woensdag 18 januari 2012

Eenvoudig mooi


Ik wil jullie het hoekje van de kast laten zien....en dan vooral het kleine schaaltje dat er sinds kort staat.




Ik kocht het in december op de kerstmarkt van het Arboretum Trompenburg (klik-klik)
Er stond een kraam van Orion, een antroposofisch centrum waar mensen met een verstandelijke beperking wonen en werken. En ze hadden prachtige handgemaakte dingen bij zich, waaronder dit schaaltje met een bijzondere afbeelding. Er waren allerlei vormen schalen met allemaal de zelfde handgeschilderde huisjes. En ik vond het zo mooi en uniek dat ik het mee moest nemen...  


Ik vind het zo leuk verzonnen...


En ik kijk er iedere dag met heel veel plezier naar! 





24 opmerkingen:

  1. Echt een heel mooi schaaltje, zo leuk met die huisjes er in. Bij ons in de buurt zit ook een tehuis voor verstandelijk gehandicapten en die maken de mooiste dingen. Mijn zusje verkoopt de kaarsen die zij maken in haar winkel.
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi schaaltje en het verhaal er achter maakt het extra bijzonder! Degene die dit gemaakt heeft zou glimmen van trots als hij of zij zou weten dat het op internet aan de hele wereld wordt getoond :)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik er met stond om het uit te zoeken, met camera natuurlijk, dachten ze dat ik van de krant was...was een kleine teleurstelling voor ze:)

      Verwijderen
  3. Wat mooi en idd een 't verhaal hoe het gecreerd is! Top..Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een heel mooi schaaltje. Mooi dat plekje op je kast.
    In mijn woonplaats heb je ook zo'n winkeltje in het centrum, waar gehandicapten werken. Daar haal ik af en toe ook wel eens wat. Het heeft altijd een diepere betekenis.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IK VIND HET EN HEEL LEUK VROLIJK SCHAALTJE MET EEN TEKENING!

    FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig, mooi hoor. De kleuren spreken me erg aan en de vorm vind ik ook erg leuk weer eens wat anders dan rond.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi schaaltje.
    Het is net,of de huisjes om een ijsvlakte staan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi schaaltje met die huisjes zo. Als je zoiets leuks in een kraam van Orion vindt, maakt dat zo'n schaaltje net wat meer bijzonder. Hier in de buurt heeft soortgelijke instelling een afdeling houtbewerking en die hebben ooit eens een geweldige tuintafel voor me gemaakt. Mochten ze hem zelf met de bus komen bezorgen, dat was voor hun gewoon een feestje en ze waren zo trots! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda, takken met zachte katjes en die prachtig gemaakte schaal, ik kan me voorstellen dat je daarvan geniet. Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Jolanda,
    Prachtig mooi dat schaaltje.. Ik werk nu zelf met mensen met een verstandelijke beperking en van hen kan ik ook genieten. Wat ze maken is heel puur en dat is er het mooie van, vind ik...
    Je vaas met katjes vind ik heerlijk, zo'n heerlijke link naar het naderende voorjaar. Ik zie ze op sommige plaatsen buiten ook al uitkomen.
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi schaaltje met een bijzonder verhaal erachter; iets om blij van te worden!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een vrolijke schaal bij mij op het werk zit ook een keramiek afdeling ze maken echt het mooiste serviesgoed.
    Dit is wel een top stukje hoor!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou van spulletjes met een verhaal.
    Deze schaaltjes komen vanuit het hart.
    Zonder 'tweede agenda' zoals ik dat meestal noem.
    En da die zachte katjes, helemaal goed!
    Fijne dag.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi! I love those things!! Have a happy day! Best greetings Riitta Sinikka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een bijzonder mooie schaal. De katjes vind ik ook prachtig op de eerste foto's.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een blikvanger dat mooie schaaltje. Ik kan me voorstellen dat je ervoor gevallen bent!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat geloof ik graag. Wat een lief schaaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze hebben het met liefde gemaakt.
    En het is een leukertje.

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je reactie op Ingrid: GE*WEL*DIG!
    Stuur ze en link van je blog, zouden ze denk ik fantastisch vinden.
    Helemaal onze reacties erop.
    Het verhaal maakt het schaaltje nog mooier '-)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lief klein schaaltje Jolanda. Wij zijn naar dezelfde kerstmarkt geweest. Jammer dat we elkaar niet zijn tegengekomen!

    Een gezellige avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuke schaal. Soms kom je de mooiste dingen tegen. Staat ook erg mooi op je kast.

    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is leuk zeg ....uniek ....een heerlijk hoekje zo wens je een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...