zaterdag 23 juni 2012

Ja, een echte Boeddha!!!


Dit prachtige Boeddha-hoofd (ik hoop dat deze wel echt is Ger, de Boeddha die ik zelf had gekocht was dat dus niet....) was mijn verjaardagscadeau.
Al heel lang riep ik dat ik een Boeddha wilde, gewoon omdat ik ze erg mooi vind.
Deze hadden we een tijdje geleden al bewonderd bij L.ifestyle en dat had mijn lieve man onthouden.


Alleen kocht ik zelf heel toevallig 2 dagen voor mijn verjaardag een kleine uitvoering van een Boeddha....die van mijn man was al in bestelling dus hij was echt eerst:) Nu staan er dus 2 in huis...wat een geluk zullen we krijgen!!!


Ik vind hem prachtig staan zo op het kastje. De pot ernaast nam ik pas geleden mee, m'n favoriete kleurtje en de vorm vind ik erg mooi. Het past er nu erg mooi bij.


Deze Boeddha gaat waarschijnlijk een rol spelen in m'n Photoshop-opdracht die ik dit weekend ga doen voor m'n cursus. Het idee zit in m'n hoofd, ik hoop dat ik het ook uit kan voeren zoals ik het wil....
Dit naast het bewerken van veel foto's en alles printklaar maken om uit te gaan printen voor m'n portfolio. Volgende week zaterdag de laatste dag en dan dus een beoordeling of je evt een vervolgopleiding mag doen, spannend.




20 opmerkingen:

  1. Prachtig mooi deze Boedda.
    Wat straalt hij een rust uit.
    erg mooi.
    een heel fijn weekend Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Okee..ieder zijn ding zal ik maar zeggen jij een boedha...ik een engel.....hahahaha!!...geniet er maar lekekr van ....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lekker bedoel ik...fijn weekend...de zon schijnt !!...x...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze is echt mooi Jolanda. Kan me voorstellen dat je hier ontzettend blij mee bent. Ik vraag me nu alleen af, hoe je kunt zien of een boedha echt is of niet.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja......wat is een echt Buddhabeeld of een echte Buddha....??

    Niemand zal het weten.....het Buddha beeld is slechts een symbool voor de grondlegger van het Boeddhisme in de oudheid:
    Siddhartha Gautama, een prins in Noordelijk India. Hij leefde ongeveer van 563 tot 483 voor Christus.
    info:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Gautama_Boeddha

    Het Boeddhisme is een levensbeschouwelijke en religieuze stroming die volgens de overlevering werd gesticht door Gautama Boeddha.
    Een uitgebreide uitleg hierover kan men vinden op:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeddhisme

    En wat het geluk brengen betreft.....beelden zijn slechts beelden gemaakt van bepaald materiaal...... zij brengen niemand geluk.

    Wat je wel geluk kan brengen, is je eigen geestestoestand. Waaronder ook de suggestie dat een voorwerp geluk brengt.

    Kan me wel voorstellen dat wanneer je kan leven naar de wijze levensleer van Buddha dat je een gelukkig mens kan zijn.
    Ik kom ze helaas niet tegen op mijn pad en kan zelf ook niet op die manier/wijze leven naar het achtvoudige pad en vier edele waarheden....
    http://home.wanadoo.nl/a.heer/Bh_waarheden.htm

    Ach de een wil het allemaal weten tot in detaille en de ander is tevreden en gelukkig met een beeld van Buddha op de kast uit liefde geschonken....en op zich is dat al iets om je gelukkig te voelen:-)

    Fijn en gelukkig weekeind gewenst!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannende week dus voor de boeg Jolanda, maar nu heb je 2 boeddha's om je geluk te brengen. Gaat dus vast goed komen. Prettig weekeinde!! Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat spannend, Jolanda, om je laatste deel van de portfolio voor elkaar te krijgen en positief beoordeeld zodat je de vervolgcursus mag doen. Ik wens je heel veel succes.
    En ik hoop dat je het niet erg vind, maar ik heb helemaal niets met Boeddha's. Wat niet wil zeggen dat je niet een mooi hoekje hebt op de kast.
    Fijn weekend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,
    Wat een prachtige Boeddha heb je gekregen van je man. Zo mooi craquelé is hij ook.
    Staat geweldig op je kast en je pot is ook heel leuk, mooie kleur ook.
    Succes met je laatste onderdeel van je foto-cursus. Ben heel benieuwd naar de resultaten van de ideeën in je hoofd...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig kado! Ben heel benieuwd naar je plannetje met photoshop.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is ook een erg mooie,zeg.
    Schitterend cadeau.
    Ik ben benieuwd,wat je gaat doen met de foto-opdracht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk cadeau! Vooral omdat je m zo graag wilde en je man m voor je gekocht heeft. Echt heel leuk. Mooi plekkie heeft tie gekregen ook... Lekker van genieten! Fijn weekend. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inmiddels al een paar (gekregen) exemplaren staan, ik ben er zo blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele mooie boeddha, Jolanda. Het schijnt, dat je die niet zelf moet kopen, maar alleen mag krijgen...heb het ook maar gehoord.

    Geniet er lekker van, en nog een fijne zondag!

    Lieve groet, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, hier spreekt een grote boeddhafan. Wat een prachtig exemplaar heb je gekregen....veel succes met je foto-opdracht..groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,
    Wat een prachtig cadeau, een super exemplaar van een geweldige Buddha.
    Heel veel geluk gewenst en je hebt hem een mooi plekje gegeven.
    Fijne zondag,
    liefs Mariannne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi exemplaar en prachtig kado...het staat ook zo mooi op de kast.
    Heel veel geluk!! Fijne zondag, liev groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier ook een grote liefde voor Buddha.
    Echt of niet echt dit is een heel mooi exemplaar !!!
    Prachtig zo'n bijzonder verjaardagscadeau :-)
    Wens je een hele fijne zondag.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw, zelf ben ik niet zo van de Boeddha's maar het is wel een heel leuk verjaardagscadeau !

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo Jolanda wat een mooi kado van die sportieve man van je!
    Het levert een supermooiplaatje op!
    En leuk om jou kijk op "mijn" Brielle te zien!
    Ik hoop dat Floor weer gezond op de bank zit?
    Zeg maar dat ik het een topprestatie vind!
    En voor jou sterkte deze week, aftellen maar...
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige boeddha het is een mooi plaatje zo op de kast.
    Geniet er van en succes met je foto-opdracht!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...