donderdag 21 juni 2012

Feestdagje in Brielle!


Op m'n verjaardag afgelopen zondag gingen we naar Brielle. Geen rommel thuis, de hele dag hapjes en drankjes verzorgen, en s avonds afwassen en opruimen maar lekker een middag door dit heerlijke stadje wandelen en op een terrasje genieten van de zon die uitbundig scheen.





In een mooi hofje, waar vroeger het Zeemansasyl was voor 'oude en gebrekkige zeelieden' was genoeg te zien.







Middenin staat de Zeenimph en in het hof staan prachtige rozen.






Genietend op een bankje in een oase van rust zie je de kerktoren in het centrum. 



En ook de geschiedenis wordt hier herinnerd.



Ze hadden de vlaggen voor me uitgehangen:)


Al die schattige details maken zo'n klein stadje zo leuk om doorheen te wandelen.


Overal mooi kleine pandjes in allerlei vormen en maten.



Hier en daar was een winkel open en er was ook een gezellige markt, het blijft tenslotte een toeristisch gebied.


Dit is toch een mooi Hollands plaatje, de oude bruggen en de nieuwe windmolens... 


Wij hebben genoten en Brielle is zeker de moeite waard om eens een middag door te brengen.
Morgen laat ik jullie mijn cadeau zien!


17 opmerkingen:

  1. Lijkt me een heerlijke manier om je verjaardag door te brengen. En het weer hadden jullie helemaal mee; ook een meevaller was dat met wat we de laatste maanden aan weer voorgeschoteld kregen.
    Alsnog een gelukkige verjaardag Jolanda.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wandeling en wat een mooi oud stadje. Die hofjes zijn ook altijd zo mooi en rustig. En die gevels zijn zo mooi.
    Het was fijn dat het zulk mooi weer was. Je hebt een mooie alternatieve verjaardag gehad, Jolanda!
    Slaap lekker!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben benieuwd !!...wat een mooie stad.....truste....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stadje én mooie foto's!!!

    Jullie genoten samen op jou verjaardag en zoiets vul je in op je eigen wijze.

    Ik vier de verjaardagen hier altijd op de dag zelf, gezellig met de hele bubs,
    meestal komen de kinderen al vroeg in de middag en als ze moeten werken of de kleinkinderen naar school, later op de middag en blijven dan eten.
    Familie,vrienden en kennissen komen in de avond.
    Is het op zondag nodig ik iedereen op de middag uit en maak wat lekkers te eten en happen ze allemaal mee.
    Ik kook met alle plezier voor iedereen die op verjaardag komt en het is altijd reuze gezellig met z'n alle aan tafels.
    Laat ook wel een lekkere hapjes maken en laat die thuis bezorgen,
    heb ik het makkelijk en hoef alleen met schalen rond te gaan.

    Kan ook wel eens een enkele keer voorkomen dat we in september met mijn man zijn verjaardag met vakantie zijn en dan laat ik dat optijd weten aan iedereen.

    Ik ga nog eens door jou mooie foto's scrollen,
    moet daar geloof ik ook eens heen, leuk stadje!!!

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb jij je verjaardag leuk gevierd.
    Ik vier het ook niet meer echt en ga ook liever
    iets leuks doen,dan is je dag zeker zo leuk,vind ik.
    En wat is Brielle mooi.
    Leuk,dat je juist die details er uit gepikt hebt.
    Prachtige foto's.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om op deze manier je verjaardag te vieren, ik hou ervan. Mooie foto,s.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke plek om je verjaardag te vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is lang geleden dat ik in Brielle ben geweest, maar wat is het daar mooi! Inderdaad een ideale plek om je verjaardag te vieren!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het thuisfront had aan het feestcomité door gegeven dat je langskwam op je verjaardag? Het ziet er inderdaad leuk uit. Gezellige wandelstraatjes. Slim om een ander je afwas te laten doen. Prettig weekeinde! Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een feest met al die vlaggetjes, ze hebben echt aan je gedacht hoor!

    Heerlijk om op deze manier je verjaardag te vieren, zo heb je er zelf ook wat aan.
    De laatste twee jaar gaan wij met de kinderen gezellig wat leuks doen en uit eten, zo hebben wij met z'n alle een leuke dag, het bevalt ons prima.

    Een heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een heerlijke verjaardag,,zo zou ik het ook wel willen. ben in december jarig dus dat maakt het wat lastig...prachtige stad hoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag...en je hebt dit wel op een hele mooie plek gevierd.Wij gaan nog een weekje naar Hellevoetsluis en dat ligt dicht bij Brielle en nu ik deze foto's zie ga ik daar zeker even een kijkje nemen !!!!Mooi Hoor !!!
    Een fijn weekend en groetjes..ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er gezellig uit! Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Brielle is prachtig...voor ons heel dichtbij....ik ga er graag winkelen....een heerlijk oud stadje....een prachtige rondleiding!!!
    Fijn weekend & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,
    Ik begrijp dat ik even je verjaardag gemist heb.. nog van harte hoor! Een goede manier om dit te vieren, zo lekker een dagje weg, en Brielle is inderdaad heel leuk!
    Fijn weekend! Groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontspannen manier om je verjaardag te vieren. Een mooi rondje door de stad en door je prachtige foto's heb ik even mee mogen genieten.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Jolanda. Wat een fantastische post van Brielle! Hier wordt ik helemaal blij van wat kun jij een stad toch mooi in beeld brengen. Weer zo'n plekje waar ik heen moet.
    Goh waar haar ik de tijd van daan?
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...