zondag 18 maart 2012

Vleugje Pasen

Maar dan ook echt een vleugje....


Met Pasen ben ik nooit zo uitbundig bezig, ik vind het wel gezellig om er iets aan te doen want het is weer een reden om wat leuke hoekjes in huis te maken en deze op de foto te zetten, maar het zijn vaak maar kleine dingen.


Deze krans geeft mijn paassfeer wel goed weer, het vogeltje erop geeft net dat beetje extra.


We hadden een rustig weekend. Vorige week was ik de hele zaterdag op fotocursus bij de F.otovakschool, de eerste lesdag was best vermoeiend maar wel erg leuk. Het zijn 7 zaterdagen, 1 x per 2 weken,  waarbij in de ochtend de nadruk ligt op fotografie zoals de camerainstellingen, compositie en beeldcommunicatie, licht en flitsen maar ook studio- en portretfotografie. Iedere week krijgen we opdrachten en er is ook een doorlopende opdracht: iedere week maakt 1 van de 14 cursisten een foto geïnspireerd op een vorige die is gemaakt door een andere cursist. 
's Middags gaan we achter de computer voor het programma P.hotoshop. Een A.pple computer en een nieuw programma, dat was dus best pittig de eerste keer. Ik ga zo ook even flink oefenen....Zelf werk ik nu in Picasa waar ook steeds meer mee kan maar P.hotoshop is natuurlijk een echt professioneel programma.
M'n eerste opdrachten voor volgende week heb ik gemaakt, ik laat ze jullie binnenkort wel zien, ik zal er regelmatig even op terugkomen. 


Dit weekend dus wat meer rust, al ben ik vrijdag naar de Kunsthal geweest en heb daar een aantal prachtige tentoonstellingen gezien oa van Chuck Close en Jasper Krabbe, inspirerend en zeer de moeite waard.


Vandaag brengen we gezellig hier door, is ook wel eens lekker, een dagje thuis. Beetje schoonmaken, voetbal kijken natuurlijk, want als echte Rotterdammer is manlief natuurlijk een F.eijenoorder:) En ik aan de slag met foto's en de computer.

Fijne zondag en werk ze weer komende week.



18 opmerkingen:

  1. Lieve Jolanda, wat leuk dat je cursus is begonnen!
    Ik ben benieuwd wat de toekomst je gaat brengen, je maakt nu al zulke mooie foto's!!!!!!!!
    Lekker toch zo'n zondag thuis!
    Ik was even in de stad, om treurig van te worden, behalve dat ik tegen Madelief op liep........
    Fijne week,
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie krans! En leuk lijkt me dat zeg, zo'n fotografiecursus. Ben benieuwd wat we hier allemaal van je te zien krijgen. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh helemaal pasen toch.....? Helemaal goed. Mooie beelden en zo helder en scherp......
    Wat leuk een cursus, ben benieuwd daar krijgen we vast nog veel van te zien.

    Fijne zondag avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Jolanda ..wel handig die cursus ik maak mijn foto's gewoon met de foon en bewerkt ze ook met Picasa...alleen de blog sjabloon lukt mij nog niet helemaal naar wens er gaat nog heel wat mis met kleuren ..nog ff uitzoeken hoe het werkt kost veel tijd poehhh ha ha..en mooi kransje ;)) ..Liev gr .x.Gaby.x.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gezellig bij je !! fijne zondag verder en een heerlijke week ...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi vogeltje. En ook een mooi paastafereeltje op de taartschaal.
    Wat leuk die fotocursus. Ben benieuwd of je ons ook nog wat kunt leren.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk dat je aan een cursus doet, leer je altijd van en leuk om samen dingen te ontdekken...Wat een schattig vogeltje op je paaskrans, mooi gemaakt!

    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow en je maakt nu al van die mooie fotoś dus ik ben erg benieuwd. wat een mooi paashoekje zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pittige fotocursus! Ik heb er ook naar gekeken bij de fotovakschool, maar ik vond het voor nu toch wat té heftig..misschien later eens, want fotograferen blijft een hele leuke bezigheid :))
    Mooie simpele paasdecoratie op je 'zilveren' tafeltje..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jolanda,

    Leuk dat je zo'n cursus bent gaan volgen bij de fotovakschool! Ik ga ook eens een kijkje nemen op hun website. Misschien is het ook wel iets voor mij.

    Je krans ziet er heel leuk uit!

    Ik las op de blog van Lia dat jullie binnenkort iets leuks gaan organiseren. Ik ben héél benieuwd :-)!

    Liefs & een gezellige nieuwe week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Jolanda,
    Wat geweldig, zo´n fotografie cursus. Ik ben heel benieuwd naar je vorderingen en naar je opdrachten. Zelf leer ik heel veel van Sanne, die mij zo nu en dan het een en ander uitlegt in Photoshop, waar ik toch steeds handiger mee wordt...
    Ik wens je nog een heel fijne avond en een mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat klinkt als een pittige cursus, maar wel leuk dat je er van alles leert! Zelf ga ik binnenkort een mini-cursus volgen (3 avonden) ben benieuwd...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie paaskrans.......prachtig in het wit!!!!
    Je hebt het geweldig in beeld gebracht.
    Ik wens je nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk dat je een echte cursus volgt! Bij mij staat deze ook nog op mijn verlanglijstje maar helaas kan ik niet alles tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk, zo'n fotocursus!
    Deel je ervaringen maar hoor, hier op je blog..vindenwijwelleuk;)
    Lekker zo'n dagje thuis, mag ook wel es. En ja, was leuk geweest om jou te ontmoeten, daarboven op die toren. Volgende keer beter;) werkze morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi,de krans met het vogeltje.
    En ik ben benieuwd naar de opdrachten van de fotocursus.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke paaskrans, met het witte vogeltje erop. Het is maar heel eenvoudig maar dat is vaak het mooist~! En succes met je cursus fotografie, lijkt me erg leuk om te doen maar ik denk ook intensief zoals je al zei...
    Ik hoop dat je een lekkere relaxte zondag hebt gehad....
    Fijne zonnige dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie krans en het vogeltje is schattig. Wat leuk dat je een fotocursus volgt, lijkt me erg leuk. Ben benieuwd wat voor opdrachten je krijgt.
    Lieve groetjes Tilly.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...