donderdag 10 mei 2012

10. Hollands kant



Altijd weer een heerlijke tijd als het FLUITENKRUID weer bloeit tussen het gras.


Het betekent dat de zomer in aantocht is....zou de zomer het dit jaar ook weten vraag ik me af:)
De prachtige witte bloemschermen steken zo mooi af tegen het frisse groen.
Door Jac. P Thijsse ook wel HOLLANDS KANT genoemd door de fijne witte bloemetjes.


Gisteren waren we een dagje naar de sauna. We hadden 'geluk' met het weer en konden aan het eind van de middag zelfs buiten afkoelen in de zon! We hebben genoten en proberen het ontspannen gevoel nog even vast te houden.



16 opmerkingen:

  1. Het staat ook zo lekker romantisch, al dat fluitenkruid overal! Ik hoop er binnenkort ook een bosje van te plukken als ik weer iets mobieler ben en anders zet ik maar even een verzoekje uit binnen het gezin :)! Ik hoop dat ik er minder last van zal hebben als jij, twee weken is lang...ik heb er nu al genoeg van :)!

    Een fijne dag! Lieve groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De weg waar ik elke dag langs kom staat vol!
    Kan hier zo van genieten!
    Lieve groetjes,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig al die bermen en velden vol met fluitenkruid!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fluitekruid.......ook voor mij is het elk jaar opnieuw genieten van het witte sprookje op holle stengels in grasland,wegbermen en boerenslootKANT!!!
    Doordat er van die holle dikke stengel een fluitje te maken is komt deze plant uit de familie van schermbloemige aan zijn naam.

    Hou het ontspannen gevoel nog even vast.....goed voor de mens,
    laat spanning en ontspanning in balans blijven.

    Fijne dag en lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's!

    Wat is Nederland toch mooi, hier geniet ik elke keer weer van.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig al die bloemetjes! Als ik hier het huis uitstap en in het park met de hond ga wandelen staat er van alles te bloeien. Krijg soms de neiging om te plukken maar dat doe ik niet. Dit fluitenkruid is inderdaad goed te vergelijken met kant...prachtig.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja,mooi hé.
    Ik kom ze ook bijna overal tegen,
    langs de wegen in de bermen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, het fluitekruid of Hollands kant staat rijkelijk en voluit overal te bloeien. Daaraan af te meten zou de zomer moeten komen, maar het wordt iets van lange adem. Ik heb een bos op de kan staan, maar ik vind de reuk niet lekker. Maar het staat wel heel mooi!
    Fijne avond.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Jolanda,
    Wat is het toch een mooi gezicht hè, al dat fluitenkruid langs wegen en sloten...
    Gisteren ging ik Ben weer ophalen (na twee weken) in Den Helder, en de heenweg zag ik wel dat er overal fluitenkruid bloeide, maar op de terugweg, terwijl Ben reed, heb ik er nog eens extra van genoten.
    Zelf heb ik ook een bosje geknipt hier in de buurt, maar eigenlijk vind ik het mooier als het langs de weg staat hoor, en wat krijg je er een troep van binnen. Ik had geen idee dat er de hele tijd van die kleine ieniemienie bloemetjes uitvallen...
    Maar ach, je moet er wat voor over hebben natuurlijk...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie foto's om heerlijk bij weg te dromen. groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het Fluitenkruid prachtig he?! Bij mij in de tuin is het ook komen aanwaaien, maar ik laat het gewoon staan. Veel te mooi!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ook bij mij staat het Hollands kant al in een weckpot op mijn tuintafel, ik geniet!
    Fijn weekend!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige benaming toch....laat die zomer maar komen hoor!

    Fijn weekend Jolanda, liefs Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zeg! wat een witte wolk! Mooie foto's ook weer!
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi oog voor detail....Jolanda!
    Fraaie foto´s en zo heerlijk Nederlands.
    Ik heb een grote bos geplukt....begint wel uit te vallen!

    Lieve groet en fijne Moederdag!

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...