vrijdag 4 november 2011

Tegeltjeswijsheid

 


Op de blog Met Brocant Label kwam ik dit leuke foto-idee tegen: maak je eigen tegeltje met je lijfspreuk...
Ik ben gaan zoeken in mooie teksten en spreuken die ik regelmatig vanaf blogs en internet bewaar en deze tekst vind ik erg mooi en goed om af en toe eens te lezen!
Niet echt een simpele spreuk maar ik vond het toch wel passend voor een tegeltje! 

Ook nog een simpele dan... maar wel een waar ik helemaal achter sta!



Wil je ook meedoen ga dan naar: Met Brocant Label en Yvonne legt je alles uit. Tot 30 november, dan gaat ze alle tegeltjes in diavoorstelling plaatsen op haar blog!

Fijn weekend allemaal.



16 opmerkingen:

  1. Mooie spreuken Jolanda...een halfvol glas voelt veel prettiger dan een glas dat half leeg is.

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jolanda wat heb je 2 prachtige tegeltjes gemaakt. Ik heb ze er ook allebei bij gezet. De eerste echt prachtig dit soort teksten kan ik me helemaal in vinden, ik zal ook bewaren. De 2e dat zeg ik ook altijd, ik kan er slecht tegen als mensen het glas altijd half leeg zien. Dus dank je wel hiervoor. En ik heb me gelijk aangemeld als volger het ziet er heel leuk uit allemaal.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tekst zeg!! en het hart van Erna blijft mooi hé! zo jammer dat ze geen blog meer heeft het is een super leuke vrouw!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige tegelwijsheid, mooi om zo af en toe te lezen en ook daadwerkelijk zo te leven.
    Geluk ligt overal om je heen als je het maar wilt zien.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. beide tegelspreuken vind ik heel mooi Jolanda.. de eerste om op bepaalde momenten te lezen en tot je door te laten dringen en de tweede als basisregel!

    fijn weekend!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik houd er erg van.......altijd goed om even bij stil te staan......
    Wens je een fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. MOOI,MOOI,MOOI...........
    Oo en die bovenste die hoekjes,....jaren heb ik op elk tegeltje wat er door mijn handen ging ook o.a deze hoekjes gezet ik heb nl bij de Koninklijke Aardewerk fabriek Tichelaar in Makkum gewerkt, kan die hoekjes wel dromen, haha...
    Heb daar ook spreuken tegels geschilderd.

    De bovenste spreuk vind ik prachtig en ik ben daar ook echt mee bezig het loslaten van bepaalde dingen,moeilijk maar nodig.....

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zou een mooie tegel voor mu=ij kunnen zijn......maarrrrr ooooohhhhhh lieffie in werkelijkheid is dat zo moeilijk !! maar het staat mooi op je tegel.......enne ik doe mijn best.......xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat er zoveel waarheid op z'n klein tegeltje past. Maar ja alles is zo waar als een koe, ik weet het wel maar !!! De werkelijkheid is hier wel eens anders jammer genoeg. Maar hij is prachtig. Geniet van je weekend groetjes

    Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Móói en betekenisvol zijn ze allebei !!!
    De eerste is een uitdaging, de tweede een levensstijl.
    Allebei zo belangrijk ;-)
    FIJN WEEKEND Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jolanda,
    Geweldig die tekst op je tegel, heerlijk positief. Wat zou het mooi zijn als we ons elke dag zo konden voelen. Maar het is in ieder geval een prachtig streven. Deze moeten we even terug lezen als we ons een keertje minder opgewassen voelen tegen de dingen van de dag.... Wat het ook mag zijn...
    En ja, mijn glas is ook altijd halfvol.....
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie spreuken zeker de eerste .... fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi he, al die spreuken...
    Ik geniet ervan!

    Groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi zijn je spreuken en ik vind ze allebei even leuk....Die laatste vind ik ook heel mooi...heel opbouwend en positief !!!
    Leuk hoor !!
    Fijn weekend.....Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,
    Gezellig da ik je weer even in de winkel langs kwam.
    Ik ben even aan het bijlezen, mooie posten heb je gemaakt!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weet niet of je dit nog leest , maar ik wil je alsnog bedanken voor de eerste spreuk . Heb hem uitgeprint en lees hem elke dag . Je zou hem voor ons gemaakt kunnen hebben nu we in een moeilijke periode zitten ...
    Ik haal er veel kracht uit ,

    Groetjes Annemiek

    ps kom graag langs op je blog , altijd mooie foto's en leuke onderwerpen .

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...