zaterdag 12 november 2011

Mijn week...

Wat leuk, dat Erna reageerde nav m'n post waar haar hart in voor kwam.
Ze leest nog regelmatig onze blogs en heeft een website waarop ze haar mooie harten en nog veel meer verkoopt!
Ik kreeg een leuke mail en kwam haar niet lang erna ook nog op facebook tegen! Hoe klein kan de wereld dan weer zijn....

M'n man vond dat ik in m'n laatste posten wat weinig woorden had gebruikt. Maar soms zeggen foto's genoeg en is tekst overbodig. Mijn subtitel is ook ~mijn leven in beeld~.
Maar in deze post maak ik het goed....

Ik was deze week co-schrijver bij Lia. Door alle sint- en kerstdrukte komt ze weinig aan bloggen toe en zo kwam ik op het idee om haar winkel door mijn ogen te laten zien, dat doe ik al met mijn foto's maar nu dus ook af en toe met een verhaaltje.


Begin deze week kwam ik thuis uit m'n werk en stonden deze heerlijke cakejes op tafel. Eva was vrij en was aan het bakken geslagen.
'Lekker' thuiskomen toch?



Langzamerhand komt er ook weer ander lekkers in huis.... 


Vandaag heb ik naar de intocht van Sinterklaas gekeken op tv. Vroeger keek ik met m'n ouders en zusje, toen mijn kinderen klein waren, met m'n eigen gezin...en nog steeds vind ik het leuk om te kijken.
 

Dit jaar was het een hele bijzonder intocht, met een 'vernieuwde' Sint. (alias Kees....)
Hij deed het goed en geniet duidelijk van deze mooie rol.
Het moet voor een acteur toch de rol van z'n leven zijn, een aantal weken per jaar een totale metamorfose ondergaan en zo toegejuicht worden door al die kinderen.


 
De beelden waren weer Hollands mooi en de pepernoten lekker:)

foto's zijn van de tv, ik was er niet bij...
 Met het mooie herfstzonnetje dat vanmiddag scheen, ben ik op m'n fiets gesprongen. Dik ingepakt want het is toch wel al koud, en ben ik weer eens een rondje door mijn stad gaan fietsen....natuurlijk met camera! Binnenkort meer, maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden....


Fijn weekend allemaal!


20 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,

    Wat een geweldige foto van De Hef! Gezellig dat de Sinterklaastijd weer is aangebroken. Jammer genoeg hebben wij vanochtend de intocht gemist.

    De cakejes van je dochter zien er heerlijk uit. De pepernoten ook :-)!


    Fijne zondag,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en heerlijk thuis komen. Ik heb niet alles gezien van de intocht maar vond de Sint iets te jong overkomen met lossen handen op dat paard te zwaaien. En ik vind dat hij ff te snel praat. Maar mijn jongste vind dat ie het best leuk doet en hij kijkt gelukkig als kind.
    Je bent zo lang die andere Sint gewend. Maar genoeg er over er breekt een hele gezellige tijd aan en dat heb jij al laten zien die hoe heet het ook alweer in die glazen pot. Een soort taai taai, ziet er ook heel leuk uit. Al vind ik ze persoonlijk niet lekker maar het staat erg leuk en het oog wil ook wat. Nou fijne avond

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Werkelijk PRACHTIG Jolanda de laaste foto, en wat lieffffffff bij thuiskomst die heerlijke cakjes zo mooi versierd en ze zullen heerlijk gesmaakt hebben, want ik neem aan dat ze allang op zijn, hihi.

    De foto met de stolp, ook al zo'n plaatje, heel erg mooi en heel sfeervol.

    Fijn weekend verder,

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een gezellige tijd en helemaal met al dat lekkers. Je laatste foto vind ik prachtig en dan zijn woorden inderdaad overbodig ;)

    Fijn weekend. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig hoor je post....maar vertel ik heb gewerkt vandaag...wie is de nieuwe sint ??? welke Kees???...ik beloof vertel het niet verder......echt aan niemand...liefs van mij...xxxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, ha, wij zeggen ook altijd Kees (van Flodder komt er hier dan nog achteraan). Ik hoorde eerst zijn stem en vond het echt heel goed en qua uiterlijk vind ik hem ook goed eruit zien. Een echte sint! Ik denk ook echt dat het een ere-rol is voor een acteur om dit te mogen doen. Heel bijzonder!
    Gezellige tijd die eraan komt, wordt weer genieten!

