donderdag 17 mei 2012

17. Terug naar de kust

Vandaag was het droog en er was wat zon, zeker langs de kust. Dat waren de voorspellingen dus.....naar het strand voor een lekkere wandeling en een terrasje tussendoor. M'n enkel is nog niet helemaal hersteld dus hebben we maar een extra tussenstop gedaan, helemaal niet erg:)


Er waren aardige golven dus de surfers sloegen hun slag.






Samen schelpjes zoeken .....

.
...of genieten van de honden met op de achtergrond de kranen van de Maasvlakte.



Sommige kinderen hebben geen last van het koude water, bikkels! 



Mooi om te zien hoe een catamaran zo uit de zee het strand opvaart.... 





Echt Hollands strandweer dus: de kinderen aan het pootje baden in de koude zee en de volwassenen in hun winterjas aan de wandel.


En dit is echt ploeteren en heel hard werken.


De Bruna-figuren staan klaar om de kinderen de weg te wijzen naar hun papa en mama met mooi weer.....ik hoop dat we ze gauw nodig hebben! 


Vandaag was een oefening voor de fotoreportage die ik moet maken voor de fotocursus. Volgende week zaterdag moet ik een serie van15-20 foto's meenemen en het onderwerp is mensen. Ook moet er een idee of visie achter de reportage zitten en ik heb een hele lijst met termen waaraan de foto's moeten voldoen: zoals een portret, close-up, interaction (een interactie tussen mensen) en een clincher( laatste foto die zorgt dat de reportage blijft hangen)....we moeten de serie gezamenlijk terug brengen tot de 8 beste foto's die het verhaal van de reportage vertellen.
Ik ga zaterdag naar Amsterdam, daar is een Boeddha-dag rondom de Zeedijk met een processie en aansluitend is er een programma met oa draken-, opera- en leeuwendansen, muziek en eten. Ik hoop daar een mooie serie te kunnen maken. 




14 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,

    De foto's zien er goed uit. Volgende week is het mijn buurt om weer naar de zee te gaan ;-)

    fijn weekend!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie dag, Jolanda, en mooie foto's! Helaas woon ik te ver weg, maar aan zee is altijd zo heerlijk.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt niet zomaar een cursus, want je moet er ook echt wat voor gaan doen.
    Er zijn zoveel verschillende cursussen, die ik had was alleen uitleg van wqat je moet doen, maar er zaten geen opdrachten bij.
    En ik moet je zeggen dat de foto's wederom super zijn.....

    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh heerlijk dat mis ik nog het meest hier midden op de Veluwe... de Zeeeeeee....!!
    Ik ben er gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk he, om zo met je foto's bezig te zijn, ze waren weer prachtig............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Nou, deze serie foto´s is voor mij al een winnaar hoor. Ik vind de foto´s van de catamaran geweldig mooi. En die van die twee mensen in warme jassen, met op de achtergrond die bikkeltjes... super...
    Ik wens je een heel leuke dag in Amsterdam zaterdag. Ik duim voor heel mooi weer voor je...
    Ik wens je nog een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gut zeg die kids gaan gewoon het water in......?? en da,s best nog hartstikke koud denk ik zo.
    Ach ja, als het weer niet echt z,n best doet dan doe je maar alsof toch moeten ze gedacht hebben, haha
    Mooie foto,s !!

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat klinkt als een leuke cursus, waar je ook opdrachten krijgt die net iets verder gaan! Je reportage ziet er mooi uit en er zitten vast foto's tussen die je goed kunt gebruiken.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om zo met foto's bezig te zijn! Mijn collega volgt ook een cursus met dit soort opdrachten, en elke x is het weer spannend. Jij doet het goed, en succes! en plezier!!!!!!
    xo
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's heb je gemaakt van ons Hollands strand gebeuren.
    Oh, de kinderen met hun blote voeten..... brrrrrrr koud hoor!
    Leuk hoor zo'n foto cursus.

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 'k Heb weer zitten genieten van je foto's, hoor! Erg mooi.
    Jammer dat de zee voor ons zo ver weg is... het is zo heerlijk om op het strand te lopen.
    Veel plezier zaterdag. Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé, dat kunnen mijn foto's zijn van deze dag!

    Wij zaten heerlijk aan het strand met in totaal 7 kids die ook de golven trotseren tot aan de knieën ( verder mochten ze niet:))
    Ik ben gewoon verkleurd, terwijl je echt nog een fleecejas aan kon hebben ..
    het was heerlijk!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijkheid, op zulke momenten mis ik het drukke strand wel eens. Bij ons hebben we een heel rustig strand. Ook heerlijk maar soms iets te rustig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n fotocursus lijkt me echt leuk om volgen. Eerst maar eens een deftige camera aanschaffen en dan wil ik ook eens zo'n cursus volgen.
    Prachtige foto's van een koude lentedag aan zee.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...