vrijdag 2 december 2011

December daily ~2 ~


Dit hoekje in de tuin geeft al een winters kerstgevoel....


In gedachten zie ik er al een laagje sneeuw op liggen (net als vorig jaar om deze tijd!) 




Maar als je je omdraait zie je herfst....


Nu pas wordt het herfst in mijn tuin...hier en daar bloeit nog wat....


Bladeren worden geel en vallen af...


En de Hortensia bloeit maar door..... 


Wat een leuke reacties op het December daily - idee, zoals gezegd geleend van Elly.
Ben zelf ook benieuwd of het gaat lukken. Ze zullen niet allemaal zo uitgebreid zijn hoor, wees niet bang. Met 28 uur werken in de week, de kerstvoorbereidingen op school en thuis en allemaal leuke uitjes die nog gaan komen...maar m'n camera gaat mee en ik ga het proberen. Het zal ook niet allemaal kerst zijn, maar een combinatie van een dagboek en een winterse kerstmaand...
Hoop dat jullie wel af en toe een reactie achterlaten:)

Vandaag begon mijn weekend al, dus dit was een makkie!
Tot morgen!

24 opmerkingen:

  1. Gelukkig nog geen sneeuw....al staat het wel erg gezellig......
    Zo leuk deze plantjes!!

    En nummer 2 van je december daily is al weer een feit, groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een vreemde combi hé herfst vol op en de kerst voor de deur.
    Mooi je foto's met een prachtig hoekje
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het gezellig bij je en sfeervol,zo leuk de rode bessen in de pot met de takken erbij,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een sfeervol hoekje Jolanda. Bergthee vind ik echt bij deze tijd horen met zijn rode besjes en straks misschien met een laagje sneeuw is het helemaal sprookjesachtig.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie en sfeervol gedecoreerd en die besjes zijn prachtig!

    Ik wens je een fijn weekend.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De foto's zijn mooi, en ben benieuwd wat je allemaal gaat laten zien in December.
    Je blog ziet er trouwens ook leuk uit.

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb even een postje terug gelezen want die had ik gemist. Dat is inderdaad een leuk idee en ik ga je volgen in december (deed ik natuurlijk al wel). Leuk winterhoekje heb je al gemaakt in de tuin. Ik hoop wel dat de sneeuw weg blijft want dan ben ik niet zo'n held op de weg. Lekker vriezend weer met de zon is voor mij de ideale winter! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een sfeervol hoekje en altijd leuk de Bergthee.
    Wat een late herfst in je tuin. Hier is alles al kaal ;-)
    Een fijn weekend en lieve groetjes van mij ...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn favoriete plantjes om deze tijd! Vind die rode besjes zo schattig, maar je zult ze vast nog wel voorbij zien komen! Het is idd echt een overgang tussen herfst en winter, tenslotte is het officieel nog herfst, maar met de kerst in het vooruiticht vlieg ik het liefs zo door naar de winter, hahaha! Gezellig zo bij je buiten (bij mij is het echt om te huilen!)
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie sfeerfoto's.
    Bij ons is het ook volop herfst in de tuin.
    We hebben een grote eikenboom,die nu zijn blaadjes
    laat vallen.

    Fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook al zo'n heerlijk berichtje met de prachtige foto's...ik kom net bij Elly vandaan en ik ga je gelijk volgen..

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke beelden......zo mooi nog in de tuin....
    Knap zeg...elke dag bloggen....ben benieuwd.
    Op naar morgen ;0)
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda, via Elly kom ik hier op je mooie blog terecht en ben maar meteen volger geworden. Niet alleen voor de decemberdaily's(leuk idee) maar het ziet er hier heel erg gezellig uit. Ben echt benieuwd naar je volgende posten:)
    Lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat vind ik die kleine kwekerskastje super leuk Jolanda...echt een schatje en ook heel leuk gedecoreerd.....En bergthee is zo leuk ik vind het echt een plantje voor een wintertuin....Nu nog even de sneeuw en jij bent er helemaal klaar voor....leuk hoor.
    Fijn weekend ....elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kijk daar zijn we weer!!...leuk je tuin gezellige hoekjes......tot morgen.....Liefs van mij..........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda,

    Wat ziet je tuin en nog prachtig uit! Zelfs de hortensia's en de distels staan nog in bloei :-) Dat is bij mij jammergenoeg niet meer het geval! Ook je kerstdecoraties vind ik erg mooi.

    Vieren jullie nog Sinterklaas het komende weekend?

    Heel veel plezier!

    Lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja, gek, hé, hier in de tuin bloeit ook nog het één en ander. Van mij mag het zo wel blijven, want het was best lekker weer vandaag. Maar... sneeuw vind ik ook net zo leuk!
    Nou, met de reacties plaatsen zit het wel goed. Gisteren ééntje van mij en vandaag ook ☺
    Ben benieuwd naar je volgende posten, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Had je post van gisteren even gemist; wat een leuk idee, kom zeker geregeld even langs! Bergthee, helemaal gezellig om deze tijd van het jaar.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat ziet er allemaal heel sfeervol uit.

    Fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Jolanda,
    Leuke SEASONS post!!!
    Wat een leuk idee, iedere dag een stapje kerstsfeer erbij!
    Nou als je het niet meer weet, dan kun je nog kerstplaatjes van de winkel gebruiken hoor!
    Ik ga in ieder geval even heel veel kerstsfeer fotograferen in Rothenburg ob der Tauber.
    Je hoort me weer over een weekje,
    Fijne Sint...
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk die bergthee plantjes, ik heb ze ook staan, en idd vorig jaar lagen ze al onder een laagje sneeuw :-)
    mooie plaatjes van jouw tuinhoekjes
    ik probeer regelmatig langs te komen !!
    Fijn weekend gewenst
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk hoekje op je tafeltje, en inderdaad...ik zie het ook al voor me met een klein laagje sneeuw...erg mooi!
    Fijn weekend!

    groetjes, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke sfeerfoto's. Prachtig het hoekje in je tuin. Ik zie het voor me een prachtig laagje sneeuw...van mij mag het.
    Een heel fijn weekend.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Jolanda,
    Ja, die sneeuw werd al zo rond half november voorspeld, maar we hebben er nog niets van gezien... Zou er boven ook zo'n vat zijn, waarvan ze zeggen; wat in het vat zit verzuurd niet? Dan kunnen we nog wat beleven...
    Prachtig die rode besjes...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...