woensdag 4 januari 2012

Dagje Breda

Vandaag had ik een dagje uit! Mag wel in m'n vakantie na een paar dagen van schoonmaken en opruimen...morgen weer verder.


In de ariadne @t Home stond een leuk artikel over Breda met allerlei winkeltjes vermeld, dus met wat adresjes in m'n zak op stap. Helaas was een aantal winkeltjes dicht deze week en een aantal zat net buiten het winkelgebied maar ik heb me toch prima vermaakt. Geen foto's dus van woonwinkeltjes en leuke aankopen (laarzen en kleding zijn niet zo blogwaardig) maar ik ben wel goed geslaagd en heb wat mooi plaatjes gemaakt. 
Wandelen jullie mee? 
Eerst door het Begijnhof...een schattig hofje rond een kerk dat nog steeds wordt bewoond. En waar het heerlijk is om even rond te lopen.







Tegenover het Begijnhof zat nog een hof. De binnenplaats herinnerde me aan het complex waar ik zelf ooit heb gewoond in Den Bosch: een verbouwd gedeelte van een klooster in de binnenstad. 


Maar ook tussen de winkels door kom je hele leuke hoekjes tegen. 





Mijn kleur! Wat had ik dit graag met kerst in de boom gehad....





En natuurlijk een rondje om de Grote Kerk aan de Grote Markt.




 

En deze mag bij mij als voordeur!


Een heerlijk dagje alleen op stap was het na al het geklus en geruim. Nog 2 vakantiedagen voor de boeg, ik ga alweer aftellen...
Het was wel even afkicken van de dagelijkse posten. Maar ik ben blij dat jullie er zo van genoten hebben. En het zal zeker niet bij een keer blijven...
Tot gauw!



14 opmerkingen:

  1. mennnn Jolanda, wat een prachtige fotos!!! Ik ben dol op dat soort hofjes en geveltjes!! En die kerk...zucht....zoooo mooi!! Heerlijk even ontspannen en sfeer opsnuiven, jij kunt er nog twee VAKANTIEdagen(ik werk gewoon;)) tegenaan!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van een paar woningen aan de Begijnhof in Breda hebben ooit een paar reportages in een woonblad gestaan...zo sfeervol wat inrichting betreft!! Het is blijven hangen bij mij dus dat zegt wel wat!

    Heerlijk om een dagje voor jezelf te hebben, dat mag ik ook graag doen hoor. Ik heb nu ook paar uurtjes voor mijzelf, is ook niet verkeerd want in een vakantie komt dat maar weinig voor.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jolanda,
    Wat lijkt Breda eigenlijk op Haarlem. Ook met van die hofjes en een Grote Kerk op de Grote Markt... En tussen de winkeltjes door van die leuke doorkijkjes... Als je zou zeggen dat je naar Haarlem was geweest zou ik het zo geloven. Al weet ik dat daar de Grote Kerk er iets anders uitziet hoor... Ik geloof zeker dat je een heerlijke dag hebt gehad, jammer dat een aantal van de winkeltjes die je wilde zien, gesloten was..
    Dank je wel dat je ons hebt meegenomen,
    Dan wens ik je nog een heel fijne avond en nog twee heerlijke vakantiedagen...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's,van een mooie stad.
    Staat ook nog steeds op mijn lijstje trouwens om te gaan bezoeken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er allemaal prachtig uit.
    Gezellig al die hofjes.

    GRoeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk dagje zo. En wat een prachtige oude stad.
    Mooie foto's Jolanda! Met aandacht bekeken. Wij hebben dus iets gemeenschappelijks met het viooltje. Leuk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn studentenstad. Echt geweldig om daar gewoond te hebben. Breda heeft mooie straatjes, leuke winkeltjes en een hele mooie markt waar het gezellig zitten is in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kunnen we meegenieten van die prachtige foto,s. Geniet nog van je laatste dagen vakantie,

    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een heerlijk dagje uit en fijn dat ik even mocht meegenieten door je mooie foto's. Geniet nog even van je laatste vakantiedagen!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's....maar ben je alleen gegaan ???....had wel mee gewild hoor !!.....hahahahh!!...


    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog !!!.....ik heb wel even lopen denken over mijn blog vandaag ...hemmes laten lezen kan dit wel zo...is het niet te zielig...want dat ben ik niet .......ik wil alleen mijn bezorgdheid uitspreken......loop hier al een paar weken mee natuurlijk en dat breekt een keer op toch ???...moet zeggen het is echt een opluchting voor me......en lief al die reacties.......bedankt liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo te zien een prachtige stad! Je foto's zijn in ieder geval geweldig!!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Breda is mijn stad hoor...nee, ik woon er niet, maar heb in het centrum een aantal jaren gewerkt, en heb er nog steeds veel vrienden en kennissen wonen....heerlijke stad, en idd wel te vergelijken met Den Bosch...
    Mijn vriendin is bij het begijnenhof getrouwd...prachtig!!!...
    Geniet nog even lekker van je daagjes rondom huis...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Breda.....de stad met een rijk en bewogen verleden..... wordt met recht De Parel van het Zuiden genoemd.

    En daar geef jij een mooi stukje van weer in je beelden van wat je onderweg tegen kwam en maakte er een dagje uit van, heerlijk!!!

    Hartelijk groeten die met de harde wind mee jou kant op waaien!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik las de Ariadne maarre die hebben hun tour vast met de auto gemaakt want hun route is lopend niet te doen tenzij je wel heel lang aan de wandel wil ipv rond te snuffelen. Geweldige stad; niet gek hè dat ik nog altijd heimwee heb toch? Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...