maandag 28 november 2011

Zondagmiddagwandeling door....

Monnickendam.


Zondag waren we uitgenodigd voor een etentje in Monnickendam.
Omdat we nog nooit in deze buurt geweest waren, wilden we heel graag een wandeling maken door dit mooie stadje gelegen aan de Gouwzee dat al meer dan 650 jaar bestaat.
Terug in de tijd.....

 



Deze klokkenmaker heeft wel een heel toepasselijk schild op z'n pand hangen.






De Waag en de Speeltoren







In de haven liggen prachtige schepen vergelijkbaar met die ik pas in de Veerhaven van Rotterdam tegen kwam! 






Je waant je in een openluchtmuseum.




Gezellig die praatbankjes voor de huisjes, daar is vast al heel wat afgekletst door de jaren heen.....




En als je zo dicht bij het water woont, neem je je voorzorgsmaatregelen.

 


Franse Lelie kan ik niet overslaan











Wat een heerlijk namiddagwandeling was dat, we gaan komende zomer zeker nog eens terug en nemen dan de fietsen mee. Heerlijk om door al die mooie stadjes en dorpjes te gaan fietsen. Ik heb er nu al zin in! 



Maar dit was de reden van ons bezoek, een gezellig en vooral heerlijk Indisch etentje bij de schoonouders en vriendin van onze zoon.
We hebben genoten, het was heerlijk!



En hier de 2 waar het om draaide...met een kleine vraag erbij.
Ze gaan oud en nieuw vieren in Brussel en zijn op zoek naar wat leuke tips. En naar een leuk reastaurantje voor op oudjaarsavond, en om te voorkomen dat ze met een zak Belgische friet het nieuwe jaar in moeten willen ze alvast iets reserveren...dus zijn er (Belgische) blogsters die kunnen helpen?!


25 opmerkingen:

  1. Mooie foto's en ook zoveel, het is of ik ook weer even in Monnickendam was. Helaas heb ik geen tips voor het leuke stel maar die zullen vast wel komen.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tips voor Brussel heb ik niet maar die komen vast nog wel van iemand...ik wil er binnenkort zelf naartoe met mijn man :)
    Hee maar mijn complimenten voor jouw geweldige foto's...er zitten er een paar bij waar ik echt met schotel-ogen naar heb gekeken, perfectie!!!

    Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's van een geweldige stad......ik ga daar ook eens heen ziet er zo leuk uit.......geen tips helaas.......Liefs van mij..........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit geweest maar wat een leuk stadje !!!!
    Die ga ik onthouden ...
    Helaas niet bekend in Brussel. Suc6 voor die 2 :-)
    En het etentje: mmm dat ziet er smakelijk uit.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,

    Monnickendam is zeker een monumentaal stadje waar men nog altijd de rijkdom kan zien van de bloeiperiode door de eeuwen heen.
    En daar geef jij in je prachtige sfeervolle foto serie een goed beeld van.

    Gezellig zo samen met de schoonfamilie aan de goed gevulde dis:-)

    Tja....Brussel een stad waar veel te beleven is,
    waar je ogen tekort komt en al wandelend door de straten een grote variëteit aan lokaties tegen komt waar het goed toeven is voor de jongelui.
    Mijn eerste advies neem een stads plattegrond mee.

    Misschien is dit een website waar veel info te vinden is:
    http://www.citytrips-europe.be/brussel/stadsinformatie
    met tips. voor:evenementen,hotspots,winkelen,uitgaan,restaurants,tips,vervoer etc.

    en: http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g188644-Activities-Brussels.html

    Succes met zoeken en boeken!!
    En vooral veel plezier en een fijn verblijf gewenst!!!

    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het daar mooi,in Monnickendam.
    Mooie foto's ook.
    Ik kan je helaas niet echt helpen,wat Brussel betreft.
    Op dit moment is er trouwens wel een prachtige kerstmarkt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke plaats en mooie foto,s. En leuk om elkaar daar te ontmoeten voor een etentje.

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda, wat een prachtig plaatsje, mooie huisjes, gevelstenen en zelfs zonder het groen van de natuur is het er prachtig.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fijn weekendje heb jij gehad!!

