zondag 11 december 2011

December daily ~ 11 ~



Vandaag waren we in Haarlem!
Gewoon een dagje lekker winkelen en alvast wat kerstinkopen doen, dachten we, tot ik zag dat er ook een kerstmarkt was vandaag. 
Deze was gezellig druk en met veel leuke kramen.
Ik heb geen foto's van de kerstmarkt, het was er zoals gezegd best druk en ach, we kennen dat wel toch?
Wel wat plaatjes van wat we onderweg tegenkwamen. 



Een van de vele leuke winkels in Haarlem is Ottomania met veel traditionele interieur- en gebruiksvoorwerpen uit het Ottomaanse Rijk, dus landen zoals Turkije en Syrië.
Ik vind het altijd heerlijk om er even rond te lopen.



Beddengoed, Hamamdoeken, zeepjes, dienbladen, sieraden... alles even mooi ! 




En natuurlijk gingen we naar Verrassend Goed! van blogster Marianne.


Mijn man was er nog nooit geweest dus alleen bij het zien van het straatje en de voorkant van de winkel was hij al behoorlijk onder de indruk!









Niks teveel gezegd toch? Morgen gaan we naar binnen....


Het was zo gezellig om ze (Tamar van Wonen in Wit was er ook om een handje te helpen) weer te zien.
Een warm Kerstdrankje en wat lekkers stond klaar voor iedereen. 
Ik kreeg gelijk complimenten voor m'n witte engelen-kerstboom en de dagelijkse stukjes.... ik vind het zo grappig dat door zoveel mensen gezien wordt hoe bij mij de Kerstboom staat!

En, zijn jullie het nog niet zat om dagelijks iets van me te horen?
Ik kan het me wel voorstellen hoor, maar ik vind het nog steeds leuk om te doen, dus deze maand ga ik zeker volmaken.
Tot morgen dus maar voor een kijkje binnen in Mariannes Kerstwinkel....



21 opmerkingen:

  1. Het ziet er geweldig leuk uit en zo gezellig!

    Moet ook maar snel eens die kant op ;-)

    fijne avond!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellig dagje! Ik heb genoten van je mooie foto's!!

    Fijne avond,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De volgende keer dat ik in Haarlem ben, moet ik absoluut ook eens naar deze mooie winkel. En ga maar lekker door met je dagelijkse posten hoor, al kan ik niet beloven dat ik elke dag reageer ;-)!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geslaagde dag zo te zien en te lezen.
    Ben benieuwd naar je post van morgen.

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee hoor ik ben je nog niet zat, gewoon lekker doorgaan, ik vind het knap dat je elke dag een post plaatst. En ik ben benieuwd naar de foto's bij Marianne, leuk dat je langs bent geweest en ook leuk dat Tamar er was.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,

    Wat is Haarlem toch een gezellige stad om te winkelen. Wij komen er ook graag! Jullie hadden een mooie dag ervoor uitgekozen.

    Wij treden a.s. zaterdag op in het Kerkje van Kethel (Noordeinde) in Schiedam. Wanneer je zin hebt om te komen luisteren ben je van harte welkom! Saskia komt misschien ook :-). Het concert begint om 19.30.

    Wie weet tot in de kerk!

    Fijne nieuwe week & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n dagje shoppen en sneupen~! Ik ben erg benieuwd hoe het winkeltje er van binnen er uitziet, Vast prachtig, wordt ik altijd zo hebberig van~! Ik heb je boom ookal even bewonderd, ziet er prachtig uit. Veel wit, daar hou ik ook van. Zo gezellig, dat is echt genieten....
    Fijne week groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Jolanda, wat heerlijk dat je ons kwam verrassen met een bezoek samen met je man. Fijn dat jullie zo hebben genoten van onze mooie stad. Je hebt deze weer geweldig op de foto vastgelegd. ja, dat kunnen we wel aan jouw overlaten toch. Nou kijk uit naar de post van morgen. Heb zelf helaas geen foto's kunnen maken dus ben benieuwd naar die van jouw. Het was een heerlijke geslaagde middag.
    warme groet en liefs van mij,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Da's goede reclame voor haarlem, Jolanda!
    Mooie foto's, vooral de eerste vind ik eruit springen.

    Groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke dag heb je gehad en het was prachtig weer! Ik ben ook 1x bij Verrassend Goed geweest en het is inderdaad een prachtig straatje en ontzettend gezellig winkel. Tot morgen. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n dagje Haarlem, benieuwd naar je foto's binnen bij Marianne, dus tot morgen! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een zeer geslaagde dag zo te lezen...wij wonen in het noorden des lands dus is Haarlem voor ons niet om de hoek...maar het lijkt mij wel de moeite van een bezoekje waard...Maar Verassend Goed heeft gelukkig ook een webwinkel en daar heb ik deze week twee van die lampenkappen besteld die jij op de foto hebt staan....... en ze zijn super leuk !!!!Ben wel heel benieuwd naar de foto's binnen..dus morgen kom ik hier even weer kijken hoor !!!!!
    Lieve groet....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vind Haarlem echt 1 van de leukste winkelsteden, zo gezellig en met prachtige oude gebouwen. Het wordt tijd om er weer eens een bezoekje te brengen zie ik!
    Tot morgen!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heerlijk dagje uit in het prachtige Haarlem. Wat is het toch een sfeervol straatje waar Marianne haar winkel heeft (ben trouwens ook wel benieuwd naar de binnenkant van de winkel...) Je post van gisteren had ik even gemist, dus ik heb net nog even genoten van je mooie boom!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou wat leuk......mooie foto's !!....tot morgen !!...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi zeg,in Haarlem.
    En wat een sfeervol straatje,daar waar de winkel is,waar je het interieur nog van wilt laten zien.
    Ik ben benieuwd.
    En nee,het verveelt me niet,je dagelijkse berichtjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heej Jolanda, ik herken al je foto's, ik woon zo'n kwartiertje van de stad het is er altijd zoooo gezellig, super dat jullie het zo leuk hebben gehad, volgende keer even een stop voor een kop koffie bij mij :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig was het om je weer even te zien en je man die er ook met volle teugen van genoot.
    Heerlijk om jullie saampjes te zien genieten.
    Je posten lees ik dagelijks en nee ze vervelen me niet ik heb er juist bewondering voor dat je het doet en ook iedere keer weer iest leuks bedenkt om ons te laten zien.

    Lieve groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda,
    Haarlem is eigenlijk altijd zo'n beetje mijn thuisstad geweest. Ik woonde altijd in Hillegom en als je dan ging winkelen, dan ging je naar Haarlem. Dus de Grote Markt en de Grote St. Bavokerk ken ik goed. We zijn daar vorig jaar nog binnen geweest, ook een aanrader trouwens hoor, voor als je nog eens gaat... En dat er zoveel mooie winkels zijn... Ik kom er alleen de laatste jaren veel te weinig...
    Er zijn trouwens ook heel erg veel mooie 'Hofjes' om te bezichtigen. Je kunt bij het VVV een echte Hofjesroute halen, om te wandelen. Prachtig zijn die...
    Maar goed, Verrassend Goed staat ook op mijn lijstje, de eerstvolgende keer dat ik naar Haarlem ga...
    Ik wens je een heel fijne dag, enne, ik ben je stukjes nog lang niet zat, geniet er van...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een mooie en gezellige stad Haarlem, wij mogen er ook graag komen.

    Je hebt er mooie plaatjes van geschoten.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er leuk uit daar bij Verrassend Goed.
    Heb je laatste posten ook even bekeken, want iedere dag gaat me niet lukken...

    Fijne week
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...