vrijdag 9 december 2011

December daily ~ 9 ~

Vandaag was ik naar de kerstmarkt  van Arboretum Trompenburg.
Het Arboretum is een prachtig besloten park in de wijk Kralingen.
Het is er in alle jaargetijden mooi. Kijk hier (klik) maar eens naar een post uit mei over de Verborgen Tuinendagen, Onder deze boog kwam je het park in, gemaakt van materiaal uit het park dat ook te koop was.
Trompenburg Tuinen & Arboretum is ontstaan door samenvoeging van een voormalige Kralingse buitenplaats, diverse percelen weiland en een aantal aangrenzende tuinen. In 1825 bouwde Hendrik Wachter "Huize Zomerlust" aan de Lage- of Honingerdijk. Hij gebruikte het huis als weekend-en zomerverblijf en liet de tuin achter het huis aanleggen in de toen in de mode zijnde Engelse landschapsstijl. Lees hier meer....


Hebben jullie zin om mee te wandelen op deze heerlijke winterdag?


In het park waren overal kleine kerstversieringen opgehangen voor een feestelijk tintje.


In het Arboretum staan allerlei oude schuren en verblijven die ze tijdens dit soort activiteiten gebruiken.
Het park is alle dagen te bezoeken, en regelmatig zijn er bijzondere activiteiten.


De kiwi's hangen voor het grijpen:)



De kerstmarkt duurt 3 dagen en vandaag was het nog lekker rustig dus alle ruimte om mooie plaatjes te maken.




In het Arboretum is veel water en er zijn prachtige sfeervolle hoekjes die juist nu goed zichtbaar zijn omdat het winter is.




Op allerlei bestaande locaties en in grote verwarmde tenten stonden kraampjes met allerlei kerstpullen en natuurlijk eten...ook was er een theehuis waar je gezellig even bij kon komen.


Ziet er super uit toch!?



Een van de leukste stands vond ik deze van het Viltatelier, wat een prachtige spullen en ze geven workshops! Dat lijkt me zo leuk om eens te doen.



In het park is ook prachtige kunst te zien.

Toen het ging schemeren gingen de lantaarns aan die in verschillende bomen hingen...


Zo sfeervol!



Door het vele water zijn er zulke schattige bruggetjes, het zal je dus vast niet verbazen dat veel Rotterdamse bruidsparen hier hun foto's maken!





Leerlingen van een bloemdesign-opleiding hebben grote bloemwerken gemaakt die door het hele park staan.
De ladder hieronder was mijn favoriet.



Wat een heerlijk wandeling was het door het park en natuurlijk heb ik ook wat leuke spulletjes gekocht. Ze komen vast nog wel langs deze maand!


En raad eens wie ik tegen kwam vandaag? Lia van House of Seasons met man en ouders. Ze waren er een paar dagen tussenuit geweest en vandaag nog even aan het genieten.
Morgen is ze weer te vinden in haar winkel die vlakbij het Arboretum is.
En morgen ga ik de boom neerzetten, tot morgen!


11 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig park! En wat hebben ze er een werk van gemaakt, echt superleuk om te zien. En ik geloof dat ik niet met lege handen thuis gekomen zou zijn, zie genoeg leuke spulletjes!
    Tot morgen!
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb genoten van je post Jolanda.....bedankt !!...tot morgen....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben even heerlijk met je meegewandeld,Jolanda.
    En wat een mooie dingen zijn daar te zien.
    Je komt daar vanzelf in kerstsfeer.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Jolanda,
    Wat is het daar mooi zeg. Dat komt ook op mijn to-go lijstje hoor. Prachtig al die bruggetjes. En die vuurkorf, helemaal geweldig. Vandaag over een week da ik met mijn dochters naar het Kralingse Bos, daar had jij een poosje terug ook over geschreven. Dan gaan we ook naar dat theehuis waar je het over had en natuurlijk brengen we ook een bezoekje aan Lia's mooie winkel... Heb er veel zin in...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Jolanda,
    Wat leuk he, ik liep net tegen mijn ouders te vertellen dat jij ook zou gaan en dat we dus een mooie sfeerimpressie op je blog konden verwachten..........EN HET IS WEER EEN PRACHTIGE!!!!! Precies waar ook mijn oog op was gevallen! En bij het viltatelier heb ik een mooi kerstcadeau voor mijn moeder gekocht, een prachtig kleed, net een schapenvacht met bijpassend kussen!!!! En ook wij zeiden dat is leuk zo'n viltworkshop, gaan we een keer doen?????Nou voor nu wens ik je een fijne dag en veel plezier met het optuigen van de boom, wij hebben het gistermiddag na het arboretum gedaan, morgen ga ik de rest van het huis kerstklaar maken! Wordt dus een lekker tutteldagje......Als het klaar is zouden J. en ik het heel gezellig vinden al jij en F. een keertje langs komen! Nu eens niet om te "werken"maar gewoon voor de gezeligheid!
    Geniet van je weekend, groetjes aan Marian zondag,
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt. En ja het moet een heel mooi park zijn. Ik moet helaas bekennen dat ondanks ik geboren en getogen rotterdamse ben, ik er nog nooit geweest ben.
    Daar moet geloof ik toch maar eens verandering in komen.

    groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige locatie, wat gezellig net die vuurkorven aan. Heel fijn weekend, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige sfeerimpressie, Jolanda.

    Is de Kerstboon in huis en opgetuigd?

    Veel groetjes en liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zit lekker bij de warme haard naar je foto's te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig deze wandeling door dit sfeervolle park. Prachtige foto's heb je er gemaakt, geven de sfeer goed weer...ik mis alleen de sneeuw.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat romantisch met die kerstsfeer.
    Heb heerlijk met je meegewandeld en inspiratie opgedaan.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...