    Ja wat is Monnickendam toch mooi...Ik kom er vaak, mijn vriendin woont daar!Ik denk dat je bij haar m de hoek heb gestaan!! Ik woon er niet ver vanaf! Vorige jaar zijn we in het haventje bij het praathuis op het ijs getapt toen daar alles dicht gevroren was! en dan kan je al dat moois vanaf een andere kant bekijken! Het leek wel een Dickens plaatje!!

    Fijne dag
    liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige plaats ! zulke mooie pandjes, steegjes, superrrr !!
    en dan na een heerlijke wandeling aanschuiven, om heerlijk te eten, geweldig zo'n weekend !
    Helaas heb ik geen tips voor jullie
    Groeten Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jolanda,
    Wat een mooie foto´s weer... Monnickendam is inderdaad een heel mooi plaatsje. Wij zijn er in juni geweest omdat we een familiedag hadden en een middag op een Tjalk gingen varen. Ook zo ontzettend leuk geweest om te doen. Met 23 personen op de Tjalk en dan lekker varen en meedoen met het hijsen van de zeilen en zo. Geweldig was het...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook van mijn geen tips voor Belgie. Maar wat een super fotoreportage van Monnickendam, dank je voor het delen van je virtuele rondleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. WAT EEN MOOIE STADS GEZICHTEN!!
    *GENOTEN*

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van Monnickendam, ben er vroeger wel eens met mijn ouders geweest, maar kan mij niet herinneren dat het zo mooi was ;)

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ontzettend heerlijk om op deze manier ook door dit prachtige dorpje heen te mogen wandelen. Dank je wel dat je ons mee hebt genomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige plek. Je hebt idd het gevoel dat je terug gaat in de tijd. Schitterende foto's heb je weer gemaakt. Heerlijk zo'n dagje met als afsluiting een Indisch etentje, ziet er heerlijk uit.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn dit mooie foto's zeg.....het zijn net ansichtkaarten zo mooi sfeervol...wij zijn ook al eens in Monickendam geweest en wij waren ook onder de indruk van dit stadje alhoewel wij Edam ook erg mooi vonden.Ik heb geen tip voor het jonge stel maar weet wel dat daar tig restaurantjes zijn.....Bedankt voor deze prachtige en sfeervolle wandeling...
    Lieve groet....Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jolanda,

    Wat leuk!
    Monnickendam of eigenlijk de Beemster staat hier op de planning voor de zomer.
    Je hebt er een gave reportage van gemaakt.
    Was het eten lekker?
    '-)
    Geen tips voor Brussel, sorry.

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's van je gezellige dagje rond wandelen. En inderdaad het zijn prachtige dorpjes met heel veel sfeer. Mag er ook graag eens kijken. Veel plezier voor als je zondag terug gaat om er te fietsen. Je heb erge mooie foto's gemaakt en het geeft de sfeer goed weer.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig plaatsje. Helaas kan ik je niet helpen met tips over Brussel maar ik heb genoten van je namiddagwandeling.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja wat een mooi plaatsje is Monnickendam hè. Mijn schoonzuster heeft er 40 jaar gewoond dus wij kwamen er vaak. Ze zijn nu naar Alkmaar verhuisd en daar is het ook mooi. Als je daar in de buurt gaat fietsen kan je genieten, zou je ook eens de kant moeten opgaan van Ransdorp en Holysloot, daar is het zo mooi en ook zo stil nog.Onze beste vrienden wonen daar 's zomers. Kijk hier maar eens:
    http://www.holysloot.nl/
    http://www.vakantielandnederland.n/randsdorp.htm
    Twee beschermde plaatsjes in een prachtige omgeving om te fietsen.
    Lieve groet, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtige foto's zeg het doet een beetje aan als harlingen ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tjonge wat een mooie pandjes zeg, daar ben ik ook nog nooit geweest. Leuk om zo een stukje met je mee te lopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh ja Jolanda, ik lees net je berichtje en het lijkt me echt super als jij ook een December Daily gaat doen!
    Oh enne... wat een ontzettend leuk en knus plaatsje hè, ik heb er eens een weekendje doorgebracht, echt onwijs gezellig!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Jolanda,

    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt! Ik ben nog nooit in Monnickendam geweest, maar zie dat ik toch zeker een keer naar toe moet.

    Wat een leuke foto van je zoon en z'n vriendin!

    Een gezellige avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...