dinsdag 1 mei 2012

1. Naar de bollen!

Wat een dag gisteren, in alle opzichten!
Omdat de weervoorspellingen goed waren hadden we besloten om een dag te gaan fietsen in de bollenvelden. Nog nooit van dichtbij gezien en het stond al een tijdje op ons lijstje maar met de slechte weekenden de afgelopen tijd was het er nog niet van gekomen.
Katwijk was ons startpunt, wat werd er hier gevlagd, feestelijk om te zien!


In Noordwijk moesten we een stukje omlopen vanwege alle festiviteiten en toen verzwikte ik m'n enkel:( Pijn, balen maar gelukkig naast een EHBO tent!
Na te hebben gekoeld en te zijn in gezwachteld vervolgden we toch maar onze fietstocht. 


En we hebben genoten, van de zon, de kleuren en geuren van de bollen en de gezellige stadjes waar we doorheen fietsten. Ik was helaas niet zo flexibel met het maken van foto's maar de mooie bollenvelden moesten wel worden vastgelegd.



Met een drankje op het Katwijkse strand hebben we de dag afgesloten, iets anders dan we hadden bedacht maar we hebben toch een heerlijke dag gehad.


Nu dus even niet zo mobiel, hobbel ik door het huis. M'n plan was om vandaag naar Amsterdam te gaan maar dat zit er even niet in..




15 opmerkingen:

  1. mooie foto's weer...wil er ook al jaren heen, maar der komt maar niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig al die bloeiende bollen...vervelend van je voet, hopen dat het snel weer beter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ai,ai......das balen....je enkel verzwikken komt altijd ongelegen en zeker tijdens een fietstocht.

    Ja, de kleurijke bollenvelden staan nog helder op mijn netvlies....
    terwijl wij er 4 dagen midden in zaten deze keer geen enkele foto gemaakt van de bollenvelden.
    Omdat we dit uitstapje al voor het derde jaar deden heb ik natuurlijk al een enorm archief aan bollenvelden foto's.
    Dit keer deden we weer andere leuke dingen omdat het buiten erg wisselvallig was en telkens als we door plaatsjes kwamen met kleurijke velden viel de regen met bakken uit de hemel of het waaide enorm hard en foto's maken van wiebelende bloemen op hoge stelen geeft veel bewegings onscherpte volgens mij.

    Maar manlief heeft jou zichtbaar leuk in de bloemetjes gezet:-)

    Het viel mij op in vergelijking met andere jaren rond deze tijd dat er in de Kop van N-H of veel late soorten bollen gepoot zijn die nog in bloei moeten komen of dat door het koude weer alles enkele weken later is.
    Vorig jaar waren de bollenvelden door het warme weer in april bijna allemaal uitgebloeit en door de machines al van hun bloemblaadjes ontdaan,dan zie je enkel velden van groen blad wat de tijd nodig heeft om af te sterven wat de bollen ten goede komt.
    Ons als belangstellende toeristen gaat het om de kleurige velden....
    maar bij de bollenteler gaat het natuurlijk om de bollen.

    Er zal voor jou de komende dagen niet veel anders opzitten dan zo veel mogelijk zitten....sterkte daarbij gewenst.....want ik ken je niet anders dan een altijd bezige bij;-)
    en dan valt dat niet mee....

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he die bollenvelden, dat is zo leuk om op de fiets te doen, ik heb daar een tocht gemaakt met allemaal vw kevers, was ook zo leuk om te doen. Vervelend joh je enkel, je bent dan weer zo gebonden aan huis. O ja die foto van jou, volgende keer wel lachen hoor of kwam het van de pijn in je enkel?

    Leuke reportage, sterkte met je enkel dat je maar gauw weer kan wandelen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Jolanda wat vervelend met je enkel, maar gelukkig hebben jullie toch nog de dag verder af kunnen maken, al is het iets anders gelopen.
    De foto's zijn kleurrijk en prachtig, vooral die met jou erop, mooi gezicht zo tussen alle tulpen in.
    Dat dagje Amsterdam dat komt wel weer een andere keer hoor!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow ! wat een schitterende kleurenexplosie.
    Maar wat vervelend,dat je op zo'n mooie dag je enkel verzwikte.
    Ik hoop,dat dit snel genezen is.
    Beterschap.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een kleurig en fleurig geheel maar wat zuur dat je je enkel hebt verzwikt!
    Heel veel sterkte en ik hoop dat je weer snel door het huis kan pingelen!

    Lieve groet,
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi om te zien zo Jolanda...prachtig !!liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi om te zien, die wijdse bollenvelden. Zoveel mooie kleur.
    Jammer van je enkel. Heel veel beterschap gewenst!

    Liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig nog op tijd, maar wat jammer van je enkel zeg best wel balen. Maar je had een top dag qua weer super mooi was het. Doe het ff rustig aan en geniet van je tijd.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's Jolanda! Wij gingen vroeger rond deze tijd ook vaak de kant van Lisse op om te genieten van de bloemenpracht. Mijn opa en oma woonden er in de buurt en zo konden we een bezoekje aan hun mooi combineren. Je staat leuk op de foto!!

    Fijne nieuwe week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig die kleurige velden!! Je kleurt er prachtig bij :)
    Sterkte met je voet...
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Jolanda,
    Wat is het mooi hè, al die bloemenpracht. Ik ben pas ook nog even door de bollenvelden gereden om foto´s te maken. Ik zie ze elk jaar en geniet er nog steeds enorm van. Ook Keukenhof bezoek ik regelmatig. Niet elk jaar maar toch ben ik er in mijn leven al zo vaak geweest. Heel binnenkort ga ik er nog naar toe met Sanne, heerlijk ochtendje fotograferen met mijn dochter samen...
    Fijne week nog verder,
    lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig is dit!
    Ik las ook je laatste bericht. Hoop dat alles goed met je gaat.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd een vrolijk gezicht al die gekleurde velden! Ik hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je voet, toch jammer van jullie fietsdagje...

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...