donderdag 2 februari 2012

Leuk!



Wat een leuke reacties op m'n Januari in vogelvlucht!


Ik heb al verschillende mooie collages bij jullie gezien en dat is superleuk.
Het was een spontane inval, zo zittend achter de pc en m'n foto's van de afgelopen maand doorrollend om te kijken of ik nog een leuke post kon maken.
Later bleek dat een aantal anderen een soortgelijk idee hadden, zoals de maandfotopost van Tanja. 


Ik ga er in ieder geval aan het eind van iedere maand 1 maken en ik hoop dat jullie mee blijven of gaan doen! Zo leuk om op deze manier terug te kijken op de dingen die je hebt gedaan of gezien. 


 En het kan ook heel simpel, gewoon met wat foto's in en om het huis zoals ik ook meestal maak. Voor een collage kun je vaak het beste met duidelijke foto's of close-ups werken. Dat geeft een mooi resultaat.
Ik gebruik trouwens Picasa, een programma dat simpel is te downloaden en makkelijk is om mee te werken. gewoon wat proberen. In mijn collage-mapje staan inmiddels ruim 700(!!!) collages. Niet alleen van mij maar ook voor Lia waar ik regelmatig foto's maak. (hebben jullie haar berenposten al gezien, zo schattig en helemaal van haar hand: berenhuis en berenposten!)


En tot slot nog een mooie collage van deze prachtige tulpen waar ik mezelf gisteren op trakteerde. Als beloning voor al die koude fietstochtjes deze week...

Ze zijn ook een voor jullie: voor de trouwe en nieuwe volgsters en al jullie gezellige reacties!
Fijn weekend allemaal!



17 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook een heerlijk wintersweekend en ja hoor...ook ik ga elk einde van de maand een collage maken van hetgeen ik op m'n blog heb gezet. Zowel Tanja als jij hebben mij/ons er weer veel plezier meegedaan om dit idee te lanceren.

    Lieve groetjes, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn 'januari in vogelvlucht"staat nu op mijn blog! Groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt een superleuk idee Jolanda en ik blijf meedoen hoor, zeker weten! ik ben zelf ook gek op collages maken en aan het eind van het jaar gebruik ik ze in een jaarboek en misschien maak ik er ook wel een kalender van!

    fijne avond!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een leuk idee en ook ik heb inmiddels heel wat mooie collage's voorbij zien komen! Mooi je bos tulpen, leuk om af & toe jezelf op een bloemetje te trakteren ;)

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb al verschillende voorbij zien vliegen;-) Ik had die van jouw nog helemaal niet gezien..ontzettend leuk!

    Ik zie dat jij zo'n mooie vaas hebt..een soortgelijke is bij mij in november gesneuveld, zo jammer. Ik vind de tulpen ook zo gezellig staan. Ze geven een vrolijk gevoel nu het zonnetje zo lekker in huis schijnt. Fijn om jezelf daarmee te verwennen. En de eerste foto's voor "februari" alvast binnen!

    Fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Jazeker, ik blijf meedoen hoor. Ik vind het helemaal geweldig.
    Sanne, mijn dochter was begin vorig jaar begonnen met een 52-week-project. Een collage per week, van wat ze gedaan had en waar ze geweest was, met een klein stukje tekst eronder. Aan het eind van 2011 wilde ze daar dan een boek van maken. Ze heeft het echter met haar fotografie te druk gekregen (gelukkig ook maar) om dit te blijven doen... Nu komt daar dan mijn 12-month-project, dank zij jou, voor in de plaats. Heel leuk en ik maak er na afloop of een boekje van of een kalender voor 2013...
    Ik ben ook de afgelopen week bij Lia langsgeweest. Krijg de zin om met al dat moois te komen spelen...
    Ik wens je nog een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tulpen staan er prachtig bij Jolanda! Bij mij is alles op het moment uitgebloeid. Een goede reden om zaterdag naar de markt te gaan :-)

    Een gezellige avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb met heel veel plezier meegedaan en ik hoop dit elke maand voort te zetten.
    Ik heb alle posten van Lia gevolgd en ik vind het prachtig.
    Je hebt een mooi zacht kleurtje tulpen.
    Geniet ervan.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor al die collage's die ik voorbij zie komen !!!
    Het brengt heel wat creativiteit naar boven.
    Ik ben nog niet zover gekomen wie weet en anders eind februari ;-)
    Een prachtig boeket tulpen heb je op de vaas staan.
    Fijne avond !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een topidee van je. Nig niet gelukt om er iets mee te den aar wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie tulpen! En alweer een heel leuke collage!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow !schitterend zijn je tulpen.
    En wat heb je weer een mooie collage gemaakt.
    Ik zal toch eens een keer gaan oefenen,om er een te maken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Jolanda,
    Wat was dat afzien he, fietsen in deze kou, brrrrrrrrrrrrrrrrrr!(zei zij die lekker in har autootje zit iedere dag, maar ik heb zo te doen als ik al die mensen zie fietsen, ik weet maar al te goed hoe dat was!)
    DE tulpen zijn een welverdiend kado!
    Geniet van je vrije dag en verwen jezelf met lekker warm binnen zitten, warme chocolademelk, blogjes erbij! Heerlijk!Fijn weekend
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. PS
    Ik ben nog niet aan het collages maken toegekomen, druk met de voorjaarsschoonmaak van het berenhuis!En het OPEN HUIS!
    Het linken lukt me dus nu al niet meer!
    Toch niet goed opgelet in de les.
    Nogmaals
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor je lieve mailtje. Ik vind de collage's heel leuk om te zien en zeker een leuk idee om er in te houden.

    Ik wens je een mooi weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tulpen...heerlijk...net ook weer frisse witte in de vazen gezet...in deze witte wereld..brrr...
    Fijn weekend, warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had hem gemist je collagepost, maar hou hem in gedachten. En ja hier ook tulpen, maar dan achter glas ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...