woensdag 30 mei 2012

30. Fleur en kleur in mijn tuin


Wat is alles al groen en wat groeit het hard! Mick geniet er ook van:) Hij zat ineens in het hoekje van m'n foto...


De roos begint te bloeien, een paar weken later dan vorig jaar maar gelukkig wel op de verjaardag van onze dochter as zondag. De Hortensia's vol in de knop met hier en daar een zweemje kleur.


De geraniums doen het fantastisch, wat een heerlijke plant is dat toch.



En vorig jaar kocht ik een paar korenbloemplanten, wat zijn ze mooi!
Ik wil ook nog de felblauwe variant.



 


De grillige vormen van de bloemen zijn bijna kunst.




Morgen alweer de laatste dag van de maand mei....ik ga er weer een mooie collage over maken!
Wie doet er mee?





13 opmerkingen:

  1. Leuk,dat je ook mee doet met Fleur en kleur.
    En met een hele mooie bijdrage.
    Schitterend zijn ze,je korenbloemen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige tuin heb je ... en heerlijk toch wanneer de eerste rozen bloeien! je foto's kunnen zo in een tuinmagazine! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie tuin!! Morgen wil ik ook de nodige planten gaan halen om wat lege plekken op te vullen! Eens kijken of wij hier dan ook zo'n kleurrijke tuin kunnen creëren!

    Een fijne avond Jolanda! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,
    Wat zijn die korenbloemen mooi zeg. Ik had daar helemaal niet op gerekend. Net wat je zegt, het lijkt wel kunst. Maar dat is elke bloem eigenlijk een beetje. Ik heb hier op tafel een bos pioenrozen staan en zat me net nog te verbazen dat uit zo´n ronde knop zo´n prachtige grote bloem kan groeien.
    Heerlijke fleur en kleur post...
    Morgen de vogelvluchten...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzondere mooie bijdrage hoor!

    En wat een prachtige tuin heb je, met recht fleur en kleur.

    Fijne avond!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Jolanda,
    I love all the plants in your garden and the different colours of the cornflower, they are all beautiful. I'm glad Mick got in one of the pictures too!
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je tuin mooi groen en vol kleur. Korenbloemen doen me altijd zo aan vroeger denken; als kind zag ik (de felblauwe variant) altijd in de bermen bloeien. Je ziet ze steeds minder in het wild lijkt wel.

    Lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig die tuin vol met mooie bloemen. En die ene is inderdaad net een kunstig stukje.
    Leuk ook hoe de dieren zo opeens in je foto kunnen verschijnen.

    Fijne avond, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je tuin staat er geweldig bij Jolanda! Leuk om te zien dat bij jou de roos al in bloei staat. Ik moet nog even wachten. De knoppen zitten er al in, maar ze hebben nog net iets meer zonneschijn nodig!

    Ik wens je alvast een fijn weekend toe!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's Jolanda. Wat heb je een mooie tuin. Het is echt genieten. Die korenbloemen zijn echt prachtig. Vroeger bloeiden ze veel in de bermen, maar ik heb ze nog niet gezien.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je tuin is prachtig. Ik heb een paar weken geleden voordat we uit Frankrijk weggingen,
    de vrouwenmantel afgesneden, ze komen, als je dat voor de langste dag doet, weer terug.
    Dan zie ik ze tenminste bloeien als we weer gaan.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fleurig & kleurig paradijsje die tuin van jou!!!

    Zal me ook weer eens wat meer om de tuin gaan bekommeren....
    eerst ff de nodige energie zoeken.

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...