woensdag 9 mei 2012

9. Fleur en kleur in de tuin



Langzaam aan wordt de tuin weer kleurrijk. Ik hou van veel bloemen in m'n tuintje. En omdat de tuin op het oosten ligt is het altijd weer zoeken naar bloeiende planten die het ook goed in de schaduw doen.


De bloemetjes van de geranium worden al door de bijen bezocht.




Deze prachtige witte anemoon kocht ik afgelopen week bij een van de tuincentra hier in de buurt en gaat in de hoek bij de roze herfst-anemonen.


De akeleien staan er in verschillende kleuren, iedere keer zie ik weer een nieuwe kleur die dan een mooi plekje krijgt.




  De varens ontrollen hun bladeren, je ziet ze per dag groeien.
En de korenbloemen zitten al vol in de knop, ik kocht ze vorig jaar op de Voorjaars Pantendagen.


 Met de roze gebroken hartjes en de vergeet-me-nietjes een kleurrijk begin van het tuinseizoen! Ik zie wel dat er een aantal planten niet op is gekomen dit jaar, misschien door de kou van januari.
Dit weekend zijn er weer de Voorjaars Plantendagen in Arboretum Trompenburg.Zondag ga ik weer een kijkje nemen, vorig jaar was ik er ook (klik-klik)


En natuurlijk doe ik mee met fleur en kleur op woensdag van Veronique!

20 opmerkingen:

  1. Het lukt je goed hoor, om kleur in je tuin te krijgen, gezellig om te zien.......gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Wat fijn om even in jouw tuin rond te kijken. Wat een heerlijke bloemetjes heb je daar staan. De akelei is echt heel mooi en de anemonen heb ik in het rose, maar het duurt nog even voor die gaat bloeien hoor...
    Bij mij is de varen in twee weken van niets naar ongeveer 60 cm doorgeschoten. Ben weet niet wat hij ziet als hij straks weer thuis komt...
    Ik wens je een heel fijne woensdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks het wat regenachtige weer toch veel om van te genieten in jouw tuin, het ziet er mooi uit en het gaat nu allemaal inderdaad heel snel!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt van de tuin/bloemen.
    Echt genieten ondanks dat het vandaag niet zo'n mooie dag is buiten.
    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's zeg! de anemoon is echt een plaatje. Hier nog niet zoveel kleur in de tuin en ook de akelei is bij mij verdwenen zo jammer.
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie tuin heb je! Ik heb zelf ook een tuin op het oosten en heb er veel dezelfde planten als jij in staan. Vooral in geraniums en anemonen zijn zo veel verschillende soorten.
    Groet
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik krijg allemaal leuke tuinideeen van jullie blog's leuk hoor!! Die akelei is ook prachtig, zou hier ook niet mistaan. :-)

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt al aardig wat kleur in de tuin Jolanda, dat is hier nog niet het geval maar er moeten ook nog planten geplaatst worden...het is er wat kaal! Het schijnt morgen warm te worden maar er worden ook flinke onweersbuien verwacht. Hopen dus dat we toch nog even van de tuin kunnen genieten voordat het met bakken uit de lucht komt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Jolanda, wat een mooie tuinbloemen. Dit is echt genieten. Dan is een balkon toch maar behelpen.
    Hopelijk dat de buien morgen niet te zwaar worden.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig al die mooie bloemen in de tuin die elk jaar weer trouw terug komen. De tuin wordt nu steeds mooier, geniet ervan.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dit is toch wel de mooiste tijd, want nu is alles nog zo mooi frisgroen.
    Geniet ervan en hoop dat je snel buiten tussen de bloemen kunt zitten in de zon.

    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatten heb je in de tuin staan. Heerlijk dat je al zo vroeg in het seizoen al van alles in bloei hebt staan. Nog even en je mag er lekker tussen zitten, want dan is het echt heerlijk weer. Al mogen we vandaag ook niet klagen, denk ik. Af en toe een zonnetje en warempel, het is 20 graden.

    Lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dat toch genieten hè, al dat moois in de tuin. Jammer dat de zon steeds zo op zich laat wachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tjonge wat is jouw geranium al hoog én in bloei? Die van mij komt net de grond uit, maar moet wel zeggen dat je 'm deze dagen bijna zíet groeien :) En gelukkig doen de vergeet-mij-nietjes en de schoenlappersplant al wel mee met fleur en kleur..niet alleen op woensdag!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk hé,al die bloemenpracht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk al die ....groei & bloei.....prachtig op de foto gezet....geniet!!!!
    Fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je tuin staat er al heel mooi bij Jolanda! Geniet ervan.
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ook hier schiet het groen de grond uit. Genieten al dat frisse groen.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet je tuintje er al fleurig en kleurig uit! Genieten is dat.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een fantastische tuinfoto's heb je gemaakt, hier kan ik echt enorm van genieten!

    Veel groetjes, veronique

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...