zondag 15 april 2012

Koude marathon Rotterdam

Vandaag was het Marathon in Rotterdam. Jaarlijks nemen we wel even een kijkje langs het parcours om al die lopers aan te moedigen. Dit keer ging ik met camera en het was een koude dag.
Voor mij weer een hele andere kant van fotograferen, geen stillevens of natuur, maar beweging en mensen!
Een mooie oefening die wat leuke plaatjes heeft opgeleverd. Een impressie van vandaag:

Natuurlijk moet er heel veel worden voorbereid om ruim 42 km parcours af te moeten zetten.



Op alle meetpunten staat de apparatuur klaar.


Laat de lopers maar komen!
Ik heb foto's gemaakt bij het 30 km punt, vlak voor dat ze bij het Kralingse Bos zijn.

De koplopers.














Wat een pech.



Als ze het Bos rond zijn komen ze weer terug op dezelfde weg, en gaan ze op weg naar de Coolsingel.






Dit was wel een heel bijzondere loper.



Ik kon vanuit een woning langs het parcours foto's maken.
Boven zie je de lopers aankomen vanuit het centrum.

Onder zie je het plein.
Linksonder lopen de lopers richting het Bos, na het Bos komen ze van recht aanlopen en maken de bocht weer naar beneden, terug naar het centrum.


Ze ruiken de finish...nog een paar kilometer.


Tafels vol met bekertjes water en sponzen voor de duizenden lopers.
Op heel veel plakken langs de 42 km.




De wat minder snelle lopers bij het Bos, nog aardig wat kilometers voor de boeg.



Overal muziek en bandjes om ze te steunen.



En wat een mooie manier om toch te lopen als je het niet zo goed ziet, samen!


En als het niet meer lukt, rest de bezemwagen...


Al die duizenden lopers die vandaag de eindstreep hebben gehaald: GEFELICITEERD!
Ik vind het iedere keer weer een prestatie.



24 opmerkingen:

  1. Mooie foto's jolanda... die met die gekleurde schoenen is echt gaaf en heel goed gelukt. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je deze dag prachtig in beeld gebracht. De focus op de atleten helemaal super! Mijn complimenten voor je fotografiewerk. Geweldig hoe je alles van zo nabij op de foto zet het is bijna of ik erzelf ook even bijwas.
    Wat krijg je dan ook een bewondering en respect voor de atleten he...om met dit weer zo'n afstand af te leggen ik doe het ze niet na. hardlopen is echt niet mijn ding dus alom respect voor al degene die deze marathon lopen.

    Ik wens je een fijne week Jolanda,
    liefs van mij,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gefotografeerd.
    Het geeft een heel goed beeld,van hoe het was.

    Helaas is er een veertienjarige deelnemer overleden,met
    deze marathon.
    Wat een leed voor de ouders en naaste familie en vrienden.

    Maar het is een grandioos spektakel natuurlijk.
    Ook in Eindhoven is er ieder jaar een grootse marathon.


    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, was ik vandaag toch zo dicht bij je in de buurt. Had ik mij niet gerealiseerd...
    Mijn lief liep vandaag ook de 42 km, maar ik had het te druk met zenuwen en aanmoedigen (en van punt naar punt snellen met de metro) om mooie plaatjes te schieten. Ik geniet dus met volle teugen van jouw impressie!! En het was inderdaad koud brrrr ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie beelden van de Marathon zeg! mooi vastgelegd ook!
    Fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie foto's hoor...wat mij betreft kunnen ze zo in de krant!!

    Een fijne week gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een ontzettend leuke reportage heb je ervan gemaakt Jolanda!
    mijn zoon heeft de finish ook gehaald!!

    fijne week!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gefotografeerd!

