vrijdag 4 mei 2012

4. Stil


Het lijkt wel herfst vandaag, dikke jas aan en grauwe luchten.


Gisteren haalde ik bij het tuincentrum de eerst zomerbloeiers, de potten worden roze dit jaar!


Normaal gesproken heb ik de potten al wat eerder gevuld maar de blauwe violen staan nog mooi door het frisse weer.


Al een beetje zomer in de tuin.



4 mei
Een dag om even stil te staan bij alles wat er 10-tallen jaren geleden gebeurde. Ik heb afgelopen dagen weer een aantal mooie en bijzondere documentaires gezien. Het blijven heftige en soms niet-te-bevatten verhalen.
Zoals over de bombardementen op Rotterdam: de stad brandde, het was te heet om door de straten te lopen, de mensen die helemaal niets meer hadden behalve elkaar, doen nu hun verhaal. Altijd vooruit kijkend en positief in het leven staand. Heel bijzonder om te zien en horen.


Om 20.00 uur zijn we weer even stil.......


9 opmerkingen:

  1. Lieve Jolanda,

    4 mei....een dag om even stil te staan. Dit mag nooit meer vergeten worden!
    Ik lig helaas op dit tijdstip op bed (3 uur 'snachts) maar het zit al de hele dag in mijn hoofd!

    Lieve groet en bedankt voor je leuke reacties!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het zit ook al de hele dag in mijn hoofd. Ook de laatste dagen uitgebreide verhalen gelezen. Het grijpt je altijd weer aan.
    Je hebt mooie zomerbloeiers gekocht.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk zijn we even stil....Jolanda....het is het enige wat we kunnen doen.
    Ik moet dan ook weer denken aan het boek "HAAR NAAM WAS SARAH" zo aangrijpend.....zo onwerkelijk voor ons!!!!!
    Je bloemen zijn prachtig....altijd een mooie kleur voor in de tuin.
    Met lieve groet,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja,onvoorstelbaar wat er toen in Rotterdam gebeurde.
    Het hart van de stad in één klap verdwenen,wat heel veel
    levens heeft gekost.
    En ja,ik lees hierboven over het boek HAAR NAAM WAS SARAH,wat een indruk
    heeft dit boek op mij gemaakt.
    Ook heb ik de film gezien,maar het boek was zoveel beter.

    Wat zien je bloemen er mooi uit,Jolanda.
    Echt al zomerse sferen.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een prachtige bloemetjes heb je gekocht..
    Hier geen grauwe luchten maar een fel zonnetje zo nu en dan,de kinderen hebben de hele dag buiten gespeeld en ik buiten gezeten...
    Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jolanda,
    Wat een mooie post. Het wordt op deze manier in jouw tuin toch al lekker een beetje zomer en dat is heerlijk.
    Gisteravond moest ik werken en ik had niet verwacht iets van de ceremonies e.d. mee te maken, maar we hebben met een paar clienten toch om 20.00 uur voor de buis gezeten en naar de klokken van de Waalsdorpervlakte gekeken. Daarna ook nog even naar de koningin op de Dam gekeken. Onze clienten snappen er niet veel van, maar toch maakt al die plechtigheid indruk op hen... ik was er blij mee, dat we toch een glimpje mochten opvangen...
    Ik wens je een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,

    Je bloemen zijn prachtig!

    Hier schijnt op dit moment het zonnetje en ik ga zometeen naar de moestuin. Ik ben benieuwd hoever alles weer is gegroeid..

    Fijn weekend!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ondertussen is het al weer 5 mei...inderdaad mogen we nooit vergeten..
    mooie planten heb je gekocht
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn dochter verslind altijd al alles over de oorlog, haar honger wordt deze dagen aardig gestild...

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...