zaterdag 5 mei 2012

5. Vrij met muziek


5 mei, de dag van de vrijheid!
Overal wordt het gevierd met festivals en ondanks de kou ben ik vandaag gaan kijken aan de Parklaan in Rotterdam. Leuke muziek was er en de opdracht die ik mezelf gesteld had was om een leuke foto's van de dag te maken. Voor mezelf, voor jullie natuurlijk en ik had een opdracht voor m'n cursus die ik hier wilde gaan uitvoeren.


Het festival opende met 'Go Back To The Zoo', een band die ik ken van De Wereld Draait Door en best goed vind. 




Een goed begin van m'n middag.


Er is van alles op het terrein te doen maar de meeste mensen komen voor de muziek.


 Band 2 die ik eigenlijk ook ken van DWDD is The Kik. Een beatbandje met jaren 60 invloeden en een overduidelijke Rotterdamse zanger!


Helaas mocht ik niet zo dichtbij...


Soms een beetje hard:)




Nog even een rondje over het terrein voordat we naar de topact van de middag gaan.





Er wordt ook flink gedebateerd en het thema 'Vrijheid' naar het nu gehaald.
In het midden de lijsttrekker van Leefbaar Rotterdam en links een kamerlid van Groen Links....
Soms zeggen beelden genoeg!


De dag wordt officieel geopend door onze burgemeester en deze oudstrijders hadden niet te klagen over aandacht.



Bij Brabo/Rotterdammer Gers Pardoel liep het veld vol. 
Een superleuk concert met heel veel bekende nummers. 






Verbazingwekkend hoeveel kleintjes alle nummers woordelijk mee konden zingen en het fantastisch naar hun zin hadden op papa's schouders!







Het festival ging nog door maar na Gers Pardoel ben ik aan het eind van de middag verkleumd naar huis gefietst. Een kleine impressie van een mooie middag met het thema
VRIJHEID GEEF JE DOOR!





17 opmerkingen:

  1. Een kleine impressie, meid dit is een hele reportage!
    Je hebt het geweldig weergegeven en laten we aub aan het thema vasthouden: VRIJHEID GEEF JE DOOR!

    Het was toch wel behoorlijk koud vandaag, maar.... wel droog.

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie festivalfoto's en wat was nu de foto-opdracht?
    Koud was het zeker, wij gingen op de fiets even naar Zwolle, maar het was (zeker met de wind tegen) goed koud!
    Fijn weekend verder..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige foto's Jolanda. Ze kunnen zo een muziekblad in! Zo te zien zit de sfeer er ondanks het vieze weer goed in.

    Een gezellige avond & fijne dag morgen!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,

    Wat een geweldige foto's heb je gemaakt! Ze kunnen zo een muziekblad in. Ik zie dat het koude en natte weer de pret gelukkig niet heeft gedrukt. Het ziet er heel gezellig uit!

    Fijne dag morgen!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda, wat een gave foto's.... Ik geniet hier echt van, stond je nu zo dichtbij, of kun je zo lekker inzoomen.

    Fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooi foto's, hij was ook in almere volgens mijn dochters, maar zij hebben niet van die mooie foto's groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een prachtige reportage gemaakt van het muziekfestival. Ben benieuwd wat voor opdrachten je hiermee had. Jammer dat het niet wat warmer was.
    Heb zelf net het Amstel Bevrijdingsconcert gezien.
    Fijne zondag Jolanda!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig wat een mooie post...ik geef het door.....liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je deze dag mooi vastgelegd. Prachtige foto's die de sfeer van het hele gebeuren goed weergeven.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooie fotoimpressie.
    Ja,wat was het koud op deze bevrijdingsdag.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De foto van het debat heeft gewoon geen woorden nodig, prachtig. Net zoals de rest, een geweldige impressie.
    Ben zelf hier in Haarlem wezen kijken bij Nick en Simon. Wat een drukte zeg. Gers kwam ook nog maar dan moest ik een uur wachten en daar vond ik het nou net te koud voor om vijf uur in de middag. Mijn dochter is wel geweest en het programma liep ook nog een heel erg uit dus ik ben blij dat ik niet gewacht heb. En ach, ik heb nu de foto's gezien, superleuk!!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Via blog van Veronique even langsgepiept bij jouw blog. Leuk, die diversiteit! En mooi hoe je stilstaat bij onze vrijheid. Geen vanzelfsprekendheid, en zo goed om daar altijd weer opnieuw aandacht aan te geven.
    grtz,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh ja, en Tonio is zo bijzonder! Je voelt bijna het totale verdriet en de reddeloosheid. Ontroerend mooi
    (wilde toch nog even reageren, vond het zo'n mooi monument voor een verloren zoon...)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een prachtige reportage gemaakt! Jammer dat het zo koud was.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt zeg! echt een mooie impressie van bevrijdingsdag, alles bij elkaar.
    Stond je heel dichtbij, of had je een zoomlens?
    Leuk, die foto's van Gers Pardoel. Zag hem laatst bij Peter vd Vorst. zo'n gewone jongen, grappig is dat!
    groetjes, en een fijne week!
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda,
    Ik loop duidelijk een ietsje achter maar ga toch al je posten even goed lezen hoor...
    Mooie impressie heb je hier gemaakt van dit festival. Net of ik er zelf bij was op deze manier... maar wie is Gers Pardoel.. haha, ik heb echt geen flauw idee...
    Maakt niet uit, mooie foto´s dan weer wel van die zanger...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...