maandag 28 mei 2012

27 & 28. Op een mooie Pinksterdag of 2...

Het kwam er niet van om gister een post te plaatsen en met dit fantastische weer heeft er vast ook niemand achter haar PC-tje gezeten om te lezen dus vandaag een dubbele:)
Gister waren we naar Kijkduin, een heerlijke stranddag die gevolgd werd door een gezellig etentje bij vrienden in de tuin.
Vandaag gingen we weer op weg naar Kijkduin maar met de fietsen achterop de auto dit keer...helaas helaas, dikke mist bij het strand dus maar weer omgedraaid en de plannen bijgesteld. Het werd een middag fietsen langs de Rotte!


En we waren niet alleen....vele bootjes en fietsers die genoten van deze heerlijke dag.


Op de achtergrond Rotterdam, wat is het toch fijn om zo'n mooi natuurgebied zo dichtbij te hebben.


Hollandser kan het toch bij niet!




Toen we langs de 'ijsclub' reden waar we ditmaal een ijsje kochten, herinnerde ik me dat we niet zo lang geleden hier ook waren geweest.


Op 12 februari om precies te zijn....alleen zag het er toen zo uit!
Ik denk zo'n 35 graden verschil:)


 

Voorlopig heb ik toch maar liever dit beeld de komende maanden.


Na deze zonovergoten vrije dagen gaan we morgen weer aan de slag. Het zal niet meevallen want ik ben echt een beetje in vakantiesferen.
Toch een fijne werkweek weer!



20 opmerkingen:

  1. Nou, zeg dat wel, ik blijf voorlopig ook in vakantiesferen hoor. Dat kan niet anders met dit prachtige weer!
    Mooie Hollandse kiekjes heb je geschoten. Zo zie je maar weer: Nederland is gewoon erg mooi en dat hebben we ook steeds weer ondervonden tijdens onze kampeerweekendjes van laatst!

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die dikke zeemist voelde wij ook hier in de achtertuin niet zo ver van zee, wat was het koud uit de zon.
    Mooie foto's en gelukkig dat je gisteren wel een mooie dag hebt gehad. Morgen weer werken is inderdaad even afzien, maar het is schoolvakantie dus iets rustiger dan normaal, tenminste voor mij.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij was je niet de enige de rechtsomkeer maakte bij het strand, jammer voor mensen die echt van veraf er speciaal voor gekomen zijn! En het zomerse plaatje trekt mij ook het meest...ik eet liever een ijsje in verband met de warmte, dan dat ik mijn schaatsen onder zou kunnen binden :)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Jolanda,
    Goh, mist???
    Gisteren waren wij heel vroeg naar HvH voor de kofferbakverkoop (WAT een zooi....)
    En toen was het prachtig weer aan de kust, raar toch he!
    Vanmiddag kwamen schoonzus en zwager langs en die waren ook al een rondje Rotte gaan doen... ben je ze nog tegengkkomen?
    En ik heb een heleboel posten bij je moeten inhalen want idd weinig achter de comp. veeeeeeelste mooi weer!
    Wat is het toch een schatje... die Mickey, ook wij hebben zo'n oud gebakkie, zoals je weet, met alle eigenaardigheden die daar bij horen, maar wat zijn ze lief!
    En nog van harte met de verjaardag van je paps.
    En bedankt voor de leuke Houseof....post!
    Werkse morgen, zal tegenvallen na dat vakantiegevoel van dit weekend en misschien tot woensdag, gezellig!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij liepen in Den Helder tegen dikke mist aan. Hartstikke koud, maar goed het was evengoed wel gezellig. Bizar om te zien je foto met schaatsende mensen en dan dezelfde plek 3 maanden verder. Geef mij inderdaad nu ook maar warm weer. Kunnen we lekker doorwarmen. Succes morgen weer op school.
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterende foto`s,lekker hoor fietsen,oh wat een verschil varen op het water of schaatsen haha,het blijft apart,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. idd, zo waar, deze dagen ga je niet achter je laptopje blogjes kijken. (of posten). Maar wat ontzettend leuk die foto's van zomer en winter!! Echt geweldig!!
    Alle seizoenen zijn mooi, dat is ook nl! Ik zou niet zonder kunnen (jij vlgs mij ook niet!)
    grtz!!!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk fietstocht zo langs het water. Op het water zijn lijkt me ook heerlijk.
    En wat leuk die vergelijkingsfoto van de winter en nu. Ja, wat is nu het mooiste? Het is dat we op dit moment graag zon willen hebben.
    Ik wens je veel sterkte morgen met het werken, zal vast wel weer lukken.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lovely photos along the riverbank and I love the windmills. How different from the ice and snow.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig die zomer- en winterfoto's vanaf dezelfde plek! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog even snel reageren, want: dickens niet doen (belachelijk druk) maar brocante wel! Ik zet deze week nog even de data op mijn blogje. Maar Dickens is echt te erg, zoooooooooooo druk
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig om de zomer en lente foto's te zien. Maar doe nu maar heel lang die zomerversie..

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. als je geluk hebt is het rustig, maar dat is vlgs mij in al die jaren maar 1x zo geweest. Nee, ik zou dev idd op een andere dag bezoeken. Dickens is ook wel een beetje nep hoor, de sfeer in WAlstraat is altijd mooi. Ook in de zomer! (Deventer op stelten, is geweldig, ook voor foto's!) Begint meestal 1e weekend in juli.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja,wat een heerlijk weer,hé.
    Je foto's laten zien,dat jullie erg genoten hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtige foto's al vind ik ze van de zomer nu even leuker hahahha ja jammer stond er veel mist de 2 dag aan de kust hier in harlingen was het ook niet anders dan een trieste dag ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. moet eerlijk zeggen dat ik allebei even mooi vindt!!!
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  17. geweldig zo een contrast...zomer/winter..ik hou toch meer van de warmte hoor
    werk ze
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik hoorde van de mist, maar hier hadden we echt een zonnige topdag.
    Gaaf zeg die 'zelfde' foto's!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda,
    Jeetje, wat een mooie foto´s. En wat leuk ook om de vergelijking te zien van winter en zomer. Beide keren is het daar fantastisch. We hebben zo ontzettend veel mooie plekken in ons kleine landje...
    Was afgelopen weekend in Klarenbeek, vlak bij Apeldoorn. Daar woont mijn broer, midden tussen de boerderijen in... zo mooi... Echt genoten hebben wij daar van ons familieweekend. En wat een prachtig mooi weer zeg...
    Ik wens je nog een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer van de mist, maar jullie hebben er toch een geslaagde dag van gemaakt! Erg leuk die foto van nu en een paar maanden geleden; alhoewel mijn voorkeur toch wel uitgaat naar de zonnige foto ;)

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...