woensdag 16 mei 2012

16. Wandeling langs bloemen en verrassingen


Het Arberetum Trompenburg is een prachtige parktuin in Rotterdam. In alle seizoenen mooi en vol verrassingen toen ik er zondag op de Plantendag was. Niet alleen leuke kramen met (tuin)planten.... 




Kennen jullie de zakdoekjesboom? Ik had er nog nooit van gehoord maar toen ik omhoog keek begreep ik de naam....


Het leken wel witte kanten zakdoekjes! 


 

Prachtige hoekjes en doorkijkjes....


En heel veel bijzondere en mooie bloemen.


Deze locatie is natuurlijk perfect voor een trouwfotoreportage....



De tuin is erg groot, je kunt er makkelijk een middag rondwandelen, er is genoeg te zien en het is zo leuk aangelegd. 




Iedere keer is er weer wat nieuws te zien. 


En overal bankjes om even te genieten of uit te rusten. 
 




En dan hoor je ineens prachtige muziek tussen de bloemen door....



       

Zie je de knijpertjes op de bladmuziek?! 





De diversiteit in bomen, struiken, planten en bloemen is erg groot.




Ik heb zondag genoten van alles en ga dit jaar vast nog een keer terug.




15 opmerkingen:

  1. Dit ziet er erg mooi uit Jolanda, een heel mooi en fleurig plekje in een grote stad!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja......aan de Davidia Involicrata (vaantjesboom,luierboom , zakdoekjesboom,
    daar kan je niet aan voorbij lopen met al die schijnbloemen die wapperen in de wind, grappige boom vind ik altijd.

    Wat een heerlijk park is dit toch,
    moet het onthouden en ook eens die kant opgaan,
    de boshyacinten staan er prachtig bij!!!

    Hi,hi.....die knijpertjes ken ik niet enkel van de was......mijn kleinzoon gebruikt ze ook altijd als hij in de openlucht met slagwerkgroep een concert moet geven,en zie daar.....een fenomeen wat bij meer muziekanten help bij het tegengaan van weg waaiende bladmuziek,
    waarom moeilijk doen als het makkelijk kan,in ieder huis zijn wel wasknijpers te vinden.

    Bedankt weer voor deze heerlijke wandeling door de aangelegde natuur.

    Fijne avond en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben er vorig jaar ook geweest, schitterend park he. Je kunt er inderdaad wel een middag rond wandelen. Wij hadden een gids die heel veel van de bomen daar kon vertellen........gr.Conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik aan Rotterdam denk zou ik als dorpsmens zoiets niet verwachten.
    Wow heel bijzonder zon prachtig park midden in de grote stad.
    Heb genoten van deze wandeling. Dank je wel
    Wens je een fijne hemelvaartsdag !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zakdoekjesboom ken ik, leuk is ie hè?!!
    Je hebt prachtige foto's gemaakt van al het moois daar, het is dat het zo ver weg is, anders ging ik er ook gauw eens heen..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig park, Jolanda! En dat midden in een grote stad.
    De zakdoekjesboom vind ik heel bijzonder.
    Wat een mooie foto's, zodat we konden meegenieten.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke wandeling met hele mooie foto's Jolanda, van al die verschillende dingen in een park, daar hou ik ook zo van. Je hebt ze heel mooi vastgelegd.

    Fijne vrije dagen
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt, wat een mooi park zeg. Ik heb de zakdoekjesboom nog nooit gezien maar wat een mooie boom is dat zeg!
    De knijper zette ik vroeger ook op mijn muziekboekje als ik een optreden had met de drumband waar ik opzat om het omslaan van de bladen tegen te gaan.

    Lijkt me leuk om dit park een keer te bezoeken.

    Fijne dagen,
    groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig park zeg! Echt een bezoek waard dus. Jammer dat ik niet in de buurt woon. En die zakdoekjesboom....echt nog nooit van gehoord maar wat is hij mooi. Ik ga eens even googlen om er wat meer over te weten te komen.
    Fijne dagen.
    Lieve groet,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Jolanda,
    Het Arboretum mag jouw wel eens als huisfotograaf aan gaan nemen, wat een PR!!!!!!
    Ik zal wel eens een goed woordje voor je doen, ik heb connecties.......
    Het was weer prachtig om te zien, wat een mooie plek in ons Rotterdam!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi verslag ! Ik krijg echt zin om erook een keer naar toe te gaan ! Nu nog de ret van mijn gezin mee zien te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie foto's heb je gemaakt, kan me voorstellen dat je hier uren lekker in kan rondwandelen. Die bankjes zijn ook erg gaaf, precies mijn stijl ook.

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schitterend park!

    Daar kan je wel een paar uurtjes vertoeven, wat een schoonheid allemaal.

    Je hebt er prachtige foto's van gemaakt!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda,
    Wat heb je ons weer getracteerd op prachtige plaatjes. Wat een genot moet het zijn om daar rond te mogen lopen... Super.
    Ik kende de zakdoekjesboom ook niet, nooit gezien, maar ik vind hem wel geweldig mooi zeg. En dat huisje tegen de muur, met al die gatendingen er in, voor de wespen, ook heel mooi...
    Ik wens je nog een heel fijne middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie foto's. Lijkt me heerlijk om daar te wandelen!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...