    Groetjes uit Haarlem,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb em niet gezien, de nieuwe sint, ben wel benieuwd. We waren zo gewend aan "de echte" he;)
    Je hebt mooie foto's gemaakt, die laatste, oh wat prachtig!
    Jij laat Rotterdam altijd van zijn (of is het haar?) allermooiste kant zien, ik zou best weleens een rondje mee willen fietsen!
    groetjes
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn programma vandaag zat zo vol dat ik Sint helemaal heb gemist!! Ik moet dus maar vaak naar het Sinterklaasjournaal gaan kijken! Wat een prachtige foto, die laatste!

    Een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja,ik heb ook gekeken naar de aankomst van Sinterklaas in Dordrecht.
    Wat een stralende beelden met de zon,de blauwe lucht en de gezellige kleuren.
    Ik vond ook,dat deze nieuwe Sint het heel leuk deed.

    En je foto vind ik schitterend.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een lieve lekkere verrassing van je dochter, ze zien er zalig uit. De intocht van Sint is totaal langs mij heen gegaan. Leuk om even een glimp hier op te vangen. Prachtig je laatste foto, wat een sfeer.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb de intocht van de Sint ook niet gezien op tv. Ik was met Benthe naar het bos geweest en toen we met de auto terugreden was er wel een opstopping van de intocht van Sint in een nabijgelegen dorp. Die heb ik dus wel gezien! Heerlijke muffins stonden er op je te wachten zeg....enne die laatste foto...prachtig! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk, Sinterklaas is weer in het land. Wij genieten er ook erg van!

    Fijne zondag, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gister even te druk dus intocht gemist, maar thuiskomen en dan cakejes op tafel en een rondje fietsen en ondertussen een geweldige foto maken ... genieten dus, leuk! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezelligheid hier !!!
    Natuurlijk zat ik hier gisteren ook voor de buis :-)
    Héérlijk even GENIETEN van al die blije kindertjes.
    Wat een prachtige en lekkere creaties heb je gemaakt.
    Bijna jammer om op te eten hihi
    Enne je laatste foto: GEWELDIG
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mmmmm...lekker zeg die cakjes en er zijn hier ook al een paar zakken kruidnootjes er doorheen gegaan! Het blijft leuk die sinterklaas tijd! Onze jongste gaat het denk ik dit jaar voor het eerst een beetje bewust meemaken dus..dubbel leuk! Prachtige foto's heb je weer gemaakt!
    En wat leuk dat je mijn site noemt, bedankt!
    nog een fijne avond,
    groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto die laatste...ben benieuwd naar de andere foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zon gezellige tijd nu met sinterklaas en over een paar weken de kerstsfeer. Mooie foto's weer en die cakejes zien er heerlijk uit, maar die zijn nu allang op natuurlijk.

    Lieve groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Jolanda,
    Wat een prachtige foto´s heb je weer gemaakt. Die van de brug is ontzettend mooi.
    Ik heb ook genoten van je stukje op Lia´s blog en dit aan mijn meiden laten zien. We hebben nu een afspraak gemaakt in december om met z´n drieën een keer naar Lia´s winkel te gaan en aansluitend in het Kralingse bos te gaan wandelen en dan lekker wat te drinken bij ´De Tuin´. Dus dank je wel voor die heerlijke post...
    De cupcakes zien er smakelijk uit zeg, die waren vast in een mum van tijd verslonden...
    Ik wens je een heel fijne week...
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda. Wat een prachtige laatste foto. Hier zaten we ook weer met zijn allen voor de buis. Spannend! En dan maar wachten of alles goed gaat en of Sinterklaas zegt dat de schoentjes weer gezet mogen worden. gejuich als het mag. Top periode vind ik dit. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat si gezellig thuiskomen met die lieve cakejes....en ja de intocht heb ik helaas gemist, we waren in Drente.....maar de "nieuwe" sint ziet er goed uit!!

    Fine week, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...