maandag 5 december 2011

December daily ~ 5 ~


Vandaag geen kerst maar SINT en PIET!


Thuis vieren we het niet meer maar op school is het natuurlijk 1 groot feest. Omdat ik op een school voor speciaal basisonderwijs werk, wordt het wel met beleid en rustig aan gevierd.


Omdat ik de website maak, niet voor een klas sta en natuurlijk fotograferen heel leuk vind, ben ik degene die bij dit soort activiteiten de foto's maak. En dus in alle klassen kom, en dat is leuk!




Een kleine impressie van vanmorgen.
(ik heb ervoor gekozen om kinderen niet herkenbaar te laten zien dus de keuze was wat beperkt. de kinderkoppies, zeker bij de kleintjes, die ademloos de Sint bewonderen zijn wel erg leuk.) 


We hebben altijd 2 Sinterklazen met pieten die alle klassen volgens strak schema afgaan. Overal zijn ze een kwartiertje en mogen kinderen bij Sint komen. Natuurlijk hebben de juffen en meesters de Sint van tevoren leuke dingen over de kinderen ingefluisterd
Em vanzelfsprekend wordt er ook voor de Sint gezongen en gedanst, de pieten doen uiteraard op hun gekke manier mee!


Voor iedereen een hele gezellig 5 december!
Tot morgen....



16 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,
    Wat ziet dat er allemaal leuk uit joh, en wat roept het herinneringen op.. Ik was, in de tijd dat mijn meiden nog op de basisschool zaten, lid van het bestuur van de ouderraad. Daarom ook belast met het organiseren van flink wat evenementen, o.a. Sinterklaas.. O wat leuk was dat altijd...
    Ik blijf het leuk voor al die kinderen vinden, maar wij doen het al heel wat jaren inmiddels met kerst, de kadootjes bedoel ik, tenminste...
    Dit jaar verliep het toch wat anders, zie mijn blogje...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om al die snoetjes gespannen te zien, in afwachting van wat komen gaat! Het blijft een leuk feest en een bijzondere traditie!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow wat kunnen kinderen genieten van sinterklaas,geweldig,ik vond het vroeger ook zo leuk,mijn vader moest altijd even weg haha en dan werd er op de deur gebonst en opeens stond daar de zak cadeautjes en even later was mijn vader weer terug en toen ik klein was,zag ik niet dat het zo ging,zo spannend vonden wij het,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb jij mazzel dat je overal met je neus bovenop mag staan!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda. Wat een geweldig feest is dat toch. Sinterklaas op school. Mooi dat Sinterklaas voor iedere klas en voor alle leerlingen aandacht heeft. Prettige avond! Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuke foto's.
    Wat een plezier voor de kids,als de Sint in de klas komt.

    Wij hebben pakjesavond afgelopen zaterdagavond al gevierd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto's !!!
    Ik krijg spontaan heimwee naar de tijd dat onze kids nog een rotsvast geloof hadden in sint & piet :-) Bofkont dat je zo met je neus overal vooraan mag staan hihi
    Fijne avond !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke job had jij vandaag! Al vier je het zelf niet meer, het blijft toch echt Sinterklaasfeest voor jou op die manier.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je hier bij mocht zijn om de foto's te maken. Opgewonden kinderen, pretoogjes en een hoop spanning natuurlijk op deze dag. Mooie foto's geeft de dag goed weer.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk joh, dat je samen met je camera bij het sintfeestje op school bent. Ze vinden het allemaal zo spannend, maar ook zo leuk. Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om de hoffotograaf van Sinterklaas te zijn:-)

    tijdens een gezellige viering op school.

    Groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om te zien. Hij heeft dit jaar ons even overgeslagen. Was op mijn verzoek hoor!!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een echte 5 december post; vol met gezellige foto's, dat wat een geslaagd feest!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke tijd is het toch, zeker als er nog kleine gelovigen tusen zitten. Nou is dat hier niet meer het geval, maar we hebben evengoed genoten gisteravond!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...