vrijdag 18 mei 2012

18. Cruisen?!

Daar lijkt het op, maar we hebben 'gewoon' koffie gedronken op Rotterdams eigen cruiseschip de ss Rotterdam. Al enkele jaren ligt dit oude cruiseschip helemaal gerenoveerd in oude stijl aan de kade in Katendrecht. En kun je er rondleidingen doen, overnachten of gewoon lekker wat eten of drinken.
Ruim 50 jaar geleden voer de ss Rotterdam regelmatig naar New York en terug, toen begin jaren 70 NYveel sneller per vliegtuig was te bereiken ging dit schip als cruiseschip varen in allerlei gebieden.


En nu ook zeer geschikt om er je trouwfotoreportage te maken!



De muntthee was heerlijk:)



Een leuke manier om Rotterdam te ontdekken is de Splash-tour, rijdend en varend door de stad!


Of je laat je vervoeren met de watertaxi.


Het uitzicht is schitterend en verveelt nooit.




Net echt toch?!




En zo stond de bagage zo'n 50 jaar geleden te wachten op een tocht naar New York!


Leuk plekje toch voor een kopje koffie en thee:)



14 opmerkingen:

  1. Mooi,hoor.
    En inderdaad net echt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh...je laatste foto!! Dat roept meteen beelden op van hoe men vroeger zo'n reis begon, een reis dat vaak maanden duurde! Een prachtig plekje om te bezoeken!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, zo'n schip. Lijkt me geweldig om daar eens rond te lopen!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al je foto's zijn weer super maar die laatste... een snoepje. Die oude koffers met dat industriële; echt mooi in beeld gebracht.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,
    Wat een geweldige plek om ´even´ en bakkie te doen. Die moet ik echt onthouden hoor, voor als ik nog eens daar in de buurt ben... En er zijn al zoveel mooie plekjes in Rotterdam die je me hebt laten zien, dus dat wordt een keer een dagje rondtouren daar in jouw stad.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk...wat een leuke post...fijn weekend...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dit is een leuke plek om een kop thee of koffie te drinken. Ik zal het onthouden voor ik een keer bij mijn familie ben. Je laat ons veel leuke plekjes van Rotterdam zien!
    Fijn weekend,

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super......
    Ook al ben ik niet zo van de grote steden, moet toegeven dat dit wel heel mooi is.

    Fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig wat is deze cruiseschip mooi gerenoveerd !!!En wat heeft hij nu nog een mooie bestemming gekregen....echt heel mooi en je hebt deze beauty ook heel mooi op de foto gezet hoor !!!!Prachtig zijn trouwens die uode koffers..
    Ik wens je een heel fijn weekend....ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige foto's zeg wat ziet dat er mooi uit echt de moeite waard om daar eens heen te gaan dank je voor de tip ...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Terwijl je geniet van de thee even wegdromen naar het verleden, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Woh, super spots! De koffers helemaal geweldig. De thee smaakt naar meer.
    fijn weekend,
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een van mijn andere favoriete plekjes.......
    Even cruisen! HEERLIJK!!!!
    Het is een bijzondere plek, iedere keer weer!
    Fijn weekend
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit lijkt mij echt een heerlijk plekje om weg te mijmeren onder het genot van een kopje thee... fijn om dichtbij huis zulke mooie plekjes te hebben!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...