woensdag 15 februari 2012

Mooie herinnering



Sommige dingen in huis zijn maar kort aanwezig,  ieder seizoen wissel ik wel wat van kleur en met accessoires. Maar aan sommige dingen zit een verhaal en zijn er altijd.


Al bijna 22 jaar hangt dit schilderij ergens in ons huis en nu weer op een plekje zichtbaar voor iedereen. 
We kregen het op onze trouwdag, 2 maart 22 jaar geleden, van mijn ouders. 


Het is een tekening van het Lepelstraatje in Den Bosch, de stad waar ik ben opgegroeid en van m'n 8e tot m'n 22e heb gewoond. Tot ik m'n grote liefde achterna ging en naar Rotterdam verhuisde.
Om de hoek van dit lieve straatje in de Uilenburgh, in het centrum van Den Bosch. heb ik een aantal maanden gewoond toen ik hem net kende.


 Een mooie herinnering aan m'n leuke huisje, deze heerlijke stad en onze trouwdag....



26 opmerkingen:

  1. Heel mooi schilderij.
    Fijntjes gedaan.
    De plek waar je vandaan komt, blijft
    altijd een warme herinnering.
    Ik kan begrijpen,dat je graag naar het schilderij kijkt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig schilderij! Ik kan me goed voorstellen dat dit schilderij met zo'n mooie herinnering een grote betekenis voor je heeft!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige schilderij met een mooie herinnering van je roots.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommige dingen zijn gewoon te mooi en dierbaar om te veranderen en voor zulke spullen is altijd een mooie plekje te vinden, leuk om het verhaal achter dit schilderij te kennen.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Jolanda, dit is een Valentijnspost!!!!
    Wat een mooi verhaal.
    Liefs
    en groetjes aan jou lief.
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi cadeau en wat een mooi aandenken van daar waar je hebt gewoond. Dat zijn ook van die dingen die je nooit wegdoet.Ik noem dat altijd "dingen van eerbied".
    Mooi verhaal, Jolanda!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan me voorstellen dat dit schilderij al zo lang hangt. Hij is niet alleen mooi, maar heeft ook nog eens hele mooie herinneringen...
    (nog bedankt voor je mail over het fototoestel)
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat zijn toch geweldige herinneringen en dus MOET dat schilderij ergens hangen...dat snap ik!!!!!!
    Den Bosch is ook zo leuk....vooral al die straatjes rond het centrum....hm.....voorjaar....rondvaart.....hmm hmm..;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik zag het meteen,ook mijn geboorteplaats ,ik kom er nog elke week,vanuit Oisterwijk is het niet zo ver he,
    moest even reageren ben een stille kijker vandaar Met een bossche groet houdoe he.
    D vd Linden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie herinnering, afgebeeld op een schilderij.
    En wat een prachtige kado van je ouders!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met zo'n verhaal verdient het een plaats in je huis. Ennuh carnaval in Den Bosch ?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou ja wat leuk zeg !!!..en hij is mooi ook !!..liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lief schilderij........en Den Bosch, dat is de stad waar onze jongste is gaan wonen omdat ze daar studeert.
    Een hele mooie herinnering aan jullie mooie dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige tekening en een leuke dierbare herinnering die er aan vast zit.

    Enne......ik moest natuurlijk weer ff opzoek...

    De Lepelstraat dankt zijn naam aan de "lepel" als maat om het graan te wegen, wat duidt op het handelsverleden van deze straat. Hier bevindt zich aan de rechterzijde een overkluisde tak van de Binnendieze....
    lees verder....... info over Bossche straatnamen:http://www.bossche-encyclopedie.nl/straten/lepelstraat.0.htm

    Fijne avond en lieve groeten!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sommige dingen hebben zo'n mooie herinnering dat ze altijd mogen blijven!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi....een schilderij met een verhaal....fijne herinnering.....groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een schilderij met zoveel herinneringen doe je inderdaad niet weg, dat verdient een ereplaats in huis!!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het schilderij vertaald een heel verhaal en bezit dierbare herinneringen...en dat hang je met trots in zicht. Prachtig!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat mooie schilderij heeft een stukje geschiedenis in je en blijft vast nog veel langer bij je.
    Fijne dag, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,
    Wat een mooi schilderij met een voor jou zo persoonlijke herinnering. Zo iets moet zeker op een prominente plek hangen. En het hangt daar prachtig, zo boven je bank. Echte eyecatcher hoor, super mooi...
    Bijna 22 jaar getrouwd dus, alvast van hart gefeliciteerd meid...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wij wonen tussen Den Bosch en Tilburg in, maar vind Tilburg echt de verschrikkelijkste stad van Nederland, dus ga altijd naar Den Bosch...of Breda...
    Dus schilderij is herkenbaar...en prachtig...en het staat super bij je gezellige kamer.
    Wij zijn dus ook 22 jaar getrouwd..op 2 februari...en 3 mei.
    Uuhhh..ja eerst voor de wet en daarna in de kerk en gefeest...haha...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  22. niets gaat boven zo'n mooi herinneringen! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja dit zijn echt dingen om te koesteren! Het is ook een prachtig schilderij.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een prachtig schilderij met een bijzondere herinnering.
    Dat verdient een heel mooi plekje :-)
    Fijne dag !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schattig schilderijtje. Wie heeft dit geschilderd?
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...