zaterdag 10 maart 2012

Wandeling door Maastricht

Vorig weekend waren we in het heerlijke Maastricht, na een dag bubbelend en relaxend te hebben doorgebracht in T.hermae hebben we genoten van de gezelligheid van de stad.


Hotel Les Charmes was de plek waar we een nachtje hebben doorgebracht. Vlakbij het Vrijthof dus lekker in het centrum van Maastricht. En klein hotel met zoals je ziet een prachtige romantisch inrichting waar we hebben genoten!


Het ontbijt werd 's morgens uitgeserveerd aan tafel en was heerlijk, ik heb geen foto's gemaakt want ik vind het vervelend om andere gasten te storen maar het was ook wat aankleding betreft helemaal in stijl!
Net als onze kamer....



We hadden de blauwe kamer, en deze zag er schitterend uit. De kleur op de muur was echt iets voor mij....
en de kamer was prachtig gemeubileerd. 


Zaterdag hebben we de hele dag door Maastricht gewandeld en ik heb hier en daar wat foto's gemaakt om de sfeer weer te geven.


Door de wijk Wyck met allerlei leuke kleine winkeltjes en restaurantjes maar ook de Vlooienmarkt.





En over de Servaasbrug weer terug naar het Vrijthof, de markt en alle gezellige winkelstraatjes.



Wij moeten altijd een kerk bezoeken als we in een stad zijn, zal onze katholiek opvoeding zijn, en de Basiliek van Onze Lieve Vrouw was prachtig. We mochten helaas geen foto's binnen maken maar zagen wel een bruidje hier. En natuurlijk hebben we een kaarsje opgestoken.


De St Servaas basiliek konden we wel in (tegen betaling) en was ook zeer de moeite waard.


Nog niet zo lang geleden is deze oudste kerk van Nederland gerestaureerd en dat is goed te zien. De vloeren glimmen je tegemoet, alles is tiptop gerestaureerd en ziet er prachtig uit.
De kleuren in het priesterkoor zijn zo mooi!






Ook de hoofdingang is prachtig en je blijft kijken naar alle ornamenten boven je maar ook naar de mozaiekvloer.





Weer buiten op het Vrijthof waar een bijzondere beeldengroep staat voor de kerk ....





....en waar we op hebben genoten op een van de terrassen, met een warme jas aan, van het uitzicht!



Een heerlijk weekend dus en Maastricht is zeker een aanrader om te bezoeken.



8 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's.
    Er is in Maastricht inderdaad zoveel moois te zien.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor een prachtige blik op mijn geboortestad !
    Altijd genieten om die bekende beelden te zien , zoals de kerk waarin ik gedoopt ben
    [ de Sint Servaas ] .
    Mocht er vorig jaar weer een paar dagen doorbrengen ,blijft toch altijd een beetje thuiskomen!!
    Fijn weekend , groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke foto's van Maastricht! Mijn moeder komt er vandaan en een groot deel van mijn familie woont er. Leuk dat je in hotel Les Charmes hebt gelogeerd. Het heeft zulke prachtige kamers. Je hebt alles mooi vastgelegd. Echt even genieten!

    Een fijn weekend!

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Maastricht is een mooie stad ik kom er geregeld ...in de zomer is het er gezellig terrassen ..de mooie oude gebouwen ..de klinkers ..smalle straatjes met leuke winkels ..ik kom er graag ...lieve gr .x.Gaby.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker er zo even tussenuit! En Maastricht is prachtig, ben er ook weleens geweest. Mooi hotel hadden jullie zeg, tenminste niet zo'n saaie onpersoonlijke kamer.
    Fijn weekend!!! Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto`s, ik ben er vroeger ooit eens geweest.. maar nu jij me op een rond tour heb mee genomen ben ik ervan overtuigd dat ik er toch nog wel een keer heen wil!

    Thanks

    Lieve groet Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie rondwandeling door Maastricht. Ik ben er ooit een keer geweest en zie sommige dingen terug.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja ik woon zo 25 km van Maastricht,jij rent doorheen en zie je niet wat het voor een mooie stad er is,groet irena

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...