zondag 22 januari 2012

Zin in lente!


Afgelopen week kreeg onze zoon samen met z'n vriendin de sleutel van hun nieuwe huisje, ze gaan samenwonen! 

de woonkamer, achter in de keuken zit David de plintjes te verven.
Natuurlijk moet er geklust worden en helaas is het wat ver weg van ons, maar zaterdag zijn we een hele dag gaan helpen, plafonds gewit, muren geverfd en kozijnen en plinten in de grondverf gezet. Vrijdag gaan we weer en dan gaan we behangen. Nog een paar weken en ze gaan beginnen aan een leven samen, wat een mijlpaal weer ook voor een moeder....


Heerlijk om na een dagje klussen weer in je eigen huisje te komen en dan deze mooie voorbode van de lente te zien. Ik heb zo'n zin in de lente en de zomer: de deuren open, de zon die schijnt, een lange fietstocht, kleur in de tuin, weer even buiten zitten na het werk....


De bloemetjes van de Blauwe Druif zijn zo mooi, ik kan ernaar blijven kijken, ieder dag gaan er weer wat meer open.... 
Als ze weer in de winkels verschijnen weet ik dat de lente onderweg is. Het wordt ook weer langer licht 's middags, hebben jullie het al gemerkt?


Door het klussen, werk en een druk weekend kom ik niet zo toe aan bloggen, ik lees wel hier en daar, maar daar blijft het even bij. Ik zag wel dat er nog steeds nieuwe volgsters bijkomen: gezellig en hartelijk welkom hier.
Voor iedereen weer een hele fijne week en tot gauw.


19 opmerkingen:

  1. Je hebt het er maar druk mee. Ben benieuwd hoe het gaat worden!
    Die druifjes zijn prachtig, staat erg mooi.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat spannend Jolanda! Weer een nieuwe fase!
    ja, ik vind die blauwe druifjes ook schitterend!
    Heel veel succes met alles,
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je ondanks de afstand toch een hele dag bent gaan helpen.
    En dan vrijdag al gaan behangen. En ik vind dat je de blauwe druifjes
    schitterend op de foto hebt gezet.

    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel bijzonder he dat ze hun eigen leven opbouwen. ik heb mijn zoon toen ook geholpen en vond dat zo leuk. net alsof je ze helpt met een laatste zetje...succes met klussen en je druifjes zijn prachtig
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige bloemetjes! Heel veel succes verder met het klussen!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een nieuwe stap voor je zoon en voor jullie weer iets meer loslaten! Lijkt mij een bijzondere ervaring, eerlijk gezegd ben ik blij dat het hier nog even duurt!

    Succes met klussen!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je schitterende foto's van de blauwe druifjes. Dat is echt genieten.
    Ja en dan die veranderingen in je gezin gaat je vast niet helemaal in de koude kleren zitten. Ook wel weer een mijlpaal dat je een kind hebt opgevoedt tot de zelfstandigheid.
    Nog maar succes met klussen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi Jolanda.......het is ook een heerlijke tijd in de winkel hoor...al die voorjaars bolletjes.....fijne week....liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's!
    In januari beginnen bij mij de lente kriebels te komen, maar daar moeten we nog even op wachten.

    Fijne week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een nieuwe start, een nieuwe fase en een stukje loslaten...ik denk met gemengde gevoelens. Maar straks mag jij de voetjes onder tafel schuiven en dat zal best een trots gevoel geven. Je hebt hem daar gebracht, om zijn leven verder op te bouwen met z'n geliefde. Fijn dat je kan helpen waar nodig..spannend voor ze.

    Mooi zijn je blauwe druifjes! Ik heb hetzelfde gevoel, als we oud en nieuw achter de rug hebben, zijn we het streepje over en komt het voorjaar bijna in zicht. Nu nog hopen dat het net zo'n mooi voorjaar word als vorig jaar.
    Succes met het klussen!

    Fijne week!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ligt er een leuke vloer in het huisje.
    Ja,een kind dat uitvliegt,dat heb ik vorig jaar zomer
    meegemaakt,ook wij hebben flink geklust toen.

    Mooi hoor,je blauwe druifjes.
    Ja,van mij mag het ook voorjaar worden.
    Met een winter,
    die niet wil winteren snak je naar zon en meer licht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vele handen maken ligt werk,en niks leuker om 'n handje mee uit te steken en te zien hoe het eigen stulpje van de jong verliefden steeds woonbaarder en gezellig wordt.
    Ze zullen jullie erg dankbaar zijn voor dit alles.

    Ja,ja.......de blauwe druifjes staan ook hier op de salontafel in oude met blauw gedecoreerde schaal met greepjes,ik kijk bijna de bloemetjes tussen de groene steeltjes uit......tja....beetje ongeduldig hé.....net als het wachten op het voorjaar.

    Fijne (blog)week en groeten!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja hoor, voor mij mag de lente ook komen! Prachtig altijd, de blauwe druifjes.Ik moest ze ook maar eens in huis halen. Inussen geniet ik van jouw mooie foto's!
    Fijne week Jolanda!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie bloemetjes he?! Ook hier laten ze hun bloemetjes zien, ik geniet! Inderdaad een mijlpaal voor jou en je zoon. Veel plezier met klussen. Fijne dag. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Helpen, daar waar kan en tegelijk weer een stukje loslaten en trots op dat wat ze gaat komen. Weer een stukje om bij je herinneringen te voegen en die blauwe druifjes, die zijn helemaal geweldig, voorjaar een beetje binnen halen.

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's van de blauwe druifjes! Mijn huis staat ook meteen vol met bolletjes, zodra ze weer in de winkel zijn! Ik heb momenteel witte druifjes staan, ook zo mooi!

    Succes met klussen!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een stap voor je zoon en vriendin en misschien nog wel meer als moeder zijnde.
    Ik wens ze veel geluk samen !

    En prachtig die blauwe druifjes , echt een voorbode ...
    Je hebt ze ook heel mooi vastgelegd trouwens.

    Fijn week gewenst, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Jolanda,
    Oooohhh Blauwe Druifjes, ik heb ze in een oude witte terrine gezet en ik kan ze wel omhoog kijken. Alleen nog maar groen te zien op dit moment. Ik heb er al foto´s van gemaakt hoor, dat dan weer wel, dan kan ik later laten zien hoe ze zo mooi groeien. Ik ben er gek op, en ze beloven ook alvast zo heerlijk het voorjaar. Als het zo grijs en druilerig is, okee, vandaag dus niet, dan verlang ik ook echt naar het voorjaar en de zomer...
    Leuk hoor, een huisje voor je zoon en zijn vriendin. Dan is het klussen wel weer leuk hè? Kun je 's avonds naar je eigen huis gaan en lekker bij hen de boel de boel laten. Volgens mij gaat het een prachthuisje worden. Laten ze de vloer zo? Eigenlijk best leuk...
    Jolanda, ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een bijzonder moment! Mooie foto's heb je gemaakt, ik kan ook erg genieten van deze voorjaarsbodes; laat de lente maar komen...

    Fijne dag en alvast succes gewenst met behangen. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...