zaterdag 7 april 2012

1e tuinrondje


Alles schiet uit de grond in onze tuin, of liever gezegd tuintje.
10 bij 5, er staat  een schuur in en ongeveer de helft is bestraat want we willen natuurlijk ook genieten van de bloemen en de zon. De tuin ligt op het oosten, zomers met warme dagen heel lekker want de zon verdwijnt vanaf begin van de middag uit huis en aan het eind van de middag kunnen we achter in het puntje van de tuin nog net van de laatste straaltjes genieten.
Maar er is dus veel schaduw en lang niet alle planten en vooral bloemen doen het goed. 


In deze tijd van het jaar zie je dagelijks iets nieuws de grond uitkomen of uit de knop schieten.
De krulhazelaar met de mooie takken in de winter en de frisse krulblaadjes in de lente.


En de fantastische bloeiende schoenlappersplant die zo mooi roze bloeit in deze tijd.




De hortensia's die nu heel snel in blad komen. We hebben er een aantal staan en een paar weken geleden hebben we een een grote eruit gehaald om wat ruimte te scheppen voor een nieuwe plantenhoek.


Het gebroken hartje dat bijna bloeit


Ineens zie ik dat de varen zich heeft uitgezaaid, tussen de akeleien en vergeet-me-nietjes. Ik denk dat deze naar de nieuwe plantenhoek gaat want die ligt tegen het huis en onder de krulhazelaar dus grotendeels in de schaduw


De potten met violen bloeien uitbundig! 


Hier en daar piept een blauw druifje uit de grond.




En zo lijkt het alweer heel wat! Al is dit momenteel wel de groenste hoek:)



Het prille frisse groen van de buxusbol steekt af tegen de nog kale takken van de hibiscus op de achtergrond. 


En de vrouwenmantel die langs de rand van het terras staat, nog even en ze bloeit weer mooi zachtgeel.


En zien jullie wat ik zie, linksonderin....zevenblad! Dat wordt plukken en proberen om het in toom te houden tot de bodem weer is bedekt met planten.
Werk aan de winkel dus, maar wel heerlijk werk.





22 opmerkingen:

  1. ooh zevenblad hoe errug ik ben ook al begonnen bij ons komt het van de fijne buurman onder de schutting door! balen daar doe je dus helemaal niets aan!
    fijne paasdagen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's!!

    Fijne paasdagen!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je tuin ziet er al mooi uit hoor voor deze tijd van het jaar. Geniet ervan en fijne paasdagen.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Iets wat bij mij behoorlijk heeft geholpen tegen het woekeren van zevenblad, alles afknippen zo gauw het boven komt. Als je gaat trekken lijken de wortels gestimuleerd te worden en met constant knippen put je ze uiteindelijk behoorlijk uit. Ik kreeg de tip ook jaren geleden :-) fijn paasweekend groetjes Rarda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat alles weer zo uitloopt en gaat groeien en bloeien. Wat kun je daar van genieten. En als je ook vroege bloeiers hebt kun je heel lang van de tuin genieten.
    Mooi je foto's!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat begint er al heerlijk groen uit te zien.

    Ook ik heb Zevenblad in mijn tuintje en ben steeds maar aan het wegtrekken.

    Je foto's zijn prachtig!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk,je tuinrondje.
    Prachtig gefotografeerd trouwens.
    Ja ,het voorjaar is zo heerlijk,als alles
    weer tot leven komt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt het allemaal al lekker groen hè?!
    Ik ben vanmorgen druk geweest in de voortuin, ook in gevecht met het zevenblad..
    Een container vol blad en onkruid heb ik al weer verzameld en dan deed ik het niet eens echt heel precies!
    Maar dat wroeten is wel een heerlijkheid, al zien m'n nagels er wel wat brokkelig uit nu. Zo meteen maar even een vijl -en insmeerbeurt inlassen!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk zo even in je tuin te mogen gluren........Hele fijne dagen !! ..geniet !!...liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Genietmomentjes die rondjes door de tuin en te zien dat alles weer uit hun winterslaap komt. Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig die ontluikende natuur! Heerlijk om naar te kijken en steeds weer iets anders te ontdekken. Ik ging gisteren hardlopen met mijn Ipod in maar heb hem onderweg uitgezet om naar de vogels te luisteren. Fijn week-end. Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik zie niks!! althans...zevenblad? hoe ziet dat eruit en wat is daarmee? Ik zie alleen vrouwemantel!:)....heerlijk he, al dat nieuwe groen, elke dag een rondje maken om de vorderingen te zien! FIJN FIJN FIJN!!!

    Gezellige paasdagen!

    Leifs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige tuin heb je,..heel mooi om alles weer uit de grond te zien komen.
    Fijne paasdagen!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn om weer te genieten van al het moois wat er weer gaat groeien en bloeien in de tuin!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke blog zeg. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
    Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk al dat fris ontluikende groen.
    De eerste voorjaars bloeiers en kleuren weer in de tuin.
    Nu de temperatuur nog een stukkie omhoog met een zonnetje graag ;-)
    Wens je hele gezellige Paasdagen !!!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je al lekker veel groen in je tuin!
    Hier kan ik de boel wel de grond uit kijken, het duurt me veel te lang.
    Fijne paasdagen!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Jolanda,
    Wat heb je het weer mooi op de foto gezet!
    Het is echt genieten nu van al dat frisse groen!
    Je ZIET bijna alles groeien!
    Fijne paasdagen
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beste Yolanda,

    wat ziet het er mooi uit !

    fijne Paasdagen, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh en wat een goede tip van Rarda.......lijkt ineens ook zo logisch.....
    Ik ging ook altijd trekken en spitten maar dit lijkt veel effectiever en makkelijker.

    Je tuin ziet er nu al wonderschoon uit....ben straks dus helemaal benieuwd.
    Heerlijk als je een eigen tuintje hebt. Wij hebben ook niet een grote tuin....maar ik zeg maar zo...klein maar fijn ;)

    Wens je fijne paasdagen toe.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat staat je tuin al lekker in het groen! Hier zijn er ook een paar hortensia's gekortwiekt om ruimte en licht te maken voor nieuwe beplanting. Ik kan altijd erg genieten van mooie fris groene planten. Glad Påsk en geniet lekker in je tuin!
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ben dol op tuinrondjes,wat ziet alles er fris en groen uit,daar kan ik echt van genieten,ik wil ook nog graag varens in mijn bostuintje,ik heb genoten van je prachtige foto`s,fijne paasdagen,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...