vrijdag 13 april 2012

Kleur in de stad


Ja, een aantal van jullie hadden het goed gezien.
De foto's uit de vorige post zijn gemaakt in het centrum van ROTTERDAM, waar ik al bijna 25 jaar woon.



Aan de voet van de Erasmusbrug, langs de Maas, is sinds een tijdje een prachtig bloemenparkje.


Op de achtergrond de Hef, ooit de brug waarover de trein de stad in kwam, nu gaat alles ondergronds.
Nu hangt de Hef al jaren nutteloos mooi te zijn. Niemand weet wat er mee moet maar 'we' willen 'm niet kwijt...


Wat heerlijk he, over een paar maanden kunnen we weer genieten van deze mooie kleuren!




Containers varen achter wuivend gras....


Onder de brug door naar.......?



Ook de meeuwen zijn altijd op de kade te vinden.


Een herkenbaar beeld in Rotterdam: 
oud en nieuw, in 1 oogopslag. 


Leuk om weer even m'n fotoarchieven in te gaan:) 
Zondag ga ik nieuwe Rotterdamse plaatjes schieten tijdens de marathon, wordt vervolgd dus!




15 opmerkingen:

  1. Apart gezicht zo'n bloemenveldje midden in de grote stad.
    Pluk je zo af en toe zelf ook een boeketje?
    Mooi voor thuis ;)

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige kijk op Rotterdam!! onze zoon loopt zondag ook mee met de marathon, helaas kunnen wij niet komen kijken, maar dan hoop ik volgende week weer van jouw foto's te genieten!

    fijn weekend,
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda wat een heerlijke foto's!

    Wat is dat toch prachtig van die plekjes in de stad.

    Wens je een heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto`s,als ik aan Rotterdam denk,dan denk ik alleen aan grote gebouwen,maar niet dus,wat een schitterende bloemenzee,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's Jolanda! Als ik bij mijn broer ben geeft hij wel eens een sight-seeing in dat gedeelte wat jij nu laat zien. Ik ben altijd heel erg onder de indruk van het feit dat oud en nieuw gewoon in elkaar overlopen. De meest moderne gebouwen bij mooie oudbouw. En dan de Erasmusbrug die er bovenuit komt! Wat dat betreft is het een fascinerende stad, samen met de haven.
    Ik zie uit naar je nieuwe foto's!

    Fijn weekend en lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om wat foto's te maken van Rotterdam!
    Ik vind vooral je tweede foto erg geslaagd; tis net alsof de hoge gebouwen erbij gefotoshopt zijn, net alsof het niet echt is. Mooi!

    Fijn weekend, liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als Rotterdamse in de polder is het altijd een beetje thuiskomen op jouw blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik dacht altijd dat ik meer van natuur foto's hield, maar deze combi vind ik ook prachtig!
    Mooi gedaan, Jolanda!
    Sterkte dit weekend met de marathon!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi dat er midden in de grote stad toch nog zoveel natuurschoon te zien is (al moet je er natuurlijk wel oog voor hebben) Je laatste foto vind ik ook erg mooi; een groot contrast.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch mooi al het vele natuurschoon midden in de stad. De prachtige bloemen, kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We wonen in een bijzondere stad!!!
    Ik zit even bijtelezen in blogland, eigenlijk kan dit nu niet, ik moet gaan werken......
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor. Stoer en vrouwelijk ineen, toch een mooi beeld voor een stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lieve Jolanda,
    Rotterdam is een prachtige stad met zulke mooie plekjes. Vandaag zijn we even door het mooie scheepvaartkwartier gereden. Wilden even in het park wandelen maar er stond niks in bloei, jammer. VOrig jaar om deze tijd was het er prachtig met mensen die heerlijk zaten te zonnen en volop tulpen in bloei. De bomen zaten volop in de bloesem, prachtig. Nu niks van dat alles.
    Met mij gaat het goed. Ben herstellende en een wanhoop voor mijn man want die vind dat ik teveel doe. :)) Moet 6 weken heel kalm aan doen maar dat valt beslist niet mee. Mag niet lang zitten, wel wandelen dus doen we dat dan maar.
    Fijne Zondag .
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's joh! Prachtig die stad met dat fleurige leven ervoor. Super gedaan! Fijne week. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda, prachtige foto's van jouw Rotterdam.
    Wat bloeit er toch veel moois langs de kanten. Je hebt er weer een mooie post van geplaatst.
    fijne week en liefs van mij,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...