donderdag 8 maart 2012

(blog)vrouwendag

Vandaag is het 8 maart, en dat is internationaal VROUWENDAG.
Ik heb even de oorsprong van deze dag opgezocht op het www:

De Internationale Vrouwendag is een herdenking van de eerste staking van vrouwen die plaatsvond op 8 maart 1908 in New York. De staking was gericht tegen de slechte arbeidsomstandigheden in de textielindustrie en is beroemd geworden door onder meer de poëtisch verwoorde eis van de vrouwen: "brood en rozen". De staking was het prille begin van de strijd voor  de vrouwenemancipatie en tegen de vrouwendiscriminatie.


Op veel plekken in de wereld nog belangrijk om bij stil te staan, hier wat minder. Maar het is wel een mooie aanleiding om iets te doen wat ik al een tijdje wil, namelijk 2 blogsters in het zonnetje zetten. De 2 blogsters waarvan ik, volgens de statistieken, de meeste doorverwijzingen krijg. Dat betekent dus dat iemand via hun blog weer bij mij komt. 
En dat zijn Gea van G-style en Jessica van Jente.
Toevallig gaan beide blogsters door een moeilijk tijd, dus extra leuk om ze zo een hart onder de riem te steken. Ik kom erg graag op hun blogs en was bij beide al lezer ver voor ik zelf een blog begon.
 Jente die schrijft over het gezin met kleine kinderen, hun duurzame leven en haar creatieve ideeën. Ze maakt hele leuke dingen. En dan natuurlijk Gea van G-style met haar prachtige woonblog over haar zo mooie huis!


Een bloemetje voor jullie en sterkte allebei!
En ook een warm welkom voor de steeds weer nieuwe volgsters van mijn blog!

En ook heb ik het nieuwe Picasa ontdekt. Wat een grote hoeveelheid mogelijkheden, je blijft spelen!
Hieronder een collage van de 2 foto's die ook hierboven staan, bewerkt met een aantal technieken.


Jullie hebben misschien de Maastricht-post in jullie lijstje gekregen die niet geopend kan worden, ik heb m er weer even af gehaald om deze post te plaatsten. En 2 op een dag is zelfs voor mij wat veel van het goede, dus morgen plaats ik de Maastricht-post.

Fijne avond allemaal.


10 opmerkingen:

  1. Goh wat je dus al niet kunt volgen...heb nog nooit geweten dat je alle doorverwijzingen kunt zien.....

    Wat lief om deze blogsters even vandaag in het zonnetje te zetten....zo verdiend.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lief van je om hun in het zonnetje te zetten heerlijk om te zien hoe vele bloggers om andere denken ....fijne weekend vast lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve geste van je Jolanda, om deze twee vrouwen extra in de aandacht te zetten. Dat verdienen ze wel.
    En wat de vroeuwendag betreft, ik had vanmorgen toevallig even radio 4 aan en ze zonden vanmorgen uitsluitend muziek uit van vrouwelijke componisten. Was ook een mooi gebaar.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief van je om 2 blogsters in het zonnetje te zetten....heel attent & bijzonder...ze zullen dat zeer waarderen .
    Je collage is prachtig heel iets anders.
    Ik wens je nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat lieffffffffff.......ik doe mee....van vrouwen voor vrouwen--> je doet het goed!!!!!;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Jolanda, wat een mooie post en wat een lieve post!
    Zelf ben je ook een hele bijzondere lieve vrouw, altijd zo attent en ik ben blij dat ik je in een korte tijd zo heb leren kennen, dat je een vriendin geworden bent.
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi,Jolanda.
    En lief dat je twee blogsters in het zonnetje zet.
    Had inderdaad ook begrepen dat het internationale vrouwendag was.
    Bedankt voor de uitleg.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie post Jolanda. Wat een mooi gebaar. Je bent zo lekker actief op allerlei vlak. Ik heb het bloggen een beetje op een laag pitje staan. Terwijl ik het altijd zo leuk vond. Neem me steeds weer voor om hiermee aan de slag te gaan.
    Leuk die Picasa .... Wat een mogelijkheden.

    Lieve groet en een heel fijn weekend!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie post met een even zo mooie gedachte.
    Fijn weekend !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...