maandag 16 januari 2012

Energie opdoen!

 Gisteren waren we voor het eerst dit jaar weer op het strand van Kijkduin. Het weer was superhelder, camera mee, dus hebben jullie zin in een wandeling?


We waren niet alleen zoals je ziet:) Maar op het strand maakt dat niks uit, ruimte genoeg.
Hierboven zie je Hoek van Holland en de Maasvlakte, een stukje Rotterdam aan de kust.


We wilden vandaag eens richting de Zandmotor lopen. Het is niet helemaal gelukt want het is een flink eind dus volgende keer nemen we een strandopgang wat verderop zodat we ook de punt van de Zandmotor kunnen bereiken.

 Ik haalde deze tekst van hun website (klik-klik), de moeite waard om een kijkje op te nemen.
DE ZANDMOTOR
De Zandmotor is een innovatieve manier van kustbescherming en kustonderhoud. De natuur helpt ons in de bescherming tegen de zee. Voor de kust tussen Ter Heijde en Kijkduin ligt een schiereiland van 128 hectare, even groot als 256 voetbalvelden of de helft van het eiland Rottumeroog. Door wind, golven en stroming verspreidt het zand zich de komende twintig jaar langs de kust tussen Hoek van Holland en Scheveningen. Het vormt daar nieuw strand en duin, dat ons tegen zeespiegelstijging beschermt en extra ruimte voor natuur en recreatie biedt. 


En een blik naar rechts laat ons Scheveningen zien. Als je goed kijkt zie je er linksachter Noordwijk liggen.


Ieder moment hebben zee en lucht een andere kleur....GENIETEN!!!!




En de meeuwen zijn onverstoorbaar en altijd aanwezig. Ik blijf ze leuk vinden om naar te kijken.








Doordat het eb was, waren de contouren van de Zandmotor erg goed te zien...



 



En dan nog wat details....dankzij Renny is januari de maand van de details aan het worden!


Het was een heerlijke dag, we hebben genoten van de zee en de prachtige luchten, het strand, en alle speelse honden die om ons heen holden.
We hebben lekker samen een heel eind gelopen en natuurlijk gezellig wat gedronken met een lekker stuk.....
Weer nieuwe energie opgedaan!


25 opmerkingen:

  1. fijn fijn fijn dat bloggen!!! ZO kan ik overal tegelijk zijn!! En ik ben dol op de zee....wat een prachtig weer...en een geweldig uitzicht!! ENERGIE!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk!
    dat mis ik wel het strand dichtbij
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaa, ik sluit me volledig bij Lynda aan. Ik heb genoten van je foto's.
    Fijne avond.

    Groetjes van Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor het mee mogen maken van je wandeling. Wat blijft de zee altijd mooi. Ben zelf in de kerstvakantie nog op het strand van Hoek van Holland geweest. Ik herken wel een paar foto's. Ik vind het altijd weer fantastisch.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een héérlijke wandeling
    GENIETEN
    Zo komt strand en zee toch een beetje dichtbij !!!
    Euh gezellig wat gedronken met ... APPELTAART (gokje)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zee verveelt nooit hè?! Ik wilde dat wij er dichterbij woonden...
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kunt aan de mooie foto's inderdaad zien,dat jullie enorm genoten hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Jolanda, voor het eerst op je blog. Ik heb er geen spijt van want ik wordt verwelkomt door een heerlijke post. Dat is genieten zeg! Je woont vlakbij de zee? Mooie foto's heb je gemaakt. Tot een volgende keer. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat ziet dat er weer heerlijk uit.
    Dat is echt genieten.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om zo mee te genieten van jullie wandeling,
    het was ook heerlijk weer gisteren en vandaag weer
    zo'n prachtige dag.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt, vooral die met de
    paarden, die is zo mooi.
    En de uitleg over de Zandmotor vind ik geweldig!

    Fijne week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van het strand en de duinen Jolanda. Was het niet ontzettend koud?!

    Een gezellige avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jolanda,
    Wat zijn wij een bofkonten he, dat we zo dicht bij die grote plas wonen!
    Volgens mij kunnen we elke week bloggen over het strand, het verveelt nooit..
    Wij zaten afgelopen weekend ver bij de zee vandaan, met jou foto's was ik er toch even '-)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal leuk !!...echt prachtige foto's !!......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan me voorstellen dat je een heerlijke dag hebt gehad! Mooie foto's; jammer dat de kust zo ver weg is... maar ach... wij hebben de bossen naast ons deur!
    Heerlijk he, die zon van vandaag!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou willen dat ik net wat dichter bij zee woonde, dan was ik vast één van die wandelaars op je foto's geweest. Maar heb weer genoten van je foto's; de zee is altijd weer anders en daarom heeft hij zo'n aantrekkingskracht (op mij dan toch). Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Jolanda,

    Wat een prachtige foto,s van een heerlijke dag. Zee is altijd geweldig om langs te lopen, de zon, het oneindige, de horizon, de weerspiegeling en de kleuren van zand, lucht en water. Het is allemaal terug te vinden in je foto,s. Wat zullen jullie een geweldige wandeling hebben gehad,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk even uitwaaien. Die zijn hier aan de Groningse kust toch wel lastig te vinden, echten golven. Daarvoor moeten we echt naar een waddeneiland.
    Mooi foto's heb je gemaakt, leuk al die meeuwen.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gek he, dat het niet uitmaakt of de foto's die jij en ik maken op elkaar lijken of dat we naar de zelfde plekken gaan het blijft gewoon genieten om op het strand te zijn. Mooi he, die strandmotor, Mooie post, Jolanda

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda,
    Wat prachtig mooi is het strand en de zee. Ik heb gisteren ook zo genoten van het wandelen, ben niet tot aan de zee gekomen, maar ben in de duinen gebleven. Dat was ook prachtig mooi, zoals je al gezien hebt. Dank je wel nog voor je lieve reactie...
    Ik ga binnenkort ook weer even naar de zee... heerlijk.
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's allemaal maar die met de paarden in het zand vind ik het mooiste. Het lijkt me heerlijk te wandelen op het strand met dit jaargetijde....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jolanda, zoals altijd verras je me weer met een super mooie post.
    Ook ik was even op het strand alleen wel in Egmond aan de Zee. Wat een heerlijke middag he.
    Bij het zien van je mooie foto's was ook ik weer even terug op het strand.
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige beelden Jolanda! Ondanks dat je er niet alleen was. Ik heb mee genoten van jullie dagje/namiddagje(?) uitwaaien aan zee.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Jolanda, mijn plannen van zondag om naar het strand te gaan waren helaas niet doorgegaan dus ik geniet lekker met jou mee. Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zee is helaas ver weg voor ons, maar door jouw mooie foto's heb ik toch even mee mogen genieten!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhhh,wat zijn het werkelijk super mooie foto's van het strand,heerlijk even genieten en over een paar weken ga ik ook jawel een hele week naar ??????NOORDWIJK aan ZEE !!!!
    En als ik hier naar je foto's kijk kan ik haast niet wachten.
    Lieve groet...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...