zondag 12 februari 2012

Laatste dag genieten op het ijs.


Vandaag zijn we een kijkje gaan nemen op de Rottemeren. Zomers fietsen we hier graag en nu was er een schaatstocht van zo'n 20 km die volop werd gereden. 


De ijsclub heeft een zeer vindingrijke manier om sneeuw te schuiven!


Zelf ben ik geen schaatser maar met de wandelschoenen aan en dik aangekleed is het heerlijk om deze winterse taferelen te bekijken.  


Wandel maar mee...









We hadden er nog niet genoeg van en hebben thuis de hond opgehaald en zijn nog even een kijkje bij de Kralingse Plas gaan nemen waarop ook dit weekend volop geschaatst werd.



Niet alleen geschaatst maar ook ge-ijssurft...


...en gefietst...


Ook hier prachtige molens, binnenkort krijgen ze een eigen postje:)


De eenden en watervogels hebben een klein wakje waarin het dringen is...er kwam een behoorlijke sneeuwbui dus we zijn gauw naar huis gegaan, lekker opwarmen!



De dooi gaat inzetten, ik hoop dat het niet met teveel gedoe gepaard gaat en dat volgende week de temperaturen wat hoger zijn in Oeteldonk!
Fijne week allemaal,



14 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's, Jolanda. Er ligt bij jullie nog veel sneeuw!
    Volgens mij komt er een langzame dooi.
    Maar de lente komt!-eens!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Rottemeren... dat is een woord uit mijn jeugd:) Ik heb tot mijn 8ste onder de rook van R'dam gewoond. Gezellige plaatjes met al die schaatsende mensen achter het riet!
    En idd, het is te hopen dat het volgend weekend wat aangenamer is buiten..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend,je foto's van de wandeling.
    Ik ben even met je meegelopen.
    Dankjewel.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks alles vind ik het wel hele mooie beelden.
    Prachtig...

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zien je foto's er gezellig uit Jolanda. Mijn man heeft gisteren met de tocht op de Rottemeren meegedaan. Hij was ook al zo enthousiast! Zelf zag ik het nog niet zitten. Eerst moet ik nog even mijn conditie op peil brengen!

    Een fijne nieuwe week!

    Lieve groet Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Als ik dit zo zie zou ik willen dat ik durfde te schaatsen. Het ziet er zo geweldig mooi en sfeervol uit. Maar ik zou het ook bij wandelen houden hoor. Je hebt prachtige foto´s gemaakt van een prachtig winters tafereel...
    Ik wens je nog een heel fijne avond en een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat levert het schaatsplezier toch prachtige foto's op! Maar ook met de wandelschoenen aan valt er deze dagen veel te genieten.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige beelden alweer Jolanda. Vooral die met de molens erop vind ik super. De molens van Kinderdijk met de bevroren kanalen ertussen die nu vol schaatsers waren, kwamen zelfs hier bij ons op het Nieuws. Het moet heel bijzonder zijn in zo'n mooi landschap te kunnen schaatsen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je weer een mooie plaatjes gemaakt Jolanda. Ik ben erg benieuwd naar wat voor fototoestel jij hebt. Ik heb nu nl zo'n klein handig cameraatje maar wil graag een spiegelreflex camera en kan wel wat advies gebruiken.
    Fijne week alvast.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke wandeling en je foto's zijn helemaal super!

    Groetjes en een fijne week,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het was echt super om te zien allemaal. Hier in Haarlem wonen wij vlak aan het Spaarne en ook daar wordt volop geschaatst, staan koek en zopie's, zó leuk om te zien. Surfers heb ik hier niet gezien, wel twee van die bananen fietsen.
    En nu het gaat dooien mag van mij het voorjaar komen!! (En ga jij carnaval vieren in Oeteldonk dan? )

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie beelden van een typisch Hollandse winter!
    Genieten hé?
    OOk hier werd een molentocht geschaatst en genoten wij op de Giessen voor de deur!
    En nu is alles weer voorbij, we genieten na met onze mooie foto's en warme herinneringen aan koude dagen!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind de plaatjes mooi en sfeervol, maar straks weer groene bomen en bloemen langs de rottemeren is toch ook iets om naar uit te kijken!!!!!!!!!!!!!!!!
    liefs
    lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie winter plaatjes, Jolanda! Vooral met de molens op de achtergrond..zo lekker Hollands! Wat kunnen we met deze beelden toch trots op ons landje zijn. Ik vond het fijn om met je mee te wandelen. Bij ons is al geen sneeuw meer te bekennen en de dooi zet zich goed in. Hopelijk komt daar niet veel ijzel van. Vind het nu wel heel erg triest buiten. Maar als we lente willen moeten we hier eerst doorheen;-) haha Ik heb wel genoten van de winter.

    Fijne avond!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...