk PRACHTIG van buiten maar zeker ook van binnen, zo sfeervol om daar iets te nuttigen.

    Prachtig ook de silhouetten van de bruggen zo door elkaar verweven.

    Dat was een heerlijk fietstochtje Jolanda en fijn dat ik even met je mee mocht fietsen.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke foto's laat je ons zien Jolanda, leuk om ons zo een mooi stukje van jouw stad te laten zien. Ik heb er in ieder geval van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mooie plaatjes weer hoor! je kunt zo tourgids worden op je fiets ;) (dan word ik klant hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer hele mooie foto's,Jolanda.
    Om eerlijk te zijn,ben ik nog nooit in Rotterdam geweest.
    Ik wist niet,dat er nog zo'n mooie oude panden waren,echt schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige post van Rotterdam. Zelf ben ik er nog nooit geweest. Prachtig de oude haven met zijn oude panden. Heerlijk dat je ons mee liet genieten van je fiets tochtje.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Jolanda;
    Dat heb je mooi in beeld gebracht!Dat wazige zonlicht geeft een mooi sfeertje.
    Hotelnewyork; daar eten we af en toe met t gezin...daar kon je vroeger goed met kleine kinderen eten; ontspannen sfeertje.
    Ook veerhaven heb je mooi gefotografeerd!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Grappig om mee te kijken met jouw foto's. Ik ben geboren en getogen rotterdammer. En woon sinds 12 jaar niet meer in rotterdam. Dat is prima maar geniet wel erg mee met jouw foto's/

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi, Iamback!!!!!!!
    Computer doet het weer, gelukkig maar want het is een net pas geborene!!!!!!Even zitten bijlezen bij je, ik heb zitten genieten, je foto's worden steeds professioneler, en ze waren al ZO mooi!!!!
    Wat wonen we toch in een mooie stad!!!!
    De foto van de vogel met spiegelbeeld in het water wil ik wel in lijstje.......
    Ik vind het een prijswinnaar!
    Gezellig dat ik je weer even gezien heb, ook al was het te druk om even bijtekletsen....
    tot snel, liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Kijk dit vind ik nou leuk! Een toer door je woonplaats..Hotel New York..het wordt weer eens tijd...en die fotograaf plat op de grond :)) Gewoon doen!
    Dank voor de rondrit! Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Jolanda,

    Wat wonen we toch in een prachtige stad he :-)?!

    Lieve groet & een gezellige avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Herkenbaar! :-)
    Mooie foto's heb je van deze prachtige stad gemaakt. Vooral de foto's met dat zonnetje... prachtig Jolanda!
    Bedankt voor deze toch, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Toch moet TOCHT zijn natuurlijk... dom-dom-snel-snel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is leuk om anders naar je stad te kijken. Dat lukt je heel goed.
    Ik wist niet dat Rotterdam zo mooi was. Ik kom er ook eigenlijk nooit.
    Daar moet dus eens verandering in komen ;)

    Geniet lekker van je weekend!!
    Ik ben ook heerlijk naar de Didi geweest. Wat hebben ze daar toch een heerlijke kleren.

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Rotterdam wat ben je toch een stoere stad met van die mooi pittoreske haventjes, lantaarnpalen, markiezen en wegwijzers..genieten hè !

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...