maandag 14 november 2011

Onderweg....


Zaterdag was het zo'n mooie herfstdag, goed ingepakt ben ik 's middags op de fiets gestapt.
Langs de Kralingse Plas, aan de andere kant van het water zien jullie m'n eerste doel.



Het gebied rond het Centraal Station.
Toen ik hier bijna 25 jaar geleden voor het eerst kwam was er nog veel braakliggend terrein.
Ooit plat gebombardeerd in de oorlog en nog steeds waren er veel lege plekken in de stad.
In de maanden voor ik hier kwam wonen, kwam ik wekelijks op vrijdagmiddag aan op het station vanuit Den Bosch. Toen was de omgeving leeg, nu vol met wolkenkrabbers, hoogbouw die de skyline van Rotterdam bepaald.


  

Ook het Station krijgt een grote opknapbeurt, al jaren zijn ze bezig, maar nu gaat het opschieten en is het bijna klaar....zeggen ze.


Terwijl ik het station uitloop sta ik ineens oog in oog met dit prachtige gedicht van Ester Perquin (klik-klik). Ze blijkt een dichteres uit Rotterdam te zijn....ik vind het prachtig en ga meer van haar lezen.


Even naar boven kijken voor het station.... 

  


En verder onderweg! 



 

Nog steeds staat de stad vol hijskranen, op ieder leeg plekje wordt gebouwd, bijna altijd bijzonder en opvallend.


Onderweg naar een wat ouder stukje Rotterdam kom ik op de Heemraadsingel dit kunstwerk tegen.


En een heerlijke herfstsfeertje...


En deze is toch ook fantastisch?


Het leuke is dat ik met een soort van doel onderweg ga en dan vaak hele andere mooie, onverwachte of bijzondere dingen tegen kom...er is altijd genoeg te zien en te beleven in een grote stad.

Binnenkort het tweede deel van m'n tochtje.





19 opmerkingen:

  1. Leuk om Rotterdam via jouw camera te zien, je hebt er weer een mooie reportage van gemaakt, mooi om te zien dat ook jij door het oog van de camera meer ziet dan een ander mens met het blote oog ziet.

    Super fotoreportage Jolanda!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig om rotterdam weer te zien , wat is het veranderd zeg mooie foto's hoor was leuk je post te lezen ....lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's van jouw stad Jolanda!! En grappig dat je elke keer wel wat nieuws of bijzonders tegen komt!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat ontzettend leuk om een stukje Rotterdam te zien, de stad waar mijn zoon nu woont!
    en de Kralingse Plas ken ik ook sinds donderdag, toen heb ik daar met zoon en schoondochter gewandeld en heerlijke warme chocolademelk gedronken in de serre van een cafeetje aan het water, iets met famous tuin.. misschien ken je het?

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Rotterdam is nu het Manhattam van Nederland geworden met zijn prachtige skyline...Ik ben er voot mijn werk wel vaak geweest,maar er word steeds maar doorgebouwd...en als je er een poosje niet bent geweest dan is er weer veel veranderd !!!!!!Je foto's zijn werkelijk subliem.....Mooi hoor.
    lieve groet....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij geeft je ogen goed de kost Jolanda en laat ons fijn meegenieten van ,,jouw,, stad.

    Lieve groeten
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hoor om Rotterdam zo te zien bij jouw......kijk alweer uit naar de volgende post....liefs van mij...♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi fietstochtje.
    Bijzondere bouwwerken,daar in Rotterdam.
    En je hebt het prachtig op de foto gezet.
    Mijn complimenten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's van imposante bouwwerken !!!
    Gelukkig kent Rotterdam ook nog zijn GROEN :-)
    Een mooie tegenstelling ...
    Mag ik stiekem blij zijn dat hier alles nog laag bij de grond staat hihi ;-)
    FIJNE DAG HOOR !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het eerste deel is helemaal goed, dus kom maar snel met het tweede.

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi om weer een rondje Rotterdam te zien Jolanda. Je heb alles weer prachtig in beeld gebracht.
    En wat een mooi gedicht.
    Wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ken Rotterdam ook wel een beetje,mijn zus heeft er jaren gewoont,ik hou van steden zoals Amsterdam,Arnhem en Utrecht.
    Rotterdam vind ik toch anders wat betreft de binnenstad het heeft een heel andere sfeer en is moderner met alles.
    Fijn dat er voor ieder wat is hé.
    Mooie foto,s.

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi om de stad door jouw ogen/camera te zien. Kan mij er elke keer weer over verbazen wat voor moois er eigenlijk te vinden is in je eigen omgeving.

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. glas en beton zijn niet helemaal mijn ding, maar ze weespiegelen vaak de leukste dingen! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jolanda,
    Wat heb je ons weer een mooie rondleiding gegeven door jouw Rotterdam. Ik ben wel eens door deze stad gereden, naar Ahoy om precies te zijn, maar toen vond ik het zo deprimerend. En tijdens de marathon van Rotterdam, waar mijn broer een paar keer heeft meegelopen is de sfeer ineens weer heel anders, heel gezellig. Zo kan alles een heel andere indruk achterlaten, afhankelijk van de gelegenheid. Deze keer is de indruk erg positief. Prachtig dat kunstwerk tussen de bomen... het gedicht is ook heel mooi.
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja wat is de stad veranderd hè Jolanda. Ik kwam hier 35 jaar geleden voor het eerst en het was net wat jij zei nog helemaal kaal om het station en het Weena. Nou weet ik de weg er bijna niet meer, kom er dan ook bijna nooit meer.
    Mooie foto's.
    Groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik moest gelijk aan New York denken daar heeft het zo op het eerste gezicht echt iets van weg. Leuk om te zien al moet ik altijd even schakelen ik woon in het buitengebied in de Betuwe hahah.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik moet zeggen dat ik nooit "iets" met Rotterdam gehad heb. Maar door de ogen van jouw camera ga ik de stad met hele andere ogen bekijken. Mooie foto's! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige wandeling Lia!!groetjes van mij...

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...