woensdag 14 maart 2012

~Fleur en kleur ~ in de tuin


Vanmiddag de eerste potten weer gevuld met mooie blauw-lila violen. Helaas scheen de zon niet maar ook dat gaat goed komen de komende dagen. Kunnen we eindelijk de winter van ons afschudden!



En ik heb gelijk de sidetable voor het raam weer gezellig gemaakt. De kroon heb ik al heel lang, ooit met een groenworkshop helemaal opgemaakt. Nu staat hij meestal buiten.


Wat een prachtige kleur is het, ik was gelijk verkocht toen ik ze in het tuincentrum tegenkwam. 




Ook op de tuintafel een klein hoekje gemaakt. Het zink kleurt mooi bij het blauw van de violen.



Een paar vergeet-me-nietjes erbij, ze gaan zich vanzelf weer uitzaaien door de tuin.
Ik zag dat er dit jaar nog niet veel op waren gekomen. Misschien komt het door de kou van januari. 
 



Als ik zo naar buiten kijk voel ik de lente langzaam komen....kan mij niet snel genoeg gaan!


Het publiceren van m'n laatste post over Maastricht is niet helemaal goed gegaan. Heb je 'm nog niet gelezen, scroll even door of klik HIER!

Voor meer 'fleur en kleur', kijk nog even bij Veronique!

23 opmerkingen:

  1. Gezellige voorjaarsfoto's uit jullie tuin Jolanda. De komende dagen kunnen we de tuin in! Heerlijk dat lenteweer!

    Fijne avond & lieve groet, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij kan morgen op de eerste warme lentedag genieten van je mooie violen!
    Je post over Maastricht is ook de moeite waard, ik was er in december, maar het was toen veel te druk..ik geniet nu meer van jouw foto's :)
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig weer wat bloeiends in de tuin! Hier is het er met al het klussen nog niet van gekomen, maar binnenkort toch maar eens op pad voor wat plantjes.

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke foto's van deze mooie violen! Je hebt de tafel ook mooi opgemaakt met al het zink. Ik kan me voorstellen dat deze kroon een blijvertje is; hoe roestiger, hoe beter. En dat lantaarntje komt me ook bekend voor ☺ Ik heb er ook een paar van in huis en tuin staan, twee witte, twee zwarte, maar ook eentje dat eerst van zink was, maar nu helemaal is verroest. Ook goed ;-)
    Vrijdagmiddag richting het tuincentrum: viooltjes halen!

    Fijne ☼-nige dagen!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's.
    Bij mij staan de bakken met viooltjes klaar om geplant te worden, morgen eerst de tuin weer in orde maken (de tuin is net opnieuw met steentjes gelegd) en dan ga ik beginnen om de potten te vullen met viooltjes.
    Vergeet mij nietjes heb ik nog niet in de winkel gezien, maar dat zal zeker wel komen.

    Fijne avond!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou het ziet er weer heel vrolijk bij je uit, gezellig die viooltjes en inderdaad een hele mooi kleur. Laat het mooie weer maar gauw komen dan kunnen we weer naar Titus!

    Geniet van het mooie weer

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Paarse violen vind ik ook altijd mooi! Morgen neem ik denk ik een uurtje op op het werk om naar het tuincentrum te gaan en lekker van de zon te genieten. Je side-table is in ieder geval helemaal klaar voor de lente, het ziet er sfeervol uit.

    Ik wens je nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het ziet er allemaal heel gezellig en sfeervol uit.
    Fijne avond groetjes Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je het weer gezellig gemaakt, Jolanda. En de tafel ziet er weer zo leuk uit.
    Ik heb precies dezelfde kleur violen gekocht voor in een zinken teil.
    Ik vond het vandaag zo koud dat ik uitzie naar de dag van morgen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ook jij bent er klaar voor.....voor DE donderdag;)...snap het wel, je wil er toch een beetje knap bijzitten he;)! Wat een genot, lekker prutten in de tuin! Morgen weer?;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kom maar op met de LENTE jij bent er klaar voor !!!
    Gezellig hoor weer wat kleur en fleur in de tuin. Mooie kleur die viooltjes.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Piękne kwiatki i wspaniała aranżacja !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij bent er helemaal klaar voor, mooie en die paarse viooltjes, ik snap dat je direct gekocht hebt.
    Hier was er geen zon vandaag, maar morgen wel denk ik.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat ziet het er heerlijk bij je uit. Geweldig mooi die blauwe kleur bij het zink.
    Ja, de zon mag wel gaan schijnen, dan kunnen we allemaal de tuin in.
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellig buiten bij je !!!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn viooltjes toch prachtig.
    En je spulletjes op de sidetable zijn ook al zo mooi.
    Ja,laat de lente nu maar komen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Jolanda,
    Wat zijn ze mooi hè, die blauw-paarse violen. Ik heb zelf nog de witte winterviolen buiten staan. Tijdens de vorst leek het of er niets van over zou blijven, maar de eerste knop zit er al weer in en het groen is weer helemaal zoals het moet zijn...
    Ik denk dat we allemaal heel erg toe zijn aan de lente. Weer lekker buiten rommelen en zo nu en dan even een uurtje lekker in de zon zitten... Heerlijk. Kan me niet snel genoeg gaan nu...
    Fijne week verder,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat gezellig bij je, mijn balkon kan ook wel weer wat kleur gebruiken.
    Een hele fijne dag vandaag! Liefs en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er hartstikke gezellig uit. Mooie foto's.

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jaaa, de lente komt eraan! Zo te zien ben jij er ook helemaal klaar voor. Een zonnig weekend, Jolanda xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. De zon zal het vandaag helemaal goed gemaakt hebben he...lekker genieten van je prachtige tafereel..
    Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooi mooi mooi ja ik ben ook zo gek op viooltjes,als je in de tuin zit ze kijken jouw aan leuk he,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...