    Fijne week!
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie plaatjes van deze schitterende marathon!
    Grappig,heb tegenover het bandje gestaan wat jij op de foto hebt gezet en de sfeer was prima op dit gedeelte van het parcours.
    Heb genoten van je foto's!
    Groetjes Jose.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het Rotterdamse bloed stroomt toch niet echt meer door mijn aders. Mijn dochter moest gisteren naar de HAP en ik wilde haar graag ophalen. Drama om er te komen, had totaal niet aan de marathon gedacht. Ook in de wachtkamer meerdere blessures gezien. Via kruipdoor sluipdoor weggetjes is het met heel wat bloed zweet en tranen gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's Jolanda, vooral het ene beeld waarop je een blinde (slechtziende?) vrouw ziet; dat bezorgd mij kippenvel...

    Fijne week, lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou én of dat een prestatie is!!
    Leuk om zo een beeldverslag van jou te krijgen.
    Jammer dat het zo koud was,maar gelukkig wel droog!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi verslag! Hier hebben we gisteren voor de televisie ook
    een groot deel gekeken. (Moesten jammer genoeg op verjaardag.)

    Triest dat een jong kind dan komt te overlijden. Dat drukt toch
    een behoorlijk stempel op de feestvreugde. En koude rillingen toen
    ik van een kennis hoorde dat ze nog wel de medaille aan de broeder
    heeft meegegeven..........

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een prachtig verslag gemaakt van deze geweldige prestatie die weer heel veel mensen hebben volbracht!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezwoeg en gezweet. Maar je hebt er een mooi verslag van gemaakt, Jolanda!
    Vanmorgen ook al het verslag uit de krant gelezen.
    Het is een hele prestatie als je het kunt volbrengen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie reportage Jolanda, ik heb daar heel wat keren gestaan en gelopen, dus het brengt wat herinneringen terug. Jammer dat de marathon een zwart randje heeft gekregen door het overlijden van die jongen van 11.

    Maar je foto's vind ik heel goed gelukt, het is altijd moeilijk om bewegende mensen te fotograferen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Meid wat een prachtige weergave ,het geeft een hele mooie weergave van de Marathon gisteren.....Verdrietig was het wel dat een jongen gisteren na deze marathon overleden is, ik ben daar wel van geschrokken.....
    Ik wens je nog een hele fijne week en warme groeten....ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie foto's, mooie sfeer. Goed dat Pieter (oud teamgenoten van mijn zoon) de eindstreep heeft gehaald. Jammer dat dit gelijk de finishlijn van zijn jonge leventje is! Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda ! Leuk dat je nog fotoos hebt gemaakt! Ik liep dit jaar voor het eerst de 10 km, die start achter de lopers voor de marathon aan. Geweldig hoe leuk om over de Coolsingel te komen, e al die mensen aan de zijkanten van de weg die je aanmoedigen, geweldig! Volgens jaar ben ik er ook weer bij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige reportage Jolanda. Wat fijn dat je ergens boven foto's kon maken. Het geeft een geweldig beeld zo.
    Lieve groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. He Sportfotograaf!!!!!!
    Ook dit kan je geweldig in beeld brengen!
    Wat zal je koude handen gehad hebben!
    Ik had wel foto's gemaakt van de winkel maar het was TE zonnig, dat kan dus ook nog!
    Ze waren niet mooi, dus ik maak graag gebruik van mijn professionele huisfotograaf......
    EN gezellig om je weer even te zien, kunnen we meteen afspreken voor......
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit zijn pas actiefoto's Jolanda én super reclame voor Rotterdam! Liepen er nog bekenden van je mee? Mijn man loopt meestal de 10 km, maar dit jaar had hij even een pauze. Wij zijn zelf niet gaan kijken. Vond het veel te fris :-)!

    Een gezellige nieuwe week!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtige foto's ze doen het maar weer eens he zoveel kracht zie je in ze ...die benen als je dat ziet zo gespierd ..... mooi om te zie dankje even me te mogen kijken ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw, wat ik op tv zag, heb jij gewoon met je eigen camera vastgelegd, geweldig zeg en best nog een klus want die mannen hadden me toch een tempo! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...