dinsdag 27 december 2011

December daily ~ 27 ~

Nog even nagenieten, kerst is alweer voorbij...gelukkig hebben we de foto's nog!


2e kerstdag, de tafel wordt gedekt, en de voorbereidingen getroffen voor het kerstdiner met onze 2 kinderen, voor het eerst de vriendin van onze zoon, mijn ouders en zusje. M'n zwager werkt altijd met kerst dus die is er niet bij. 


Mickey zit altijd waar wij zijn, dus dat was veel in de keuken deze dag. 


De laatste puntjes op de i...ik vind de tafel erg mooi geworden.
Het witte servies met het gouden randje is van mijn schoonmoeder geweest. Toen ze is overleden 3 jaar geleden hebben wij het meegenomen en zo is ze er op dit soort dagen ook een beetje bij... 


En Mickey heeft een kerststrik. Afgelopen week was hij een dag helemaal niet lekker, we denken dat hij een Tia heeft gehad. Hij wordt alweer 13 en we waren erg blij dat hij er weer helemaal vrolijk bij was deze kerstdag.


En wat een stapel he...maar we kopen allemaal een kadootje voor elkaar (en wat extra's voor de kinderen) dus dat wordt een flinke stapel! We zijn allemaal erg verwend en het was supergezellig om ze uit te pakken.



En dan gaan we toch echt aan tafel!


Het menu was
* Carpaccio of geitenkaassalade
* Rollade (varkens en kip) met champignon en cranberry-saus, een paddenstoelentaart (m'n zus is vegetarisch) met stoofpeertjes, Provençaalse aardappeltjes uit de oven met spek, en een salade.
* Warm fruit, ijs en slagroom.

We hebben gesmuld, er is gelukkig nog wat over dus vandaag eten we de restjes:)


Tijdens het eten is het me niet gelukt om veel foto's te maken, ik was te druk bezig om alles op tafel krijgen....maar het was erg lekker!


Vandaag hebben we geklust, behang afgehaald in de oude kamer van onze zoon die nu grotendeels in Amsterdam woont en het eerst stuk is alweer opnieuw behangen door m'n man. 
Morgen volgen de foto's.




13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie gedekte tafel,Jolanda.
    En ja,zo'n servies hoort er dan echt bij.
    Zo heeft mijn zoon het servies van mijn schoonmoeder en we waren gisteren bij hem,ook bij hem kwam het op tafel.
    Op mijn Blog heb ik dit servies een tijdje geleden laten zien trouwens.

    En wat is Micky toch een schatje.
    Ik zou het maar even in de gaten houden,maar hopelijk komt er geen volgende tia meer.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie kersttafel, en mickey ook helemaal in stijl.
    Het was zo te zien een hele mooie dag.

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig gedekte tafel. Gelukkig was Mickey er weer vrolijk bij. Restjes eten doen we hier ook. Vandaag een nasi gemaakt met alle restjes. De kinderen wilden de gehaktballetjes en stokbrood. Prima, het is toch eigenlijk derde Kerstdag. Succes met klussen!! Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tafel was in ieder geval prachtig gedekt!

    Mooi in stijl ;-)

    fijne jaarwisseling samen

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er allemaal prachtig uit.
    En wat een schattig hondje!

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet de tafel er sfeervol gedekt uit....
    En gelukkig dat Micky ook weer helemaal gezond en wel kon meegenieten......
    De menukaart valt ook zeker in de smaak bij me,
    heerlijk......
    Fijne avond
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tafel zag er echt prachtig uit, dat ging hier jammergenoeg niet lukken met zo'n groot koppel, de tafel was vnl voor de kinderen. Toch heeft het altijd iets feestelijks, zeker met zulk mooi servies. Het waren heerlijke dagen, maar moet zeggen dat ik het nu wel even gehad heb, en jij, behang afhalen????? Nou ja, misschien morgen meer energie en begin ik uit gekkigheid wel aan de trap, die wil ik al jaren schilderen! Wordt vervolgd! En ik ben benieuwd naar al jou klusperikelen!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Micky mocht dan een slechte week hebben gehad, maar met kerst had hij het prima door; in de keuken moet je zijn, daar valt altijd wel iets te 'happen' en met zijn strikje om (en gelukkig weer opgeknapt)helemaal kerst, leuk! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een feestelijk gedekte tafel! En na al die gezelligheid vandaag dus aan het klussen... succes.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Jolanda,
    Wat ziet je tafel er prachtig mooi uit, met het servies van je schoonmoeder. En met die glazen en het bestek erbij is het echt heel erg mooi.
    Ook die glaasjes met waxinelichtjes staan prachtig. En het menu, superlekker allemaal...
    Zo te zien, op de groepsfoto aan tafel, was het heel gezellig allemaal. Lekker genoten hebben jullie dus... En wat fijn dat Mickey weer helemaal opgeknapt is.
    Geniet nu nog maar lekker van de laatste dagen van dit jaar...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er zo gezellig uit !! achhhh die Mickey.....wat een lieverd....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vind het december dailey een leuk idee.
    Heb het dus helemaal gevolgd.
    Gelukkig dat Mickey weer was opgeknapt.
    Prachtig servies zeg. De kersttafel zag er sfeervol uit, en een heerlijk menu.
    Kan me voorstellen dat dat er goed in ging.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gezellige en sfeervol gedekte tafel.
    Mickey weer oke ...
    alle ingrediënten voor een geslaagde 2e kerstdag :-)
    Suc6 met klussen !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...